Graag wil ik ervaringen horen van moeders die t hebben meegemaakt Ik zit vandaag oo dag 6 kortom 6 schepjes per voeding van de 6 alleen laatste fles zijn 8 schepjes maar dat duurt nog 2 dagen Snappen jullie het nog? Dag 1 t/m 4 reageerde hij mer diarree Dag 5 ( ook avond fles begonnen te vervangen ) huilde hij meer en ineens geen diarree ontlasting blijft weg. Spugen is weer begonnen was tijdens begin van de pepti weg gebleven Vandaag op dag 6 dus z'n hele fles pepti heeft hij gejankt ns z'n fles van 6 uur blijft hij krijsen slapen wilt hij niet Net tegenstribbelen tijdens z'n tweede fles om 11 uur uiteindelijk neocate gegeven en meneer sliep in me armen Ik weet nou gewoon niet of k door Moet gaan of niet. Me man zegt ga door maar heb zoiets hij huilt normaal nooit zoveel en vandaag en gisteren gewoon verschrikkelijk! Na z'n fles van 18.00 Viel Die normaal als een blok in slaap sinds gisteren dus niet pas ma 60 cc neocate sliep hij
Wow, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt niets van je verhaal begrijp. Sorry. Je gaat van Neocate (= koemelkvrij) naar Pepti (de voeding waar wel melkdeeltjes én lactose inzitten)? Maar hij reageert er niet goed op? Of wel?
Ja snap er nu zelf ook niks van nu ik het terug lees. Ben op mijn telefoon online vandaar Ja ik gaf voorheen neocate en uit de provocatie test is gebleken dat hij koemelk allergie heeft, ik moest dus een poging doen of hij kon overstappen op pepti stapsgewijs. Per voeding 1 schepje meer pepti en 1 schepje minder neocate En de avond fles mocht k pas vervangen op dag 5. Dag 1 tm 4 reageerde hij met spuitluiers en luieruitslag. Dag 5 ben k ook de avond fles gaan vervangen dus van de 8 scheppen was er 5 pepti en 3 neocate. Om 6 uur heeft hij die fles gehad meneertje dronk het op en heeft 10 minuten geslapen en werd jankend wakker wilde niet slapen ( had dis dag nog niet gepoept ) wilde niet op z'n buik liggen toen ook nog flink gespuugd uiteindelijk om 10 uur in bed gelegd had hem Nog bijgevoed met 60 cc volledige neocate en hij sliep als een roos Vandaag op dag 6, zit hij op hele voedingen pepti om 6 uur in de ochtend z'n eerste flesje gehad na z'n flesje janken ( normaalf slaapt hij gelijk weer) meneer bleef krijsen uiteindelijk tot 11 uur wakker gebleven en jengelen en janken. 11 uur flesje weer van pepti gegeven hij begon al te vechten tijdens de fles. Uiteindelijk die voeding van pepti weggegooid en flesje van neocate gegeven en hij sliep gelijk en slaapt nu nog Nu vraag k me af wat moet k doen moet k door blijven geven van de pepti ondanks dat hij jankt Me Man zegt ga geeoon door misschien moet hij gewoon wennen
Ehm is hij wel of niet allergisch gebleken door de provocatietest? Wennen is heel normaal maar als hij dus wel allergisch is begrijp ik niet waarom je naar Pepti moet ipv Neocatr? Maargoed Neocate is supermakkelijk voor de darmen, Pepti is zwaarder dus de darmen moeten meer doen. Door de neocate zijn ze "verwend" want dat is superlicht verteerbaar. Ik zou wel gewoon de Pepti geven, maar morgen met ziekenhuis bellen. Wat ik me trouwens wel afvraag is wat de symptomen waren van de koemelkallergie bij je zoontje? Had hij bijv uitslag? Of alleen krampjes?! Zijn er, naast het krijsen, nog andere symptomen die je nu bij hem ziet die hij niet had tijdens de Neocate?
Tijdens de provocatie testen is gebleken dat hij dus toch koemelk allergie had maar ze wilde hem overzetten op de pepti goedkoper alternatief. Hij had erge kraampjes en kreeg obstipatie waardoor hij super veel huilde ook raakt hij verkouden. Verkouden is hij nu dus, huilerig hij wilt niet op z'n buik liggen terwijl het een buikslaper is, kraampjes en hij heeft gisteren dus niet gepoept en vandaag ook nog niet. Met de neocate poepte hij 1 x per dag. Toen we begonnen zijn met pepti had hij spuitluiers en luieruitslag en op dag 5-6 ineens geen ontlasting maar misschien gaat het nog komen
Sorry maar als je kind KMA heeft is het toch de bedoeling dat hij/zij overgezet wordt op voeding waar GEEN koemelkeiwit inzit? En dat zit er wel in Pepti.
Ik vraag me af of jouw kind wel toe is aan pepti? Waarom is daarvoor gekozen? De provocatietest geeft koemelkallergie aan en de kinderarts denkt dan niet van goh laten we het op Neocate houden? Snap niet dat je meteen naar pepti bent gezet, was dan naar allergy care gegaan denk ik dan. Belachelijk. Ik zou stoppen met de pepti, zeker nu ik lees wat de symptomen nu zijn en hoe hij reageerde op de provocatietest. Als ze je persé op een andere voeding willen zou ik eerst Allergy Care (of Nutramigen, de gewone niet de AA) proberen. Ik zou nu stoppen met pepti, terug naar neocate en morgen bellen met kinderarts.
De meeste kindjes met kma reageren goed op de pepti daar is alles zo verk ipt dat het lichaam het niet herkent als koemelk. Mijn zoontje heeft ook kma en had eerst ook de neocate na de test moest ik over op de pepti en dat gaat nog steeds super. Nartuurklijk zijn er ook kindjes die wel op de pepti reageren en op de neocate moeten blijven
Ik snap de gehele gedachten gang niet. Bewezen kea, maar laten we toch maar pepti geven? Tussen pepti en neocate zit nog een stap, nl nutramigen of allergy care. Ben je direct begonnen met neocate? Zo ja waarom? Meestal is het advies eerst pepti/pep en werkt dat niet dan nutramigen/allergy care en als dat niet werkt nutramigen aa/neocate. Misschien reageer ik wat kort door de bocht, maar ik zou de pepti direct de deur uitgooien en terug op de neocate. En als je perse naar goedkopere voeding moet gaan kijken/denken dan eerst de tussenstap naar nutramigen nemen.
Bedankt voor jullie reactie Mij werd gezegd dat k moest proberen over te stappen op pepti, moest het gewoon doen. Kortom niet een keus gehad Hij is gelijk op neocate gezet omdat hij werd opgenomen werd ivm Het rs virus en herkende toen zelf de klachten van koemelk allergie omdat mijn dochter het ook had. Maar hun waren niet overtuigd na doordrammen omdat hij gewoon veel huilde en obstipatie had. En uit de provocatie test is toch gebleken dat hij koemelk allergie had maar ze willen hem t liefst hebben op Normale voeding
Froetsel, op je strepen staan en mooi terug naar Neocate. Pepti werkt voor jullie blijkbaar niet. Evt kun je Nutramigen/alleegye Care proberen maar pepti lijkt me geen optie voor jullie!
Maar een kindje met kea kun je niet op normale voeding zetten. Een kindje met kea heeft meestal een intollerantie. Een intollerantie verdwijnt als je ervoor zorgt dat het lichaam geruime tijd niet de stof binnen krijgt waar het op reageert. Dus als het een koemelk eiwit intollerantie is moet je ervoor zorgen dat je kindje geruime tijd geen koemelk eiwit (wat door het lichaam herkent wordt als eiwit en dat verschilt per kind, daarom is soms pepti voldoende en bij anderen niet) binnen krijgt. Blijft het lichaam het eiwit binnen krijgen zal het niet kunnen herstellen. Dus pepti is niet goed voor jouw kindje. Terug naar neocate en uiteindelijk kun je evt nutramigen proberen.
Dankjewel voor jullie reacties Heb het net weer geprobeerd en meneertje wilde weer niet slapen en echt flink gespuugd Het is dus echt de pepti Met neocate slaapt meneertje gelijk dus morgen even bellen met de kinderarts en ga gewoon nu door met neocate
Geef heel duidelijk aan dat pepti niet werkt. Als de kinderarts aangeeft dat je dan allergy care of nutramigen moet gaan proberen; mijn advies is dan; prima, MAAR wel pas over een paar weken. Geef eerst het lichaam de tijd tot rust te komen. Door de pepti heeft het lichaam flink moeten werken tegen de 'foute eiwitten', dat kost heel veel energie. Hopelijk mag je nu gewoon even neocate blijven geven.
Heel vreemd.... Kan wel bergijpen, hebben hier ook gedaan...omdat Neocate de darmen lui van kunnen worden ( wat bij ons zoontje helaas het geval was ) dat ze andere voeding voorschrijven Waar de darmen meer van moeten werken...... Maar wel km vrij!! Ik heb nu nutramigen lgg zo uit mijn hoofd en echt super voeding! Darmen moeten hetzelfde werken als gewonen voeding en dus straks makkelijker met normaal eten! Maar doe geen pepti meer! Zo sneu voor je kleintje...ga op je strepen staan bij de kinderarts...af en toe zal je ze...ken het helaas al te goed!
Sorry maar ik vind je verhaal erg raar. Mijn dochter en zoon hebben Nutramigen AA en ja daar kunnen (worden) darmen luier van in de zin van dat ze weinig hoeven te doen. Prima dat jouw kind blijkbaar wel aan de Nutramigen LGG kan, mijn kinderen kunnen niet tegen koemelk dus ze hebben geen zak aan Nutramigen LGG. Mijn zoon is overigens met 4 maanden aan de bijvoeding gegaan en dit ging meteen goed. Geen last van krampjes oid. En daarnaast moeten de darmen bij Nutramigen LGG net zo goed een stuk minder werken als bij standaard voeding want de melk is nog steeds verknipter.
Hallo dames Net gebeld na de kinderarts die belt morgen terug ondanks de situatie. Ben gisteren abrupt gestopt met z'n voeding van de pepti en hij viel weer na z'n neocate flesje als een blok in slaap! Kortom een heel verschil met pepti waar die niet wilde slapen en huilde. Vanmorgen flesje van 6 uur gegeven neocate weer en weer sliep ie door. Kortom hij is weer de oude mijn vrolijke Ventje Niet te vergeten hij heeft weer gelukkig Een volle luier. Hij kreeg uiteindelijk bij de pepti allemaal stipjes in z'n gezicht dat trekt nu weer weg
Jammer dat de ka zo laks is. Verder denk ik als ik hoor dat je zoontje last krijgt van obstipatie en vlekken in het gezicht hij gewoon op de Neocate moet blijven en dat Nutramigen LGG/Allergy Care geen optie is. Fijn dat je je oude vrolijke ventje weer terug hebt!