Overstap puckababy piep naar mini

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zeehondje, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hebben nu de puckababy piep en ook alvast de mini gekocht (20% korting prenatal).
    De piep begint eigenlijk al te klein te worden. Vooral de lengte, ze is namelijk 59 cm en kan haar benen bijna niet meer strekken.
    Twee vragen, wat zouden jullie doen;
    Of de zak aan de onderkant niet meer omvouwen of eerder overstappen naar de mini?
    De mini is vanaf maat 62 en vanaf 5,5 kilo. Lengte haalt ze dus bijna, gewicht is 4,7 kilo.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    ik ben ook eerder met de mini begonnen toen was ze ook bijna 60 cm ze had ook afdrukken op haar beentjes. En de mini dan goed opknopen. Hier heel snel,afgebouwd en de mini maar 4 weken gebruikt.

3. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hoi, ook ik ben de mini met 2 maanden al gaan gebruiken en hem gewoon goed opgeknoopt. Het hoofdgat is niet groot, denk dat ze er gemakkelijk in kan. Nu moet ik er wel bij zetten dat mijn zoontje wel groot was (is) voor zijn leeftijd. Met 2 maanden was hij geloof ik 5,6 kilo...

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij zijn nooit overgestapt naar de mini, want in de mini was teveel ruimte, hij deed zijn handjes in de mini zover omhoog dat hij de stof over zijn mondje/neusje trok, hij sliep namelijk met zijn handjes omhoog naast zijn gezichtje... snappen jullie het?
    want in de puckababy heb je officieel de handjes los, ik weet dat sommige mensen de klitteband ook over de handjes doen, maar dat heb ik nooit gedaan.... dus wij zijn van de piep overgegaan met 3 maanden naar gewone slaapzak.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met 11 weken helemaal gestopt met de puckababy en een gewone slaapzak gaan gebruiken. Ging prima

6. Hester

Hester Niet meer actief

We hebben op een gegeven moment gewoon in 1 x de mini aangedaan En de piep in de kast gelegd en dat ging prima! Volgens mij was hij toen net of bijna 4 maanden oud. Helaas kreeg ik hij vrij gauw daarna een spreidbroek en paste af niet meer zo goed in de puckababy. Toen niks afgebouwd, maar gewoon in 1 x naar geen slaapzak. Ging tot onze verbazing heel goed! Eerste nacht onrustig, tweede nacht ook nog wel een beetje en daarna was het klaar. Hij slaapt nu dus zonder slaapzak of iets dergelijks.
    Succes!

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het gaat geloof ik om het gewicht van de baby, niet de lengte, maar als je het zeker wilt weten kun je de website van puckababy raadplegen, en een mail sturen. Hebben wij toen ook gedaan, en hadden heel snel antwoord!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bedankt allemaal. Ga morgen denk ik maar even een mailtje sturen ja.

Deel Deze Pagina