Is er iemand die onderstaand herkent? Wat het zou kunnen zijn, wat ik er mee moet? Ik heb al maanden overal pijn (echt van kop tot teen), geen echte spierpijn maar gewrichten die pijn doen, steken in mijn botten en precies alsof ik overal vaccinaties gehad heb (zo die pijn van erna), geen rode of gezwollen gewrichten, wel heel stijf. De laatste tijd ook minder kracht in mijn handen, krijg vb de flesje niet altijd meer open gedraaid. Ook mijn huid doet pijn, aanraking en wrijving maar vb ook als man een koude hand op mijn arm legt doet dat echt pijn aan mijn huid. Mijn voeten branden soms zonder enige aanraking. In bed weet ik gewoon niet hoe ik nog kan liggen zonder pijn. De laatste dagen nemen ik Tramadol om de dag en nacht door te komen en enigzins te kunnen functioneren (zeer minimaal). Verder ook altijd extreem moe, altijd misselijk en vaak kokhalzen (zeker als ik iets teveel gedaan heb), draaierig en evenwichtsverlies, ik lijk wel zat soms zonder alcohol. Ik beschrijf het meestal alsof ik 3 marathons gelopen heb, erna zwaar heb staan feesten en op de terugweg overreden ben door een Pletwals. En dokters, die doen allemaal precies alsof dit allemaal normaal is, dus die negeren mijn vragen hierover altijd. Ik zie meerdere artsen per maand.. Ik ben 30 maar als ik dit zo opschrijf lijkt het over een 93 jarige te gaan.. Ik heb colitis ulcerosa met een stoma en diabetes, een lever vol adenomen en nieren die al beetje schade vertonen, en ze vinden het precies wel gemakkelijk om alles gewoon daarop te gooien en niets verder te onderzoeken.
Ik denk meteen aan vitamine b12 tekort. Google maar eens op de symptomen. Waar in je maag/darm zit de CU voornamelijk? Gebruik je medicatie voor de diabetes?
Krijg je wel voldoende vitamines binnen? En ga je optijd slapen en maak je voldoende slaapuren? Is er verder bloedonderzoek gedaan? dit klinkt zeker niet normaal. Maar zo te horen heb je al een behoorlijke waslijst aan medische problemen die vast niet meehelpen met het zoeken naar de oorzaak van de pijn. heel veel sterkte overigens. Want klinkt alles behalve fijn.
Mijn vit B12 is in orde, wordt regelmatig nagekeken, ooit wel eens laag geweest maar is nu al een paar jaar goed. Cu in dikke darm, maar die is er uit sinds een jaar, behalve het laatste stukje endeldarm (paar CM), wat wel nog ontstoken is. Ze hebben wel altijd getwijfeld of de cu toch geen Crohn is. Voor diabetes insuline, sinds oktober, waardes nog niet helemaal onder controle
Vitamines zijn allemaal ok, worden regelmatig nagekeken omdat dat zonder dikke darm inderdaad wel een risico is. Mijn bloed wordt heel regelmatig nagekeken, vrij uitgebreid, en zijn altijd wel wat dingen afwijkend, maar wordt zelden aandacht aan gegeven want komt altijd door andere dingen zeggen ze... Ik slaap ongeveer 8 uur, maar wel heel licht. Ik word vb ook vanzelf wakker als mijn stomazakje vol is, dus ben daar in mijn onderbewustzijn ook mee bezig. Wekker in de nacht zetten helpt niet, word dan nog steeds tussendoor wakker.
Laatste wat ik terug vind was het 341, keer erna was het hoger maar die resultaten vind ik niet, dacht rond de 400
Hier kan ik er wel echt heel veel van afvinken.. Moet volgende week weer in het ziekenhuis zijn, ga toch eens vragen of ze B12 nog eens willen testen
Dit inderdaad. Ik had veel van dezelfde klachten en bleek B12 deficiëntie te hebben. Moet nu levenslang injecteren.
Van een tekort aan goede nachtrust kan je behoorlijk vervelende dingen overhouden. Ik merk bij mezelf als ik een periode slecht of te weinig slaap dat ik dan ook overal pijn in mn lijf krijg. Is het een optie om iets van slaapmedicatie te krijgen? Mocht het saar wat mee te maken hebben.
Kan ik altijd eens overleggen. Heel af en toe neem ik een diazepam in, dat slaap ik wel iets vaster maar dan ben ik de dag erna altijd nogal woezie
Ik herken deze klachten van de periode voor mijn diagnose coeliakie. Ik had ook echt een zere huid, vooral m'n scheenbenen. Als gevolg van de onbehandelde coeliakie had ik ook een b12 en b11 tekort, maar door het glutenvrij eten waren m'n klachten heel snel weg terwijl het te kort aan vitames meer tijd nodig had. Sterkte ermee!
Ik ga volgende week mijn tekstje eens meenemen en vragen Voornmijn vitaminen allemaal nog eens te checken. Als het toch dat is is het relatief gemakkelijk op te lossen Bedankt allemaal voor jullie reacties, had zelf nog niet echt gedacht aan vitamine tekort omdat dat wel regelmatig nagekeken wordt, maar wie weet. Zat zelf al meer in de richting van fibromyalgie of iets dergelijks, dat zou moeilijker zijn om op te lossen
Ik herken veel dingen (niet alles) van mijn moeder. Zij heeft fibromyalgie. Daar is helaas nog veel onbekend over.
Ik herken veel van je klachten en bij mij worden ze veroorzaakt door mijn fybromyalgie. Enige wat ik niet herken is misselijkheid en duizeligheid
Ik herken veel van jouw verhaal.. ik heb CVS en Fybromyalgie.. Misschien eens een doorverwijzing naar een reumatoloog?
Dankjewel ook nog voor de laatste reacties! Soms heb ik het gevoel dat ze denken dat ik graag diagnoses verzamel ofzo (en overdrijf qua klachten), maar goed, het liefst van al zou ik gewoon gezond zijn en kies ik hier ook niet voor. Niet dat ik die diagnoses dus wil, maar ik wil gewoon weten wat er aan de hand is en terug kunnen functioneren gelijk een gemiddelde 30 jarige, topstoprter zal ik wel nooit worden