Nadat ik eerst een jaar elke maand harder bloedde dan met de pil of zonder anticonceptie bleef het deze maand bij 2 dagen bruinverlies. Hoor dat meer om me heen rondom het jaar dus fijn! Maar nu heb ik al 3 dagen dat er druppeltjes witte vloeistof (melkachtig) uit mijn borsten komen. Borsten voelen ook strak en gespannen aan. Hoort dit er ook bij? Vind het niet echt grappig
Geen idee maar is het melk? Misschien voor de zekerheid toch een test doen dan weet je in elk geval dat je je over een zwangerschap geen zorgen hoeft te maken. Ik heb vriendinnen die overal last van hebben met de mirena maar melkachtig vocht heb ik nog niet eerder gehoord. Maar wie weet iemand anders hier
Bijwerking volgens farmacotherapeutisch kompas: Bijwerkingen Bijwerkingen treden m.n. in de eerste maanden na het inbrengen op en nemen daarna af. Zeer vaak (> 10%): uteriene/vaginale bloedingen ('spotting'), bij 20% oligomenorroe en amenorroe, goedaardige ovariumcysten. Vaak (1-10%): buikpijn, misselijkheid, gewichtstoename. Depressieve stemming, zenuwachtigheid, verminderd libido, hoofdpijn. Acne. Rugpijn, pijn in het bekken, dysmenorroe, vaginale secretie, vulvovaginitis, gevoelige en pijnlijke borsten, expulsie van het IUD. Soms (0,1-1%): stemmingswisselingen, migraine, opgeblazen gevoel. Alopecia, hirsutisme, pruritus, eczeem. Ontstekingen in het bekken, endometritis, cervicitis of pap smear normaal, klasse II. Oedeem. Zelden (0,01-0,1%): huiduitslag, urticaria, uteriene perforatie (m.n. bij de insertie) die kan leiden tot ontstekingsreacties. . Endometriumpoliepen van microscopische afmetingen en cervicale dysplasie zijn gemeld. Incidenteel kunnen tijdens het inbrengen of verwijderen van het IUD korte tijd bewustzijnsverlies of een verminderde polsfrequentie optreden, bij epilepsiepatiënten een insult.
Maar gevoelig en pijnlijk lijkt me anders dan stuwing, zo voelt het echt aan. Kan ook mn zoontje niet eens meer tegen me aan houden. Denk dat ik zo de hap ga bellen, niet dat ik een beginnende borstontsteking heb ofzo
Mogelijk is het een bijwerking van een van mn andere medicijnen. Ben nu net terug uit het zh, astma aanval was niet gerelateerd en ik krijg weer lucht!