Hoe kregen jullie langzaam ritme baby icm peuter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door E1982, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi!

Ik heb twee prachtige dochters; een van 3,5 en eentje van 6 weken. Ik geeft borstvoeding op verzoek, draag mijn jongste in de doek ( maar zou het ook wel heerlijk vinden als ze overdag ook af en toe in haar bedje slaapt zodat ik mn handen echt vrij heb voor oudste kindje en koken bijvoorbeeld).

Hoe (en wanneer) kregen jullie ritme in de dag? En wat heb je daarvoor gedaan?

Vanaf 22.00/23.00 uur slaapt ons jongste meisje in haar wiegje op onze kamer en komt ze nog een tot twee keer voor nachtvoeding. Daarna slaapt ze altijd weer lekker door.
    Maar na de ochtendvoeding blijft ze nu wakker en dan vind ik het erg moeilijk om te bepalen wanneer ze moe genoeg is. Ook vind ik het wat lastig om haar beneden in de kinderwagen te laten slapen terwijl de oudste daar telkens in kijkt en roept dat ze wakker is.

Wat voor ritueeltje hebben jullie overdag?

En laatste vraag: hoe zorgen jullie voor voldoende aandacht en tijd voor de oudste. Zeker tijdens regeldagen schiet dat er soms gewoon bij in en dat vind ik wel sneu.

Oh ja wat ook niet helpt is dat ik net een flinke griep achter de rug heb en de jongste ook ziek is geweest en ik het daarom misschien wat moeilijker zie allemaal. Alle energie die ik had is verdwenen en dat vind ik zo jammer.

Nou ja, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik ben ook wel benieuwd. Hier een peuter van 2,5 en een baby van bijna 3 weken en ik vind het echt heel pittig om alleen met hen thuis te zijn. Ik heb eigenlijk constant het gevoel dat ik een van de twee tekort doe :(. De baby gaat soms moeilijk slapen in zijn wiegje, dus daar loop ik toch veel mee op m'n arm of in de draagdoek, maar ik wil toch voldoende aandacht aan mijn oudste geven. Erg lastig, hopelijk went het snel.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste kwam ritme pas na een aantal maanden tot een jaar,

Bij de tweede probeerde ik op verzoek maar dat lukt gewoon niet altijd, als de oudste doorgelekt is en compleet nat of aan de diaree dn zit tot aan de nek onder en je jongste huilt voor honger.... Wat doe je dan...tja ik koos dan voor eerst de oudste en de jongste moet maar even huilen het is niet anders, maar ze kreeg rustig een uur eerder of later de fles

Nu bij de derde is het zo dat beide oudste wel wat hebben qua sport en school en de middelste heeft ook nog logopedie, ik neem altijd voeding mee en ik voed overal,soms een uur eerder soms een uur later, maar de eerste en de laatste fles waren en zijn op vaste tijden

Ik moet eerlijk zeggen dat het me erg mee valt, go with the flow, mijn jongste slaapt overal, op de arm in bed , in de reiswieg, bij een ander op de bank met tafel ervoor zodat ze er niet af kan rollen, in de maxi cosi in de wipper, in de box,

Deel Deze Pagina