Goedeavond allemaal ... Graag hoor ik even jullie mening of tips over het volgende Mijn zoontje is van Febr 2008 , dus bijna 2,5 jaar oud .. Hij gaat sinds hij 1 is naar het KDV ... begonnen met 1 ochtend , nu inmiddels 3 hele dagen ... * dit was ivm mijn vorige baan * Nu ben ik thuis in de ziekte wet door een hoop vervelende dingen de laatste tijd maar hij gaat nog steeds die 3 hele dagen het KDV zit op 20 min rijden van ons huis ... Nu ben ik inmiddels rond aan het kijken voor scholen hier in de buurt gezien we hier pas een half jaar wonen en nu blijkt de school hier om de hoek ook een PSZ te hebben Ze werken samen en bereiden de kinderen voor op de basis school ... met meestal de overgang naar de samenwerkende school . Nu zit ik dus heeeeeel erg te twijfelen of ik er slim aan doe hem over te zetten ... hij heeft het erg naar zijn zin op het KDV en heeft er natuurlijk vriendjes .... Maar die wonen allemaal niet in de buurt .. ook de toekomst om daarmee naar de zelfde school te gaan lijkt vrij onwaarschijnlijk gezien dat dan dus iedere dag die lange rit is ... Maar ik vind het zo zielig hem weg te halen bij zijn vriendjes nu .... Heeft iemand hier ervaring mee ?? Ik hoor graag wat jullie denken ..
Zoals ik al op msn zei , ik zou gewoon eens een afspraak maken om te gaan kijken , en zien of het uberhaupt wel wat is.. Dan kun je intussen ook nog je beslissing maken , en kijken wat Beebs er verder van vind. Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar het psz , waar hij ook voorbereid word op school e.d. Dat hij vriendjes heeft op t KDV is natuurlijk erg leuk , maar daar moet hij dan zoals je zelf al zegt , zeer waarschijnlijk toch al afscheid van gaan nemen. Succes met je beslissing
zou je anders niet eerst eens kunnen beginnen met 2 dagedelen psz en 1 dag kdv aanhouden?? dan blijft hij nog even zijn oude vriendjes zien en denk dat je de kosten van die andere 2 dagen kdv kunt gebruiken voor psz is misschien een idee zo kan hij langzaam wennen en niet in een keer
Lastig zeg. Ik zou ook gewoon es gaan kijken bij de psz. En jezelf ook de vraag stellen wat je in de toekomst wil. Is het voor jou nu je ziek bent niet fijner dat hij 3 dagen op het kdv is? En wat als je weer gaat werken? Heb je dan niet te weinig aan de psz en moet hij alsnog terug? Ik zou hem nu ergens onderbrengen waar hij kan blijven tot hij naar school gaat. KDV is ook een goede voorbereiding op school. Wat je wel rekening mee moet houden is als je stopt met werken (weet niet wat je plan is met deze baan?) dat je geen recht meer hebt op kinderopvangtoeslag en het kdv dus reteduur wordt. Maar goed, dat zie je dan ook wel weer. Komt misschien niet zover natuurlijk
Een puntje is ook dat je waarschijnlijk dit jaar nog je kinderopvangkosten vergoed krijgt, een psz valt er buiten. Dat moet je altijd zelf betalen. Verder lijkt me een psz in de buurt leuker dan het kdv ver weg, hij leert zo al wat kindjes kennen voor straks op school. En ook voor jou is het fijn, psz op loopafstand terwijl je anders de auto in moet. En afscheid nemen van z`n vriendjes moet hij toch. Hij zal wel even moeten wennen aaan het afscheid en aan de psz, maar afscheid nemen van de kdv vriendjes moet toch en ik denk dat dat nu makkelijker is dan als hij 4 is.
En kindjes van 2,5 hebben nog niet "echt" vriendjes.. Wel bekende of favoriete kindjes natuurlijk maar vriendschappen groeien echt pas later. Nikki heeft toen ze 2,5 was de overstap gemaakt van het ene kdv naar het andere omdat we verhuisd zijn en ik een nieuwe baan heb maar dit is zonder problemen verlopen. Verwacht dat ze straks als ze naar school gaat wel bepaalde vriendjes gaat missen, maar ja : that's life!
Ik had een soorts gelijks probleem. Keano gata nu 2 hele dagen naar een gastouder errug leuk en hij heeft het goed na de zin gelukkig. Maar ik wil hem ook na de zomer op de psz doen omdat het hier erg dorps is en alle kindjes waar hij dan mee zou komen ook meegaan naar de basisschool als ze 4 jaar zijn. Nu bleek dus dat hij dan per 7 sept op de dinsdag en vrijdag mag alleen juist die vrijdags moet hij naar de gastouder. En als hij alleen op de dinsdag gaat dan moeten we gewoon de volle pond betalen. En dat vond en vind ik zo zonde van het geld. Maar gelukkig hebben we een oplossing gevonden hij gaat dan 4 dinsdagen per maand en 2 vrijdagen. Helaas gooi ik wel 2 ochtend weg per maand maar ik vind het zo belangrijk als hij ook na de psz gaat straks. Ik denk dat je zelf gewoon moet kijken,zoalng je niet werkt hoeft hij dus niet naar een kdv toe. Moet je wel werken is dat wel nodig. Ik zou dus kijken om eventueel 2 dgn kdv te schrappen en hem dan maar 1 dag te doen en dan ook naar de psz. Ik denk namelijk wel dat een kindje ook aan een kdv is gewend en daar ook zeker wel vriendjes maakt hoor! Keano gaat maar sinds kort naar de gastouder maar heeft het altijd over Monica(gastouder) en Kylian(kindje wat daar ook is)
nou ik neem aan dat hij dan op de psz zit ipv kdv ... ik begrijp uit de uitleg dat ze ivm voorbereiding op school 2 ochtenden en 2 middagen gaan ... dus is wellicht vast wel te combineren met me werk dan ... En inderdaad het is ook wel zo dat hij dan hier in de buurt vriendjes kan maken , .... misschien ben ik wel gewoon een zeur whahah ik ga in iedergeval morgen even langs , kijken hoe en wat , en of er plek is en dergelijke ... in iedergeval fijn dat jullie mee willen denken
Quinn gaat per januari 2011 ook naar de psz, juist ook omdat het te voorbereiding van school is. De psz en de basisschool werken samen. De meeste psz zit alleen in de ochtend, dus dat zou ik ook even navragen. Of je kiest voor een combi zoals wij gaan doen, Quinn gaat 2 1/2 dag naar het kdv, en 1 ochtend naar de psz.
hier word echt aan gegeven 2 ochtenden en 2 middagen ... staat ook bij de prijslijst ... en ja een combi kan ook wel ... hmmm moeilijk moeilijk ik ga eens kijken wat ze me bieden kunnen
4 dagdelen is dat niet veel?? normaal is toch 2 dagdelen ter voorbereiding of heb ik dat nu verkeerd?? Wij hebben besloten om bryan in september dus met het nieuwe schooljaar ook naar de psz te laten gaan dan gaat hij de di-morgen en do-morgen naar de psz en dan de woensdag hele dag gewoon naar het kdv
Hier zijn het ook 4 dagdelen In het begin had ik er zelf moeite mee, ineens van 2 naar 4 dagdelen. Maar Joris vond het meteen heerlijk om 4 ochtenden te gaan ipv 2. Sindsdien doet hij ook nog beter mee en heeft ook echt 2 'vriendjes' waar hij continu mee optrekt daar! Maar om even terug te komen. De meeste kinderen wennen heel snel en zo'n verandering kan wel eens heel goed zijn voor zo'n kleintje. Vooral omdat het een hele nieuwe uitdaging is!
Mijn dochtertje heeft een jaar op het kdv gezeten i.v.m. mijn werk toen. Tijdens de zwangerschap kwam ik zonder werk te zitten en kreeg ik dus het kdv niet meer vergoed, in dat geval was het goedkoper om haar naar de psz te brengen, dus dat hebben we toen gedaan. Ondertussen heb ik weer een baan, maar daar werk ik voornamelijk thuis voor. Per augustus stop ik met de psz en gaan ze allebei naar het kdv. Op zich ben ik tevreden over de peuterspeelzaal in de zin van dingen leren en ze vindt het zelf ook leuk daar. Maar verder, ik vind het een hoop gezeur met halen en brengen als ik dat met het kdv vergelijk. En dagdelen, ja, het heten dagdelen, maar de middag is daar van 1 uur tot kwart over 3, dus ik ben alleen maar bezig met halen en brengen en kan in de tussentijd amper wat doen. Bovendien slaapt ze normaal rond die tijd en 's ochtends wil ze niet slapen, dus als ik haar op haal is ze niet te genieten. Ondertussen is het voor ons nu ook voordeliger om haar op het kdv te hebben, dus doen we dat. Trouwens, er zijn ook een aantal kinderen op de peuterspeelzaal die tevens naar een kinderdagverblijf gaan. Dus het is niet zo vreemd om dat te combineren, als je het geld en de tijd hebt.
Oh wat een gedoe moet dat voor je zijn in de middag.. zou voor mij al meteen een afknapper zijn. Deem is al heel lang niet meer op het KDV , simpelweg omdat ik niet meer werk. Maar nu hij richting 2.5 gaat wil ik toch ook gaan kijken voor een PSZ. Alleen als het me zo in de knoei zou brengen met slaaptijden e.d zou ik er toch nog 3x over nadenken. Zal hier eens gaan informeren.
Onze oudste zat van 9 maanden tot 3,5 jaar 1 dag per weel op een kdv. Door omstandigheden moest ze daar weg en hebben we haar op een psz geplaatst. Dit ging zonder problemen in haar geval en ik kan je dus alleen maar positieve informatie geven.