Deantje poept nogal moeilijk (al sinds z'n geboorte hoor) en heeft na de voeding vaak last van darmkrampjes! Ik gebruik nu Nutrilon 1, zou graag overstappen op Nutrilon 1 Omneo, speciale voeding voor verstopping/darmkrampjes. Iemand ervaring hiermee en waarom zou ik dit eerst moeten overleggen met het CB? Is het gevaarlijk ofzo, naar een andere voeding overstappen?
Van over stappen kunnen ze ook weer krampjes krijgen. Met kunstvoeding poepen ze sowieso anders dan met bv. Want het is zwaarder en minder goed te verteren zeiden ze tegen ons. Britt had met bv elke dag en nu om de dag of soms pas 2 a 3 dagen.
Hallo, volgens mij is Omneo voor licht spugende baby's en niet voor krampjes. JJ kreeg Omneo omdat hij na elke voeding spuugde, maar kreeg juist door de Omneo last van krampjes omdat de ontlasting daar wat harder van kan worden. Ik zou voordat je overstapt op andere voeding eerst even overleggen met de kinderats. het is niet gevaarlijk om over te stappen op andere voeding, maar voor zo'n klein kindje wel een hele grote verandering. het is dus niet goed om zo maar over te stappen en te experimenteren met de verschillende voedingen. Je kindje kan wel een paar weken moeten wennen aan een nieuw soort voeding. Even overleggen dus wat het beste is. Minke
Wij zijn ook overgestapt op de omneo omdat Joep spuugde na elke voeding. En had ook last van zijn ontlasting. Bij ons is het super bevallen. Heeft er veel last van gehad toen we zijn overgestapt, maar was na 2 dagen weer helemaal de oude. En kon toen heel goed en veel "poepen".
Vanuit het ziekenhuis kregen wij bij verstoppinkjes het advies om wat maiskiem-olie door de voeding te doen. Dit hebben we eerst 2 x per dag een half cc gegeven en toen het wat beter ging 1x per dag een half cc. Nu heeft hij het niet meer nodig en poept hij ongeveer 1 x per dag...
hoi, ik gebruik ook omneo, heb het idee dat ze minder last heeft na het drinken. ik doe wel de helft omneo en de andere helft gewone voeding omdat omneo heel erg laxeerd en ze geen problemen met ontlasting had.
Jaydienne kreeg ook omneo omdat ze veel spuugde en ook krampjes had.Dit heeft gelijk bij haar geholpen. Ik zou JD omneo geven,wel zou ik rekening houden dat hij een paar dgn last zal krijgen omdat je de voeding hebt gewisseld. Ook zou ik zodra je naar de CB gaat zeggen dat je van voeding bent veranderd. Succ6
Wij zijn sinds een week overgestapt op de Omneo, voorheen kreeg hij nog Nenatal 1. Stijn heeft altijd moeite gehad met poepen, we gebruikten bijna standaard olie in de voeding. De overstap is niet makkelijk, hij is een paar dagen echt goed van slag geweest: veel huilen, veel krampjes, spugen, slecht slapen etc., maar nu gaat het een stuk beter! Ook heb ik het idee dat z'n ontlasting beter gaat worden. Het is zeker aan te bevelen, maar hou wel vol, het kan een week of 2 duren voordat ze aan de voeding gewend raken!
Jill krijgt ook onmeo, na overleg met het cb. Ze had ontzettend last van krampjes en het poepen lukte ook niet. Ons raadde ze aan om langzaam over te stappen. Dus op 120cc water de 1e dag 3 schepjes nutrilon standaard en 1 omneo. 2e dag 2 standaard en 2 omneo etc. Nu krijgt ze al een week of 2 volledig omneo en kan ik eindelijk zeggen dat het helpt. Ze heeft gelukkig geen krampjes meer en heeft om de dag een poepluier. Wel blijft ze soms na de voeding soms mondjes melk terug geven, apart want daar zou omneo ook tegen moeten helpen.. Debby
Lune krijgt nu 2 weken omneo. Ze kreeg bv. Ze is nog steeds aan het wennen en poept niet super. Ook heeft ze krampjes, maar niet meer dan met bv. Ze poept om de 3-4 dagen en pas sinds maandag is het wat zachter, daarvoor waren het harde keuteltjes. Ik kijk het nog wel een weekje aan, ze is tenslotte ook te vroeg geboren en de cb-arts zei dat ze daarom misschien wat langer tijd nodig had om te wennen. Ik weet dus nog niet of ik tevreden ben
Ruben kreeg ook Omneo maar hielp niet.. .. bleef ontzettende krampen houden, had verstopping en spuugde nog steeds maagzuur. Toen Johannesbroodpitmeel door de voeding gedaan.. krampen en verstopping weg alleen bleef maagzuur spugen.. liet hele vieze scheetjes en had echt chemische ontlasting. Nu sinds een week overgestapt op Friso en sindsdien is het echt helemaal super! Flesje kan gewoon in 10 min leeg gedronken worden zonder dat het hem op komt of maagzuur spuugt... voorheen absoluut niet mogelijk.
Omneo is ook speciaal voor moeilijke ontlasting Mijn zoontje poepte altijd supergoed toen hij Friso comfort kreeg, dus toen mijn dochter enorme problemen had met poepen ben dat ook aan haar gaan geven. Met als gevolg dat ze nog harder verstoptte, het werkte dus bij haar niet..Toen langzaam overgegaan op Omneo en na zo'n 2 weken had ze eindelijk een heerlijke volle luier, er viel een last van haar af...