hoeveel betalen aan de oppas?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Tord, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij gaan vanmiddag een kennismakingsgesprek doen met een vriendin van mijn broer, die wel wil oppassen, zo nu en dan.
    Het is een meisje van net 18, die geen scholing in de richting van kinderopvang oid heeft gedaan. Geen "professioneel" iemand dus, maar ze heeft wel al ervaring met oppassen.

Ik heb geen idee wat ik haar zou moeten aanbieden als salaris? Wat geven jullie per uur?

Dank jullie wel voor het geven van een richtlijn :)

2. tulip

tulip Niet meer actief

pfoe, ik weet dat er een site voor is, maar een link moet ik je schuldig blijven. Ik heb wel eens meer gehoord dat het gemiddelde voor scholieren ligt tussen de 2.50 en 3.50 per uur. Maar ja zij is al weer iets ouder??

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Oh! ik geef mijn oppas 5 euro per uur!

4. tulip

tulip Niet meer actief

misschien heb jij wel gelijk hoor, ik heb er zelf ook geen ervaring mee.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    o jeetje, ik had zelf al 10 euro in gedachten? Omdat ik haar erwel op ga wijzen dat ze eventjes de verantwoordelijkheid krijgt over ons grootste wonder en het enige echte belangrijke in ons leven, en dat we daarom verwachten dat, indien nodig, ze echt elke seconde er voor de kleine is en dus niet om te internetten ofzo. En daarom wilde ik haar wel eerlijk belonen... maar ik kan dus wel ietsje zakken dan :). Ik zal haar ook eens vragen wat ze bij die andere oppaskindjes verdient.

6. Wij doen al ze wakker is 4 euro per uur en als ze s avonds oppast en ons meisje dus slaapt 3 euro. 10 euro vind ik echt veel hoor, ga maar na als je een dagje ofzo weggaat moet je haar al snel 80 euro betalen (duur dagje voor je)

7. tulip

tulip Niet meer actief

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij betalen 5 euro per uur, maar het is dan wel voor 2 kinderen en de oppas is een zeer rustig lief en betrouwbaar meisje van 22 jaar, wij zijn bevriend met haar ouders

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zag op marktplaats een advertentie staan, een avond van 19.30-22.45 uur, 3 kinderen van 5, 9 en 11 jaar... levert 10 euro op...Ze zochten iemand van 17-24 jaar oud..

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind 10 euro wel veel hoor ;) Ik betaal bij een gecertificeerde gastouder iets van 5,50 per uur en die moeten toch ook de hele dag oppassen en opletten. Denk dat wat de andere meiden zeggen zo'n 4 euro ofzo dat dat wel genoeg is toch?

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 10 euro ook erg veel!

Ik heb ook heel veel opgepast (tot m'n 22e) en ik kreeg overal tussen de 3 en 5 euro per uur. Maar volgens mij is dat ook best wel regio-gebonden. Ik denk dat men in bijv. de randstad wel wat meer kwijt is aan oppas dan hier (grens Noord-Brabant/Gelderland).

12. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    wij betalen 3.50 per uur.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ligt er ook aan vind ik of ze overdag of s avonds oppast. Overdag heeft ze veel verantwoordelijkheid, moet ze veel meer doen. s avonds zal ze alleen het kindje op bed moeten leggen in principe. Vind 10 euro ook best wel veel hoor. zou ook rond de 5 euro doen. Maar ik zou het idd eerst eens vragen, dan kan je je antwoord daarop bijstellen toch?

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier 5,- per uur. Meestal slaapt Iris al, soms is ze nog een uurtje wakker.
    Oppas is 20 jaar.

10,- is echt veel te veel; dan worden je avondjes uit best duur....

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    bedankt allemaal! Ze is net geweest, en ze vraagt 4 euro per uur. Ik ben helemaal blij, zowel met het bedrag als met haarzelf :). En met dit bedrag kan ik haar best af en toe eens iets extras geven, als het zo goed gaat als dat ik nu denk.
    Zo, weer een zorg minder!

16. tulip

tulip Niet meer actief

nou super geregeld zo!!! En als je eens iets extra's wil geven kun je denken aan haar verjaardag en met kerstmis enz.

17. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Of zorgen dat er als het een lange avond is wat klaarstaat waar ze van houdt zoals een fles frisdrank of iets bij de koffie. Dat deed mijn oppasgezien vroeger wel als ik oppaste en dat kon ik altijd erg waarderen!

18. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij betalen ook 4 euro per uur. Onze oppas is 16 jaar en heeft een broertje van 3 jaar, dus behoorlijk wat ervaring. Ze komt dan samen met haar vriendje (21 jaar).

Vind dat eigenlijk best een prettig idee dat ze met z'n tweetjes zijn. Mijn man denkt daar trouwens iets anders over, die relateert het aan zijn eigen jeugd en wat hij uitspookte toen hij samen met een vriendinnetje ging oppassen.....8)

Deel Deze Pagina