Hoi dames! Mijne kleine meid van 12 weken drinkt nu 5x150/5 en. 2,5 schep jbpm en daar laat ze een fles van ong. 50cc van staan. Ze weegt nu 5700 en is 60cm. Ze heeft haar laatste fles tussen 11/12, en dan ligt ze al in diepe slaap. Net zoals vannacht, ging haar toch maar wakker maken om half 12 en half slaperend dronk ze toch wel 80cc en valt dan meteen weer in diepe slaap. Er komt dan niet eens een boertje uit. Ze werd wakker om 8.00 en dronk net zonder moeite 180/6 en 3 schepjes jbpm Kan ik het proberen om de late avondfles eraf te laten? Of is ze daar nog veel te klein voor? Ik weet niet of ze doorslaapt als ik de laatste fles eraf haal..
Gewoon proberen, dan weet je het vanzelf Hier rond die tijd ook naar 4 flessen... Er zullen vele zeggen te vroeg, blabla... Maar kijk naar je dochter, wat doet ze, wat wil ze... Zij geeft wel aan hoe en wat...
Misschien de rest van de flessen ook ophogen naar 180/6? En dan voor de nacht een klein flesje van 90/3? Dat je dus 4x 180/6 geeft en een toetje toe. Tegen mij werd gezegd om tot een leeftijd van 4 maanden in ieder geval 5 voedingen te geven.
Ja ze heeft net 65 van de 180/6 laten staan. Geef nog wel 5 flessen dan maar droomvoeden, anders krijgt ze te weinig binnen denk ik
Hier is de laatste voeding ook een droom voeding hoor! Mijn mannetje gaat om 8 uur al de nacht in. Om 22.30 haal ik hem dan uit bed en geef hem fles. Die gaat 9 vd 10 keer niet leeg en meestal laat hij 50 cc staan van 190/6. Hij trekt er in ieder geval wel tot 8 uur op door. Heb een keer de laatste fles geschrapt en toen kwam hij om 1.30 dus was geen succes.
Ons mannetje is aanstaande dinsdag 9 weken oud en zit al bijna 2 weken op 4 flessen. Wat ik ook probeer die 5de fles gaat er niet in, hoogstens 60cc. Dat is voor mij de reden geweest om het gewoon op die 4 flessen te houden (van 180/6) en daar doet hij het prima op. Hij meldt zich ook echt wel, dat heeft ie al de hele tijd gedaan dus dat zal niet van de een op de andere dag veranderen. Ik zeg dus, gewoon proberen die 4 flessen. Je merkt het echt wel als ze het er niet mee eens is. En als ze gewoon flinke plas en poepluiers heeft zit het echt wel goed!!! Onze beer weegt trouwens 6230 gram en is 60cm lang. Beer is dus wel een goed woord voor hem hihihi!!
ik zou gewoon op verzoek voeden als ik jou was, als dat 4 voedingen zijn is dat prima toch, ze geven zelf wel aan wanneer ze honger hebben en hoeveel ze willen drinken.
Ik wilde hetzelfde doen maar het werd mij sterk afgeraden. Mijn dochter moet ik ook al weken iedere avond wakker maken voor een fles. En s morgens trouwens ook. Wilde die van 23 u eraf halen maar dit is niet goed. Een baby van zo'n 3 maanden is nog niet in staat om zijn of haar bloedsuikerspiegel op peil te houden. Met andere woorden: als ik haar om 20.00 de laatste fles geef en vervolgens om 7.00 uur s morgens dan is die tussentijd voor nu nog te lang. Ze kunnen dan in een soort 'shock' raken en bewusteloos raken. Natuurlijk is dit niet altijd zo en zeker ook niet bij iedere baby maar het is wel iets wat ik je mee wil geven.
Mijn zoontje is nu 12 welen en drinkt 5x 150/5 om 07.30-11.00-14.30-17.30 en de laatste om 20.30 hij slaapt dan van 21.00 tot 07.30. Hier nooit een fles gehad rond 23.00 ik voed op verzoek en hij heeft dit schema zelf gemaakt en is gaan doorslapen met 9 weken. Wat je zou kunnen doen is de laatste fles eerst proberen te vervroegen naar b.v eerst 22.00 en dan om 21.00 en kijken wat je kindje doet of ze dan vanaf die laatste fles iets langer doorslaapt! Je kan er altijd nog een fles afhalen..maar als het niet nodig is. Mijn zoontje ging altijd in diepe slaap rond 21.00 en heb wel eens hem proberen wakker te maken..maar hij dronk dan bijna niets en hij was helemaal uit zijn ritme..dat werkt dus hier echt niet. Wat is nu haar schema ? Volg je gevoel jij kent je kindje het beste
Patricia: dat was voor mij ook de reden om eens op het cb te vragen hoe het met het suikergehalte zit met zoveel uur ertussen. Tegen mij zeiden ze dat het belangrijk is dat ik in de gaten houd hoeveel uur hij daadwerkelijk slaapt. Hij krijgt om 21.00uur de laatste fles, maar valt daarna niet meteen in slaap. Ik leg hem rond 21.45uur op bed en tegen 23.00uur als wij gaan slapen slaapt hij ook. En `s ochtends maak ik hem tussen 08.30uur en 08.45uur wakker zodat hij goed wakker is als hij de fles krijgt om 09.00uur. Ook belangrijk blondje89, in de gaten houden of de kleine alert blijft. Als je het idee hebt dat ze als je haar wakker hebt gemaakt `s ochtends ze toch weer in slaap wilt vallen, dan moet je er minder tijd tussen laten. Anders gewoon haar eigen ritme laten bepalen. xxx
hier zat ze met 3 maanden op 4 flessen , kon prima . tuurlijk hield ik haar in de gaten maar is altijd gewoon goed gegaan, ze regelde haar ''schema'' zelf.
Ze heeft gister 3 flessen van 180 helemaal op een eentje 40 laten staan. Ze is om half 10 gaan slapen...en werd wakker om half 1 en wou echt niet doorslapen zonder flesje. Ze heeft maar 60 op...blijkbaar heeft ze wel 5 flessen nodig ook al drinkt ze m niet helemaal leeg. Vanmorgen werd ze om 8 uur wakker. Ze dronk maar 150. Om 12.30 had ze 180..en net om 16.30 was het ook 140. Ze ligt nu lekker in bed. Maak dr wakker rond half 8 en dan maar om 11 uur droomvoeden. Werkt tot nu toe toch wel t beste voor dr.. Bedankt allemaal