Ons kleine mannetje is een spuger en heeft reflux, hij heeft hier medicijnen voor. Nu spuugt hij sinds gisteren soms helder slijm (net kwijl alleen dan echt heel plakkerig) en soms ook vermengt met melk. Heb dit nog nooit bij de andere kinderen gezien, weet iemand wat dit is? hij is niet verkouden dus daar kan het niet van komen. Maak me verder geen zorgen maar vroeg me af wat dit kon zijn, hij heeft er verder geen last van. Ik meer omdat ik hem 3 a 4 keer per dag minimaal kan verschonen.
is het misschien maagsap? dus als je baby spuugt na een voeding is het melk en als je baby spuugt 3 uur na een voeding is het helder - omdat de melk al uit de maag is, maar de reflux altijd aanwezig is. Dus je baby spuugt nog steeds alleen zit er dan bijna geen melk meer in de maag, maar maagsap met nog een restje melk.
Mijn zoontje spuugt al sinds kort na de geboorte helder slijm/maagzuur. Hij bleek verborgen reflux te hebben en het is minder geworden door de medicatie. Nu met de bijvoeding zie ik het wel weer meer helaas. Je zou het altijd ook even aan de huisarts kunnen vragen ter geruststelling. Het dikke van het slijm was bij mijn zoontje alleen in het begin, hij stikte er toen ook soms in. Nu kan hij beter slikken en ik denk dat hij het daardoor beter kan verwerken.
Bedankt voor jullie reactie, daar heb ik niet aangedacht. Hij krijgt al 5 maanden ranitadine maar heb dit nog nooit gezien, maar dat zou ook kunnen natuurlijk. Maar zolang hij er niet overmatig bij huilt kijk ik het nog even aan. Zou zelf verwachtten dat hij nu wel over zijn reflux heen gegroeid is, maar ik heb eigenlijk geen idee tot hoe lang ze daar last van kunnen hebben.
Vanaf 6 maanden is het de bedoeling om de Ranithidine een keer af te bouwen om na te gaan of het over is maar de meeste kinderen hebben er tot 1 jaar last van. Sommige kinderen zelfs langer. Ben je al gestart met bijvoeden? Het kan ook zijn dat je weer de Ranithidine moet ophogen binnenkort. Bij mij begint het vaak met vaker maagzuur teruggeven en daarna worden de klachten weer erger.
Mijn zoon had dit ook.. hij had ook problemen met maagzuur.. alleen niet erg genoeg voor medicatie.. maar hij had wel af en toe dat plakkerige heldere slijm..op een gegeven moment is dat vanzelf over gegaan.. nooit precies geweten wat het was..maar ook geen last van gehad verder.. alleen af en toe dat hij het niet goed wegkreeg waardoor hij zich verslikte..