Hallo, Ik heb vandaag de 1e FM gehad en gelijk te horen gekregen dat ik dinsdag de punctie heb. Ik vind het wel vroeg gezien ze maar 6 eitejs hadden gevonden van 15.5 mm tot 19 mm, 3 aan ieder eierstok. Nu weet ik dat je de dag van punctie het beste niet kan werken, maar mijn vraag is ga je tussen de punctie en TP gewoon werken of blijf je dan thuis? Ik zie er wel op tegen, vooral omdat ik heb gehoord en ook gevoeld dat mijn rechter eierstok heel hoog zit en dat de eitjes moeilijk de prikken zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand mij vertellen of 6 eitjes wel genoeg zijn? Alvast bedankt Groetjes Angellady
Ligt er helemaal aan hoe je je voelt. Dit kan je van te voren niet inschatten denk ik. Ik denk ook niet dat het met aantallen van follikels te maken heeft. Het is bij de een gevoeliger dan bij de ander.
hangt er ook vanf wat voor werk je doet! ik had denk ik wel 2 dagen na de punctie kunnen werken als ik een bureaubaan had gehad. Maar je kan dit moeilijk van te voren inschatten, zoals Elmo zegt. Ik weet evrder niet of 6 eitjes 'weinig' is. Mijn gyn zei altijd dat 10 eitjes hun streven was.
Ze willen er tussen de 5 en 15, dus dit valt onder normaal. Verder zijn ze alle 6 al boven de 15, dus ze hebben niet veel keuze dan de punctie plannen. Natuurlijk hoop je op iets meer, maar slecht is dit dus niet. Verder heb ik tussen mijn punctie en tp niet gewerkt. Ik had steeds best last van mijn eierstokken en was ook super moe. Heel veel succes!
Ik had 16 folikels, was erg pijnlijk met aanprikken,vanwege het aantal.Ik heb op een woensdag de punctie gehad en ben vrijdag weer gaan werken.(En ik heb geen zittend werk)Maar dat viel vies tegen, had beter nog een dag thuis kunnen blijven...
Ik had 17 follikels, 14 eitjes en bij mij ligt links de eierstok ook wat hoog. Die was ook wat pijnlijker met aanprikken dan rechts. De punctie viel me mee, maar heb daarna 2 dagen behoorlijke buikpijn gehad, en een enorm opgeblazen buik. De derde dag ben ik weer gaan werken (sta voor de klas), halve dag, maar dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen. Denk dat het voor iedereen heel verschillend is, dus vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Heel veel succes overmorgen!
Ik had zo'n 15 follikels waarvan 8 eitjes. Punctie vond ik verschrikkelijk pijnlijk maar heb dezelfde dag nog het huis gezogen bijvoorbeeld. Napijn vond ik reuze meevallen. Ik was sowieso al 2 dgn erna vrij maar heb 2e dag na de punctie gewoon gesport bijv. Had ik ook de dag erna al kunnen doen maar dat leek me gewoon niet verstandig (ook al had ik geen pijn). Je ziet dus; het is bij iedereen anders! En het is idd zoals Angelbaby zegt... Het gaat om de grootte van de follikels, niet om het aantal, wanneer ze de punctie plannen. Wie weet heb je op het end nog wel een groeispurt van wat kleinere follikels?! Succes dinsdag!
Ik heb bij alle 5 de puncties twee weken vrij genomen voor het geval dat en ik vondt het heerlijk. Bij de laatste poging had ik 4 eitjes en zie mn banner dus je kan er niets van zeggen. succes.
Ik ben 5 dagen thuis gebleven en had dat ook echt nodig . De punctie viel heel erg mee maar ik had juist meer last van napijn. Ik vind 6 eitjes niet weinig hoor. Ik had er 11 maar 5 deden er niet echt mee die waren eigenlijk nog te klein en zijn dus ook niet bevrucht. Ik wens je veel succes bij de punctie en deze poging.
Ik had eigenlijk de dag erna al nergens last van en kon eigenlijk alles weer dus ik denk toch dat het bij iedereen verschillend is!
Allemaal bedankt voor jullie advies. Ik heb een zittende baan, bureau baan. Maar om daar te komen moet ik 1 uur in de auto zitten en een half uur reizen met de metro. Vandaar. Maar ik denk dat ik eerst maar de punctie onderga en dan zie hoe en wat. Ik denk dat ik maar naar mijn lichaam moet luisteren. Ik ben wel zenuwachtig voor dinsdag, ook dat het al zo snel ging. Ik had eerder verwacht dat het in cyclesdag 14 zou gebeuren. Maar aan de andere kant dan heb ik het gehad. De verpleegkundige vertelde me dat ze altijd tussen de 6 en 10 eitjes willen, dus het was normaal wat ik had. Alleen ik vond het weinig. Ach we zien wel. Morgen om 23.00 uur pregnyl. Vandaag laaste dag Gonal F en Deca. Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik daar klaar mee ben. Ik was vreselijk moe en had vreselijk last van hoofdpijn. Nogmaals alle meiden heel veel succes, en hopelijk komt ieders wens binnekort uit. Groetje
Mijn linkereierstok zit ook wat hoger dan normaal en vond de punctie de 1e keer echt ongelooflijk pijn doen, de 2e keer zat ie nog steeds vrij hoog en was de punctie ook wel pijnlijk, maar beter vol te houden als je met je hand op je buik mag drukken. Is voor de gyn. ook makkelijker dan kan ie niet wegschieten en kan ie beter aangeprikt worden en voor jezelf is het wel prettig want dan kan je de "klap" een beetje opvangen als ie 'm aanprikt. Wij hadden beide keren 11 eitjes waarvan de 1e keer 3 embryo's en 2e keer 6 embryo's. Ik kon na de punctie vrij snel weer alles doen, ben wel dezelfde dag thuis gebleven, maar bij mij viel er elke keer een weekend tussen puntie en tp, dus dat was wel prettig. Luister goed naar je lichaam, als het niet goed voelt, gewoon nog lekker thuis blijven.