Hallo mama's maak me best zorgen om mijn zoontje (4,5 maand) eerder dronk hij 5 flessen van 200 per dag liet wel eens 30 of 40 staan maar meestal ging dit op.. Toen zijn we overgestapt op de neocate voeding ivm verdenking kma. In het begin ging dit goed maar nu gaat hij steeds minder drinken. Soms komt hij nog maar aan de 400cc per dag met geluk Hij weegt iets boven de 6 kilo maar afgelopen dinsdag zijn we op cb geweest en de groei was afgenomen en was zelfs iets gezakt Ik had dit ook wel verwacht aan de hand van dat hij zo weinig dronk.. Op cb advies begonnen met fruit en groente hij vind dit wel lekker maar wil maar een half potje. Meer niet dan gaat hij huilen.. Dus hij heeft zijn melk echt nog wel nodig (zobizo maar helemaal dat hij niet zoveel groente en fruit wil) Nu is mijn vraag eigenlijk kan het zo zijn dat hij de neocate vies begint te vinden of had dat dan vanaf het begin af aan zo moeten zijn.. Ik dacht mischien dat hij ouder word dat hij meer smaak krijgt ofzo Want hij huilt dan en begint vol enthousiasme aan zijn fles en stopt dan bij 110/120 soms nog meer laat hij staan. Het lijkt dan wel of hij de ergste honger wegdrinkt en daarna niet meer wil.. Ik ben best moedeloos Herkent iemand dit?
heeft hij geen reflux? neocate is ook iets dunner en kan gemakkelijker terugkomen. dan kan hij van het zuur pijn krijgen bij het drinken. Dat was bij mijn zoontje nl het geval waardoor zijn slokdarm uiteindelijk verbrand was (wil meniet bang maken hoor). Kan ook gewoon een sprongetje zijn of al doorkomende tandjes.
Ik zou inderdaad laten checken op reflux, bij de huisarts. Wat een bezopen cb heb je zeg, vast voedsel adviseren met 4 maanden voor een kind op neocate!
hallo hiervoor heeft mijn zoontje ook al medicijnen hij krijgt 1x per dag nexium dus dat zal het ook niet zijn denk ik...