Dit is vast een vraag die vaker gesteld is maar ik kan het niet vinden. Ik wil als ons kindje geboren is graag borstvoeding geven en om de taken te verdelen kolven. Nou heb ik begrepen dat je kan kolven en dit in de vriezer bewaren. Ik heb de medela kolf en daar passen difrax flessen op. Deze flessen hebben een grote opening aan de onderkant zodat het mogelijk is om de melk in ijsklontje vorm hier in te doen. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Doe ik dan de melk is ijskontjeszakjes? Zo j is hygienisch genoeg? Zijn er speciale zakjes? groetjes Kim Bloem
beste Kim, er is veel onderzoek gedaan naar het invriezen van borstvoeding. er zijn dan ook speciale materialen op de markt om borstvoeding in te bewaren. dit zijn plastic flesjes of zakjes. volgens mij heeft medela ook speciale zakjes. echter zijn er heel veel mensen die ijsklontenzakjes gebruiken om ze in te vriezen. volgens de officiele onderzoeken is dit niet de beste manier maar vaak wel een niet zo prijzige manier. het voordeel hiervan is dat je per keer de hoeveelheid kunt ontdooien die je nodig hebt en niet een hel voeding hoeft te ontdooien. je kunt blokjes bevroren melk in de fles doen en dan langzaam laten ontdooien.