Hester heeft nu bijna 6 maanden Nutrilon Hypoallergeen achter de kiezen en gaat dus bijna naar de opvolgmelk toe. Liefst zou ik overstappen naar de standaard melk ipv HA-melk, omdat deze versie gewoon makkelijker te verkrijgen is (o.a. in kant-en-klare pakjes) en omdat ze dit standaard geven op het KDV en ik dan dus niet steeds zelf voeding hoef mee te geven. Maar wat is nu wijsheid? De ene dame van het CB zegt dat we makkelijk over kunnen stappen, de andere dame raadt aan de HA voeding door te zetten. Idem dito bij vrienden. Iedereen heeft een mening, maar niets komt overeen We weten het nu zelf ook niet meer. Hester heeft tot nu toe niet echt allergische 'dingen' zoals exceem, dus ze lijkt niet zo'n allergisch type als haar mama te zijn, maarja.... HELP wie heeft er nog goede argumenten voor het al-dan-niet overstappen van HA naar standaard?!
Niemand? Ook iemand met goede/slechte ervaringen van het overstappen dan wel gebruiken van HA2 hoor ik graag!
Onze Demi heeft 3 mnd HA voeding gehad en daarna zijn we overgestapt op standaard. Maar ja ik ben intolerant voor melkproducten, maar voor de rest is het niet zo heftig gesteld met allergieën in onze familie. Elk geval zal weer anders zijn denk ik. Maar heir is het iig prima gegaan de overstap. Moest wel in een keer dus niet mengen, want HAvoeding heeft geen nut als je mixt. Aldus het CB.
Pete heeft gewoon hypo-allergeen opvolgmelk, maar hij heeft eczeemklachten. Als hij geen eczeem zou hebben gehad, dan denk ik dat we gewoon vanaf 6 maanden op standaard waren overgestapt.
HA-voeding heeft het meeste effect als je het een jaar preventief geeft. Maar in dat jaar moet je dan ook geen andere koemelkbevattende producten geven. Zodra je kind ook dingen als yoghurt en kaas eet en daar geen last van heeft hoef je ook geen HA melk meer te geven. Maar ik zou toch liever eerst met HA opvolgmelk beginnen en pas als de bijvoeding verder goed gaat eens kijken hoe standaard valt.
Dat is idd een goeie, Dirksmama, daar had ik niet eens aan gedacht , suf zeg, zat me nml. al te verheugen op het eerste Danoontje over een maandje of wat, haha. Stom he, dat je zo moeilijk kan doen over de basisvoeding en dan makkelijker denkt over de bijvoeding
't Is ook enorm wennen om op dat soort dingen te letten. Aangezuurde melkproducten zoals yoghurt en kwark vallen trouwens vaak beter dan producten die gewone dagmelk bevatten (zoals vla), omdat door het aanzuren de eiwitten kleiner gemaakt zijn (bij HA voeding is dat op een vergelijkbare maar sterkere manier ook gebeurd).
Wij zijn hier voor onze dochter toendertijd overgestapt van Friso Hypo Allergeen I naar Friso Normaal 2. Het leek ons niet nuttig om door de gaan met de HA aangezien je vanalles erbij ging geven. De overstap was wel heftig, redelijk wat kramp en teruggeven fles, maar het ging over. gr. wup
En dan nog een vraagje aanvullend: Ik neem aan dat Nutrilon HA 1 en Nutrilon STandaard 2 (in de eerste week) niet door elkaar gebruikt kunnen worden? Of kan dat toch wel? (Lees: op het KDV hebben ze dan een net aangebroken verpakking Nutrilon HA 1 staan, vandaar ) Alvast dank!
Het is in principe zinloos om die twee te mengen, omdat je dan de HA effect niet meer hebt. Maar het gaat je waarschijnlijk meer om het volle blik.. Kun je een gedeelte van het poeder op het KDV niet naar huis halen, zodat je tegelijk thuis als op het KDV over kunt naar nr2?
Maar er is toch een groot verschil tussen 'van alles' (groente, fruit, brood) en zuivel? En het is juist die koemelk die vaak de boosdoener is. Daarom is het ook na 6 maanden nuttig om HA te blijven geven en de bijvoeding voorlopig koemelkvrij te houden.
Het is ook inderdaad een kwestie van schipperen en schuiven. Vind t meer zonde, maar is niet onoverkomelijk. Denk dat we na onze vakantie gewoon cold turkey in 1 keer overal overstappen.
Zou je niet eerst even wachten tot ze goed aan andere bijvoeding gewend is? Dan is de overstap veel minder belastend.