Hallo, Mijn zoontje van 3mnd krijgt rond 23.00u zijn laatste fles. Meestal moeten we hem hiervoor wakker maken (anders komt hij snachts 2x). Hij slaapt dan tot 5uur. Ik weet alleen niet wat dan verstandig is. Eerst gaf ik hem altijd een volle fles en kwam hij 4u later weer. Maar ik wil hem eigenlijk aanwennen om snachts niet zoveel te krijgen. Dus heb ik een tijdje om 5u 60ml gegeven om ervoor te zorgen dat hij rond 7u weer komt om dan in dat schema weer te komen. Maar dat werkt ook niet altijd hihi. Wat zouden jullie doen? Om 5u gewoon een grote fles en wachten tot hij uit zichzelf dit steeds later doet? Als hij om 5u een grote fles krijgt kom ik op 6 flessen per dag uit. Dat is nog best veel toch? Wie heeft er tips?
Wij hebben steeds kleinere flessen gedaan, precies wat jij al aangeeft. Dus een klein fles om de tijd te overbruggen naar bijvoorbeeld 7 uur. Dat werkte hier wel, uiteindelijk kon hij vanzelf zonder!
Ik gaf om 5.00 wel gewoon een grote fles en erna om de 4 uur waarbij hij dan om 21.00 de laatste kreeg. Zoontje sliep ook altijd om 23.00 al en was juist rond 21.00 wakker en huilerig, na die fles ging hij lekker slapen en zo zelf dit ritme gecreëerd. Ik vond het prima, na de fles van 5.00 sliep hij verder tot de volgende voeding. Overdag sliep hij beroerd dus ik vond en heerlijk om (als ik niet hoefde te werken) uit te slapen. En daarbij vond ik het ook sneu om een heerlijk slapend kind om 7.00 uit z'n bed te plukken, terwijl we toch nergens heen hoefde. ik ben het ritme pas wat gaan verschuiven toen we echt naar een ontbijt toe gingen, maar hij regelde dat toen ook grotendeels zelf zo rond de 6/7 maanden. Dus het is maar net wat je zelf prettig vind.
gewoon een grote fles geven en weer verder slapen.. hij is 3 maanden, hij gaat vanzelf wel langer door slapen!
Ik zou het nog anders doen en hem voor de fles van 23.00 uur niet wakker maken. Gewoon kijken wanneer ie komt en dan wel gewoon een normale fles geven. Wij hebben ern hele tijd geen late avondfles gegeven, maar wel 's nachts. Dat ging hij vanzelf verschuiven naar vroeg in de ochtend. 6 flessen bij 3 maanden is prima, maar ik zou zelf niet zo zeer kijken naar het aantal flessen, maar naar het aantal ml dat hij binnen krijgt (uitgangspunt 150ml x kg).