Camperen in Frankrijk, wat moet ik nou echt niet vergeten??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Foxter, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Zaterdag vertrekken we naar Frankrijk, een 4 sterrencamping tegen Zwitserland aan. Ik heb een dochter van 3,5 jaar en een dochter van bijna 6 maanden.

Wat is nou echt een must om mee te nemen buiten de normale dingen om? We gaan in een bungalowtent. Ik heb in ieder geval een deryan (schrijf je dat zo :) ) tentje en een grote uv filter tent waar de jongste in kan. In de grote kan de oudste ook heerlijk liggen. We nemen in ieder geval ook de hele kinderwagen mee, waardoor er verder niet heeeeel veel meer in de auto past, we hebben wel een dakkoffer.

Kom maar op met de handige tips!

2. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Uhmmm, tja.....wippertje, maar daar kan je de maxicosi voor gebruiken natuurlijk...;). Ik vond trouwens het campingbedje ook wel handig als een soort box, parasolletje erboven.....
    Klein opblaasbadje, kunnen ze lekker spetteren bij de tent.
    Groot kleed om op te spelen.
    Zoek je echt tips voor de kinderen of in het algemeen?

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
  4. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Maar pas vanaf 1 november krijg je er een boete voor(heb ik ook weer gelezen op een frankrijk forum)......je kan zodra je over de franse grens bent bij de grotere tankstations zo'n test kopen voor ongeveer een euro. Let wel dat je er 2 koopt.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

We blijven tot de 30e, dus gaat net goed met die blaastest :)
    Het campingbedje nemen we inderdaad mee, en de wipper laten we nu thuis, nog niet aan gedacht dat dat ook in de maxi cosi kan :) Ze ligt alleen in de wipper om te eten thuis, en dat is nu nog maar 1 keer per dag.
    Ze is gecorrigeerd 4 maanden, zitten kan ze nog niet.

Verder heb ik in ieder geval een flessenwarmer met autoadapter gehaald, je weet maar nooit.. En een paar flessen spa blauw. Ik heb onwijs last van een concentratiestoornis nav hellp, dus vandaar mijn topic hier :)

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Even een paar tips om ruimte te houden in de auto. Campingbedje thuislaten als de kleinste gewoon nog in de reiswieg past en in de deryan. Neem ook een buikdrager voor de kleinste en een draagrugzak voor de grootste mee. Volgens mij ga je naar bergachtig gebied en dan wil je op wandelingen niet met een kinderwagen lopen tegen de berg op, op grindpaden. Neem ook petjes mee en voor beide een zonnebril mee (bij de decathlon hebben ze ook zonnebrillen voor babies). Verder let op met de hoogte. De baby mag niet boven de 1200meter en de oudste mag niet boven de 2300 meter. Het kabeltreintje bij de materhorn kan wel, cabineliften weer niet omdat deze te snel stijgen en het hartje en longen van de baby dat niet aan kan. Verder neem voor beide een warme slaapzak mee en lekkere dikke sokken voor als de nachten koud zijn. In de bergen kunnen deze koud zijn, ook in de dalen. Koop bij een campingwinkel nog even een elektrisch kacheltje voor tenten. (deze hebben namelijk een valbeveiliging erop zitten, als die omvallen gaan ze automatisch uit) Op deze manier kun je de tent warm houden, als het heel koud is s'avonds. Als het klam en vochtig wordt sávonds of op een regenachtige dag, zorg dan dat je 4 waxinelichtjes brand. Op die manier verdrijf je op een veilige manier het vocht en heb gelijk gezellig licht. O ja en vergeet het autobaan vignet niet. O ja zorg ook voor een goede ehbo set, waar ors in zit, tekenpen, zuigpen voor steken, antimug spul, en prikweg, paracetemol voor de kids. Verder maar voor een paar dagen luiers meenemen, want die verkopen ze daar ook. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Wij zijn ervaren kampeerders in een tent, met een klein kind.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    o ja vergeet voor die van 3,5 niet de regenlaarsjes, regenbroek en regenjas, want als het regen willen meestal buiten spelen. Bij ons is de loopfiets ook altijd een groot succes. Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    o ja vergeet voor die van 3,5 niet de regenlaarsjes, regenbroek en regenjas, want als het regen willen meestal buiten spelen. Bij ons is de loopfiets ook altijd een groot succes. Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat de oudste in een gewoon bed ligt en niet in een campingbedje. Mocht ze nog wel in een campingbedje liggen, zou ik deze thuis laten en het matras van het grote bed op de grond leggen, met de tassen erom heen. Enneh tassen zijn makkelijker in de auto, dan koffers. Ook in een tent. En die AH grote tassen zijn ook heel handig om spullen in te vervoeren en klapkratten ook. Let trouwens op met de auto inpakken, dat je makkelijk kunt wisselen als je achterin wilt zitten bij een van de twee kinderen.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij gaan ook naar frankrijk,

wij halen wel gewoon die testen, gewoon omdat er overal wat anders gezegt word,

elke krant zegt wat anders wanneer je wel of geen boete krijgt, dus wij halen gewoon een test, is het niet nodig.. nja het was maar 1 euro, (of 2)

kunnen we het geklier niet voor hebben, beter voor niets gekocht dan helemaal niet gekocht en toch met het geklier zitten.

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb ze ook gekocht....heb geen zin in een discussie met een Franse politieagent!

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik riskeer de 11 euro boete denk ik maar hoor, vind het totaal onzinnig

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Goede tips trouwens allemaal, ik vertrek volgende week voor 2 weken naar Frankrijk. Wel naar een stacaravan.

Goede tip ook om een klein zwembadje mee te nemen. Mijn kleine is DOL op water.

Deel Deze Pagina