Overstap van wieg naar ledikant / eigen kamer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door irma55, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons hebben ze niet bij ons op de kamer geslapen. Ze hebben vanaf dag 1 samen op hun kamertje gelegen, in ieder hun eigen ledikantje. Met ruim 5.5 maand hebben we ze allebei een eigen kamertje gegeven, maar daar sliepen ze niet goed. Toen toch weer even samen op het babykamertje gelegd en 2.5 week later weer geprobeerd, nu ging het goed. Dus sinds een paar daagjes slapen ze ieder apart op hun eigen kamertje, ik heb ook het idee gehad dat we daar te lang mee hebben gewacht. Dus als ik jou was zal ik niet wachten tot een half jaar met 'verhuizen' naar het eigen kamertje.

Wiegjes hebben wij niet gebruikt, maar daar zal ik de kleine uit doen zogauw die begint te rollen, of als het te krap word.

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft altijd in haar ledikantje op haar eigen kamertje gelegen...

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Na 2 nachtjes al,we werden om elk geluidje wakker....en het ging perfect! ze sliep gelijk door!

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Sinds we uit het ziekenhuis thuis zijn slaapt onze kleine man gewoon op zn eigen kamertje in zn ledikant.

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hij is naar zijn ledikant gegaan toen hij echt nie tmeer in de wieg paste, dat was geloof ik met een half jaar ofzo. Met 7 maanden is hij naar een eigen kamer gegaan, omdat hij moeilijker sliep door ons. Ik miste hem heel erg, hij sliep als een roos :).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf 4 weken ging C 's nachts in zijn ledikantje op zijn eigen kamer slapen. C kreeg toen 2 nachtvoedingen, en de ene deed ik, en de andere mijn vriend. Dan namen we C mee naar beneden. Zo kon de ander gewoon doorslapen. Beetje zinloos om beide wakker te gaan zitten als het niet hoeft.

De wieg hebben we toen naar de woonkamer gehaald. Daar sliep hij overdag in (hadden toch weinig bezoek overdag). Vanaf 2 maand is hij ook overdag boven gaan slapen, en de wieg naar zolder.

7. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik wil binnenkort de overstap gaan maken. Het bed lijkt me niet zo'n probleem, voor mij is het meer dat ik bang ben hem niet te horen als ie me nodig heeft ( wat me wel sterk lijkt, want ik hoor elk geluidje, haha)
    Tja, is meer gewoon onzekerheid van mijn kant denk ik. Het beste zal zijn gewoon proberen, en kijken hoe het gaat....Oh, wel even een babyfoon aan schaffen denk ik he?
    Groetjes, irma

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoeft niet perse hoor, wij hebben er ook geen, en het gaat nog altijd prima zo!

Deel Deze Pagina