Onze dochter gaat vanaf 1 oktober naar school. Ze gaat dan 3 ochtenden naar de vso, en tijdens de school vakantie's 3 ochtend naar de bso. Nu ik alles aan het wijzigen was bij de belastingdienst, kwam ik er op uit dat ik jaja, 17 euro minder kwijt ben per maand. En dat terwijl ze (inclusief gemiddelde aan bso schoolvakantie's) 40 uur per maand minder naar de opvang gaat! Vind dit echt absurt!!! :x De uurprijs van de vso en bso is 7,70 euro!! En eigenlijk ben ik niet eens minder geld kwijt, want ze moet ook 3x per week naar overblijven, wat mij gemiddeld 20 euro per maand kost. Dus uiteindelijk...ben ik gewoon 3 euro meer kwijt, voor heel wat minder opvang! Ik ben al een beetje aan het zoeken naar een gastouder bij mij in de wijk, die haar gewoon naar school kan halen en brengen. Maar helaas nog niemand gevonden Heb jaren gehoopt dat het goedkoper zou worden als ze naar school zouden gaan, maar helaas. Ik blijf me blauw betalen aan de opvang, ga er geen cent op vooruit
Ja dat hebben wij ook. Mijn dochter ging altijd naar een gastouder en daar betaalde ik dus per uur en kon ik van te voren aangeven hoeveel uren ik zou afenemen. Maar op de bso is er wel een uurprijs maar kan je niet zeggen ik wil zoveel uur afnemen, daarbij is de uurprijs ook veel hoger dan die van de gastouder, wij gaan nu gewoon voor 3 dagen bso en twee dagen overblijf meer betalen dan voor 3 dagen gastouder. Maar ja t is niet anders.
@voetstap, werken levert gelukkig wel meer op dan thuis blijven! @justjes, daarom wil ik graag een gastouder, scheelt me een klap geld! Helaas nog niks gevonden in onze wijk...
Volgens mij heb je wel een dure bso hoor. En het overblijven is ook wel redelijk aan de prijs! Zijn er geen andere opties in de buurt aan bso's? Wij zijn idd echt wel beduidend minder kwijt aan bso dan aan kdv. Thijmen gaat 3 middagen naar de bso en in de vakantie dan hele dagen. Hij eet altijd op school (dat is verplicht voor alle kinderen) en daar ben ik gelukkig geen extra geld aan kwijt.
Lijkt mij ook wel een erg dure bso. Ik betaal hier 140 euro per maand voor 1 dag in de week (5,5 euro per uur). Daar gaat dan nog wel toeslag van af, maar ik weet eigenlijk niet eens precies hoeveel (ook nog een kind op kdv, dus toeslag bestaat uit twee stukken). Wat het hier duur maakt is dat ik 24 uur per maand x 12 = 288 uur per jaar betaal, terwijl hij er maar 3 uur x 4,3 weken x 40 weken = 155 uur per jaar naar toe gaat. De rest is voor de vakantieopvang, waar wij geen gebruik van maken, maar helaas wel standaard voor moeten betalen. Kost wel ruim E 700 per jaar teveel zo...... Overblijf kost hier 1,60 per keer, met strippenkaarten.
Gelukkig kun je daar bij ons voor kiezen of je dat wel of niet wil. Wij hebben het wel nodig dus wij hebben het genomen, maar het hoeft niet.
Een ander bso heb ik ook naar gekeken, maar de andere die hier in de buurt zit, is niet het gehele jaar open. Die sluiten 3 weken per jaar. Daarnaast sluiten ze als er maar 3 kinderen zijn. Ik kan niet alleen vrij gaan nemen omdat de opvang dicht gaat.
hier is het ook zo stom. we gebruiken 3 dagen VSO, van 7 tot half 9 naar school, maar je moet wel tot half 10 betalen! en dit is voor als er ooit eens een studiedag is op die dag, dan mogen ze de hele ochtend komen en ook betalen tot half 10, maar zo vaak komt dat niet voor natuurlijk! ook 's middags, de school is om 15.15 uur uit, maar je betaald wel al vanaf half 3. ook in de vakanties moeten we door betalen... heb nu voor 1 middag met een vriendin afgesproken, mijn kinderen op vrijdagmiddag bij haar, en haar kinderen op dinsdagmiddag bij mij. scheelt ons allebei een hoop geld!