Halen en brengen met andere auto

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SushiLover123, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    's Ochtends breng ik mijn zoontje van bijna 9 maanden naar het KDV. Ik haal hem met MC en al uit de auto. De MC staat daar dan in de garderobe. 's Middag haalt mijn man hem op, met MC en al.

Alleen nu wordt de MC met mijn zoontje er in wel erg zwaar en ik krijg last van mijn elleboog. Dus ik wil eigenlijk de MC in de auto laten staan... maar dan staat ie dus in mijn auto en kan mijn man hem niet meer meenemen...

Hoe doen jullie dit?
    Hebben jullie in beide auto's een MC/autostoeltje staan?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet niet of dit een optie is, maar kun je de maxicosi niet op het onderstel klikken, dan de maxicosi in de garderobe net als altijd en dan het onderstel even netjes invouwen. Dan hoef jij je zoontje met maxi niet te tillen (waar je groot gelijk in hebt) en dan kan je man alles meenemen.

Misschien is er nu voor jouw zicht even geen plaats voor het onderstel, maar ik zou het even vragen, vaak is er wel een hok of ruimte.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja dat kan ook. Moet ik alleen wel iedere keer dat onderstel uit de auto halen... Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje voor lul...

Maar dan, het onderstel dan? Dan moeten we 's avonds dat onderstel ook van de ene naar de andere auto verhuizen. Gaat geheid regelmatig vergeten worden... Tenzij ik het onderstel leeg weer mee terug neem en gewoon in mijn auto laat liggen... Hmmm, ik ga hier even verder over nadenken. Misschien dat er nog andere suggesties komen :)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Of gewoon allebei los dragen. Dus kind uit de maxicosi en op de arm en maxi cosi los meenemen. Ik zou voor die paar maanden dat je hem misschien nog gebruikt echt geen andere kopen. ALs je kindje goed kan zitten en een bepaald aantal kilo voorbij is (ik weet ff niet meer hoeveel precies) en ouder is dan 9 maanden, dan mag hij in autostoel nr 1.
    Je zou ook zo'n stoel al kunnen aanschaffen en die in jouw auto doen en de maxi cosi in die van je man. Maar dan moet je kindje dus wel er al in kunnen zitten.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Da's een goeie, alvast een grotere stoel voor mijn man.... Hij moet op een gegeven moment toch in zo'n stoeltje. Alleen hebben wij een 0+ MC. Daar mag hij langer in blijven zitten.

Los dragen is niet handig, omdat ik ook door een zwaar hek moet met een pincode en dan door een deur en dan door klapdeuren en dan door nog een deur... Heb ik één keer gedaan, maar da's echt niet handig.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het lege onderstel mee terug wel een goeie, papa's kunnen vaak meer tillen he??;)

Vera en ts, nog even over de maxi cosi, kindjes mogen er altijd langer in hoor. 9 maanden is echt de absolute ondergrens. Hoe langer ze erin kunnen hoe beter, ook voor een 2e auto natuurlijk. Mijn dochter heeft 16 maanden in de maxi cosi gezeten.

was niet als kritiek bedoeld, misschien weten jullie dat niet.:D

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oh ja, dat weet ik :) Hier hebben ze er allemaal zo lang mogelijk ingezeten. Tis toch de veiligste manier om te vervoeren he.
    Maar voor hun probleem is dit misschien een goede oplossing.

8. tulip

tulip Niet meer actief

oeps, had niet gezien dat je al 3 kinderen hebt.:)

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij hadden ook twee maxicosies, vanwege hetzelfde probleem. Nu ook twee autostoeltjes. Werkt voor ons het beste. Zo'n maxicosi sjouwen met een bulletje erin was hier echt niet meer te doen vanaf een maand of 8-9.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daarnaast is het dan alleen maar voor die 2 km van KDV naar huis. Geen gevaarlijke kruispunten. Scheelt ook.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Om deze reden hebben wij ook 2 maxi cosi's gehad en nu ook 2 autostoeltjes. Het kost je een dubbele, maar persoonlijk vind ik dat meer dan waard. Er is genoeg drukte op een dag om nog even dat gezeul met de autostoeltjes erbij te hebben. ;)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Weet niet of je het misschien een idee vind om 2x op en neer te lopen? Dat je eerst je zoontje en zijn spulletjes enzo brengt, en daarna nog een keer naar de auto loopt om de maxi cosi te halen en in het kdv te zetten?

Of vind je dat ook een beetje stom staan net als met het onderstel ;), kan hoor, was ook verder zo maar een idee'tje ;)!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Haha, nee, daar heb ik ook aan gedacht. Ik denk dat ik dat doe tot we een tweede stoeltje hebben. Ik had alleen gehoopt dat er nog een optie was die ik gemist had, want het is echt een heel gedoe om twee keer te lopen. Twee keer hek door met pincode, twee keer aanbellen bij de voordeur en wachten tot ze open doen... Maar ach, het is beter dan mijn elleboog verpesten ;)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben op dat moment gekozen voor een 2e grotere stoel. Maxicosi bleef in mijn auto (tot 15 maanden) omdat ze daar het meeste in zat en in de auto van m'n man, zijn we alvast voor een vervolgstoel gegaan.

15. Bri

Bri Niet meer actief

ik zou denk ik voor de optie met het onderstel gaan. En die dan daar laten staan als er ruimte voor is, en als die ruimte er niet is: bij jou in de kofferbak (papa's mogen best wat langer met zo'n MC rondsjouwen dan mama's ;)).

alles beter dan een kapotte elleboog! wat worden die dingen allemachtig zwaar he...

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zou ook als Athina doen
    Maxi cosi bij jou.
    en bij papa alvast de doorgroei stoel (100 euro baby dump ook van MC, zijn ook wel goedkopere merken)

Wij hebben ook 2 stoelen in de auto's zitten vanwege dit probleem.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij hadden 1 maxi cosi en die bleef op het kdv staan. Autostoelen hebben we wel in beide auto's een stoel, wel zo handig

18. Maia

Maia Niet meer actief

toen de maxi cosi niet meer te tillen werd was ze toch over de 9 maanden heen en hebben we 2 autostoelen gekocht.

Deel Deze Pagina