2 broodmomenten per dag? (ivm zout)

Discussion in 'Voeding' started by Sukke, Sep 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ons mannetje krijgt al een tijd lang bij ontbijt en lunch 1 boterham. (lunch sosm 1,5) Nou las ik vandaag alleen in de ouders van nu dat je beter maar 1 keer brood kunt geven gezien de hoeveelheid zout in brood...??

Naast het zout in brood krijgt hij ong. 3 x p.w. wat zoutig beleg (kaas/ kipfilet/ smeerkaas) anders gewoon met ongezouten roomboter en hooguit 3 x p.w. een soepstengel of babbykoekje.
    Ik ben best een mieperd qua het eten wat ik hem geef dus begin nu een beetje te twijfelen aan mezelf of hij nu niet teveel zout binnen krijgt?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je een mieperd bent dan zou ik vooral het advies opvolgen maar misschien moet je je afvragen waarom je een mieperd bent? Twee broodmaaltijden per dag vinden we in Nederland heel normaal en we worden flink oud en zijn wereldwijd ook behoorlijk gezond dus ik zou niet weten waarom niet. Wat wil je anders geven? Enne... als je voor de rest gewoon heel mieperig bent dan komt het naar mijn idee wel goed met die twee boterhammen. Vergeet niet dat er ook een boel goeds in brood zit!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo ontzettend veel zout zit er nou ook niet in brood. En wat zou je daarvoor in de plaats dan moeten eten?
    Beetje gemiep, als je het mij vraagt.

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    persoonlijk vind ik het overdreven... Je kan ze haast niks meer geven of het is niet goed. Zelfs borstvoeding, het meest natuurlijke wat er is, is al niet goed genoeg want moet je vit. d bijgeven en in het begin ook K

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zou ook niet weten wat anders te geven ipv brood?

Laat het een beetje los, valt niet mee maar is een stuk relaxter..;)

6. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik zat te denken aan pap/ muesli.
    Ik zal stoppen met miepen! :)

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik geef ook gewoon sochtends en smiddags een broodje hoor, en idd het cb viel er al over door het zout :S Maar zoveel zit er echt niet in brood hoor!

Gewoon lekker blijven doen dus :D

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier krijgt ze ook 2x per dag brood.
    Zelf eet ik meestal yoghurt met muesli. Zou ze van mij ook mogen maar kan niet ivm allergieen.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Je zou nog brood met minder zout kunnen overwegen als je je er echt niet prettig bij voelt. Maar ik denk ook dat het allemaal niet zoveel kwaad kan hoor ;)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#10 zogelukkig, Sep 29, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 29, 2011
    In brood zit veel zout. Ik vind je geen mieperd hoor,ik snap het wel.

2 boterhammen waarvan 1 met kaas of worst is de hele adh zout van 1 gram per dag.

Mijn zoontje krijgt cruesli als ontbijt. Zonder suiker en zout.

Hij at bij 9 maanden 1,5 dikke volkorenboterham per dag. Met boter of appelstroop of amandelpasta. Geen (smeer)kaas of vleeswaar.
    Als je je zorgen maakt om de zoutintake zou je daarop kunnen bezuinigen.;)

11. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @zogelukkig: Om die reden krijgt hij het dus ook niet zo vaak op brood en op de dagen dat hij dat krijgt geef ik geen soepstengel of babykoekje.
    Ga morgen toch maar is kijken voor een muesli of iets van brinta of zo.

12. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Om die reden krijgt mijn dochter idd 's ochtends pap zonder suiker en zout. 's middags krijgt ze twee volkorenboterhammen, vind ik nog even genoeg.

13. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    E1982: Gefeliciteerd met je meisje!

14. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Dankjewel! Ze is woensdag 1 geworden en moet m'n banner dus nog even aanpassen. De tijd gaat zo hard.....

Oh en @ soepstengel en babykoekje: ik heb babykoekjes van Goodies en ook rijstewafeltjes, die zijn zonder toegevoegd zout en gezoet met druivensap. Zou je ook nog kunnen proberen...

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik vind helemaal niet dat je miept! Je vraagt je gewoon af wat het beste is en het klopt dat tegenwoordig overal zout in zit. Je kan daar niet bewust genoeg mee omgaan. Het is bewezen niet goed als je er teveel van binnen krijgt en het is ook niet voor niets dat je daar zo laat mogelijk mee moet beginnen. Als je gevoel zegt dat je beter iets van meusli kan geven, dan zou ik dat doen, pap vind ik ook altijd heel gezond en prima. Ik zou kijken wat het beste aan slaat bij mijn kind:)

16. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Gisteren pap geprobeerd maar hij vinddt het volgens mij niks. HIj nam misschien 3 hapjes en toen begon hij zijn hoofd weg te draaien. Zelfs de treinen en vliegtuig geluidjes hielpen niet.
    Ga het morgen nog even proberen in een flesje maar ik ben bang dat meneer het niet blieft!

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ik weet dat sommige hier om bepaalde redenen fel op tegen zijn.

Ik denk er anders over, ik geef mijn dochter pap met banaansmaak of vanillesmaak. Ik hou zelf ook van iets met een smaakje denk ik dan. Maar de vraag is wat er dan beter/gezonder is, de boterham of toch dat bordje pap.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn dochter heeft pap ook echt nooit gelust. Ik heb ook van die pap geprobeerd waar je alleen water aan hoeft toe te voegen (opvolgmelk zit er dan al in) met peer/biscuit smaak oid, maar ook dat wilde ze echt niet. Mijn dochter krijgt dus al vanaf ca. 8 maanden bij het ontbijt ook een boterham.

19. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Rijstenbloem krijgt hij in zijn avondfles dat drinkt hij wel maar dat is zeker niet "goed" genoeg voor een ontbijt(?) of wel?

20. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Het kan natuurlijk ook een kwestie van wennen zijn. Is hier ook bij sommige dingen. Ik bied het dan gewoon nog een aantal keren aan (zonder trucs uit te halen of smaakjes te verdoezelen) en meestal eet ze het wel na drie keer, dan is ze aan de smaak gewend. Mocht ze het na een week nog niet eten, dan ga ik ervan uit dat ze het echt niet lust.

Het kan dan idd wel zo zijn dat ze dan een paar dagen minder eet, maar dat neem ik dan voor lief. Onder het mom van: ouders bepalen wat het kind eet, het kind bepaalt hoeveel het er van eet.

Share This Page