dames, er is vast wel iemand die het weet. gisteren ben ik bij de huisarts geweest. ik hoest al een week of wat en gistermorgen werd ik wakker met flinke koorts, rillerig en totaal niet fit. ik belde de huisarts voor iets anders trouwens, maar de assistente wilde graag dat ik langskwam om een longontsteking uit te sluiten. geen longontsteking gelukkig, maar wel bronchites. heb nu codeine tabletten meegekregen, maar omdat ik alleen ben met twee kinderen (man komt gelukkig vanavond al thuis ipv morgenmiddag) heb ik alleen vanmorgen 1 ingenomen ivm de bijwerkingen. ik heb nog steeds koorts, maar gelukkig doet mn lichaam niet zoveel pijn meer, maar die verrekte hoofpijn gaat maar niet weg. ik hoest de longen uit mn lijf. iemand enig idee hoe lang dit gaat of kan gaan duren? dit is nu de tweede dag dat ik me heb ziek gemeld op het werk, gelukkig geen probleem. maar morgen word de jongste 1 en zondag zit dus het hele huis vol met visite. gelukkig neemt mijn man de meeste taken op zich dit weekend, maar zal toch zelf de boodschappen moeten doen, wel heeft mn moeder aangeboden om te helpen morgen. zijn er nog huis tuin en keukenmiddeltjes die kunnen helpen tegen het hoesten? het liefst zonder al die bijwerkingen?
Oh vervelend, Ik heb sinds mijn 4e geloof ik, chronische Bronchitis.. dus ik blijf er mijn hele leven mee lopen! Ik zelf heb er dus medicatie voor.. 2 verschillende pufjes. 1 moet ik 2 x per dag innemen en dan heb ik er nog 1 bij voor 6 maal per dag al ik er erg last van heb. In het begin kreeg ik ook wel eens een kuurtje toen ik de pufjes nog niet had.. Antibiotica of prednisolon en dat moest ik echt wel een dikke week slikken voor resultaat. Ik heb het Chronische en jij eenmalig? Zou toch wel even een dikke week rustig aan doen! beterschap!
Ik hoest nu al 6 weken en heb aan beide kanten gekneusde ribben. Meestal ben je de eerste paar dagen min, in de zin van koorts en vermoeidheid etc maar goed je hoest ook al een tijdje zeg je. Ik slik ook al een hele tijd codeine, alleen voor de nacht. Overdag neem ik niet als ik mijn zoontjes bij me heb. Word er heel erg duf van en val zo in slaap. Trouwens denk er wel goed om met codeine, en slijm ophoesten. Als je namelijk veel slijm ophoest en je onder drukt dat met die codeine dan heb je kans dat je wel een longontsteking krijgt. Voor de rest zou ik in de nacht een ui naast je bed neer leggen. Stinkt enorm maar helpt vaak wel. Ook goed je neus sprayen ook al zit die niet vol. Tja en voor de rest uitzieken.... Alleen dit virus duurt best lang. Ik hoor zoveel mensen om me heen die maar niet op knappen Sterkte
Oh en ik gebruikte daar wel eens een hoestdrank bij; Voor hoesten bij taai slijm.. Soms kwam er wel een wat los.. Maar hielp verder weinig tegen.. Ik moest echt de kuur afwachten.. Heel soms als ik een aanval krijg met 40 á 41 koorts ect krijg ik wel eens eens een extra kuur maar die helpt niet gelijk. Veel rust nemen.. en de kuur goed afmaken!
ik heb geen kuur meegekregen. alleen codeine nemen op het moment dat het niet houdbaar meer is, zoals vanmorgen. ik blijf dan constant in een hoestbui hangen. echt slijm komt er niet los, het is echt een droge hoest. mocht de koorts ineens heel erg gaan stijgen moet ik weer bellen om te kijken wat hij verder kan doen. een abkuur wilde hij niet meegeven. de kinderen zijn vandaag op de opvang en heb wel even gebeld voor ik de codeine innam. ik durf het niet in te nemen als ik alleen thuis met ze ben, zeker niet nadat ik daarna als een blok in slaap ben gevallen.
Voordat je helemaal van zo'n bronchitis af bent, dat kan wel een paar weken duren. Nou moet ik erbij zeggen dat ik astma heb, en bij mij iedere verkoudheid nog een paar weken blijft hangen in de vorm van hoestbuien, maar het lijkt me sterk dat jij je dit weekend alweer fit voelt, als je er nu zo beroerd aan toe bent.
Bij niet-productieve hoest(droge- of kriebelhoest)kun je een middel gebruiken dat de hoestprikkel dempt. Er zijn diverse hoestprikkeldempende medicijnen te verkrijgen, bijv. noscapine. Noscapine is in siroop- of tabletvorm te verkrijgen. Beterschap Luuz! Ik weet momenteel hoe je je voelt
Ik heb ook chronische bronchitis maar heb er hooguit 2x per jaar last van, meestal het gevolg van een verkoudheid. Bij bij duurt het meestal een 2 weken voordat ik weer helemaal klachtevrij ben. Ik hoest dan ook de longen uit mijn lijf, vooral als je 's avonds in bed gaat liggen Ook hoest ik dan veel groenig slijm op en heb ik een piepende ademhaling, allemaal kenmerken van bronchitis. Ook heb ik zo'n pufapparaat, maar die heb ik maar enkele keren gebruikt. Heb ook wel eens AB kuur gehad, sloeg gelukkig ook aan waardoor ik er eerder vanaf was. Ik heb vroeger wel gerookt, maar rook nu gelukkig al 7 jaar niet meer
Ik heb een aantal jaren geleden een flinke bronchitis gehad en daarvoor hielp alleen Penicilline en een puffer..Ik was er toen met een paar dagen vanaf.Ik vraag me af of codeine je wel gaat helpen. Heel veel beterschap!!
Ik heb een jaar of 7 geleden ook een acute bronchitis gehad..wat een ellende was dat ( dat is direct de laatste keer geweest datik écht ziek was).. Ik weet nog goed hoe beroerd ik was! Hoesten tot overgeven aan toe.. Maar ik had ook een kuur..volgens mij idd ook penicilline, heftige pillen iig.. Bij mij heeft het ook echt geduurd tot de kuur klaar was, ik geloof 8-10 dagen.. Heftig! Beterschap!
bedankt voor de reacties. zal het nog even aankijken tot maandag en dan eens weer bellen. gelukkig is mn man nu thuis, de kinderen wilden niet slapen dus ik duik er ook zo weer in. dees zal morgenvroeeg eens op zoek daarnaar. gelukkig is de meeste pijn in mn bovenlichaam nu weg door alle warme kruiken.
Onze jongste is er net weer vanaf. Zij heeft een lange zware kuur gekregen van 10 dagen. Toen was het redelijk weg. Ook heeft ze een puffer. Gisteren voor het laatst gebruikt. Al met al heeft ze sinds het begin van de kuur wel bijna 3, 5 week klachten gehad. De koorts was wel na 4 dagen helemaal weg. Sterkte!