@ Dirksmama, dat kan inderdaad eens voorkomen. Dat stond ook in de info brochure die wij hadden, dat een enkele keer voorkwam dat een kind pas na dagen / weken reageert. Dus pas bij grote hoeveelheden koemelk. In dat geval wordt er thuis een langdurige blinde provocatie uitgevoerd. Het is dus niet zomaar: je kind heeft niet gereageerd tijdens de provocatie, dus geen kma, dus nu zijn we klaar. Je blijft echt wel nog even onder begeleiding van het zh als je over moet op de oude voeding. Althans zo is het protocol bij ons in het zh. Maar ja, dat kan met thuis provoceren hetzelfde zijn. Want als je kind in het zh pas na dagen reageert is dat met thuis provoceren ook het geval. Dus wat dat betreft zie ik er geen verschil in en zou ik niet weten waarom het nadelig zal zijn.
Voordeel van alles thuis doen is dat het veel minder belastend is voor een kind. Naar een ziekenhuis gaan levert toch allemaal extra onnodige stress op. Daarnaast kun je als je thuis provoceert eerder stoppen als je ziet dat het niet goed gaat. Ik kan kinderen die na 2 slokken verkeerde melk al zo reageerden dat hun moeder meteen de stekker uit de test trok, arts was het overigens met haar eens en schreef machtiging uit. Daarnaast: ziektekosten stijgen en stijgen, waarom zou je een kind onnodig naar een ziekenhuis doen voor iets dat thuis ook kan?
Ook in het zh wordt er gestopt met de test als er overduidelijke reacties komen zoals benauwdheid, spugen, galbulten etc. Daarnaast kan jij als ouder zijnde altijd bepalen te stoppen als jij dat nodig acht. Ik kan niet zeggen dat ik de test in het zh belastender vond. Met mijn zoontje heb ik altijd thuis geprovoceerd. Hij kwam pas met 9 maanden bij de ka terecht en bloedonderzoek wees kma uit, dus hij heeft nooit een test in het zh gehad. Mijn dochter heeft hem via het zh gehad, maar kan niet zeggen dat zij er stress van heeft gehad. Als je thuis provoceert dan ben je ook niet onder begeleiding van een ka. Mijn ervaring is dat je dat wel beter kunt zijn met kma want een ka heeft er toch wat meer kaas van gegeten dan een ha of arts van het cb. Mijn zoontje kwam pas met 9 maanden bij de ka terecht omdat zijn groei gigantisch daalde. Toen pas kreeg hij de juiste voeding. 9 maanden heeft dat kind ellende moeten doorstaan. Nooit eerder heeft ha of cb eraan gedacht om eens eerder door te sturen, ondanks dat het kind van top tot teen onder het eczeem zat. Wijzelf als ouders zijnde waren gewoon erg zoekende. Mijn dochter daar en tegen is vanaf het begin bij de ka. Daar hebben we bij ons zoontje wel van geleerd.