Mijn dochter is 7,5 maand en haar voedingschema ziet er als volgt uit: 7u / 7.30 flesje opvolgmelk 180 cc met beetje rijstebloem 11.30 halve boterham ( net mee gestart) en daarna rond 12u 120 cc + 4 scheppen melk' 13.30 fruit 200gram 17.00 / 17.30 warm eten 19.30 fles melk180 cc ze wil nog geen diksap of roosvice drinken en ook niet door de yoghurt.. heeft ze nu niet te weinig vocht? ze poept ook steeds keutels en vers fruit vind ze te zuur nu vertelde iemand mij er wat dextro poeder door te doen; kan dit kwaad?? alvast bedankt
Hoi Marja, Ik wil je dextro poeder echt afraden. Dit is eigenlijk gewoon suiker, dat is niet zo goed voor je dochtertje. Er zitten geen voedingsstoffen in en wel calorieen, die ervoor kunnen zorgen dat je dochtertje minder trek krijgt in de rest van haar eten. Je kunt verschillende soorten fruit mengen. Banaan en (zoete) appel maken het hapje dan wat zoeter. Het is ook vaak een kwestie van vaak aanbieden (wennen). Na een tijdje gaat het vast beter. Ander drinken dan melk is ook vaak wennen voor kleine kindjes. Blijf het in ieder geval aanbieden. Wat je kan doen is wat meer water doen bij de flessen melk, waardoor ze iets meer water binnenkrijgt. Hierdoor zal de ontlasting weer wat zachter worden. Succes! Groetjes Linda