Erg veel krampjes, wisselen van voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by fantasy, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Mijn meisje heeft erg veel last van krampjes, ze gilt het af en toe uit. Vooral na de voeding of een tijdje daarna. Als er een poepluier zit aan te komen, worden de krampen nog erger. Ze slaapt er erg onrustig door en als ze geen last heeft van krampjes, is ze de rust zelve. Ik vind het zo erorm zielig! Ik herken dit helemaal niet van mijn zoontje, die heeft nooit zoveel krampjes gehad. Ik heb een tijdje Cinababy geprobeerd, maar dat werkte niet en gebruik nu bijna twee weken Infacol, maar dat haalt geloof ik alleen de scherpe kantjes eraf.
    Ik geef haar nu Etos hypoallergene voeding, heeft het zin om over te stappen op een andere voeding, eentje tegen krampjes? Bij wie hielp speciale voeding tegen krampjes? Ik wil ook maar niet zo overstappen, eerst maar eens wat info inwinnen.
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Zielig he die kleintjes met kramp! Wij zijn op een gegeven moment overgestapt op nutrilon omneo, voor krampjes en moeilijke ontlasting. Dit leek erg goed te gaan, maar na een aantal weken kwamen de krampen weer in alle hevigheid terig en zijn we op doktersadvies overgestapt op pepti voor koemelkallergie. En dit gaat helemaal super! Wat hier ook goed heeft geholpen is de Dr Brown fles, deze kan je online bestellen. Sterkte ermee en ik hoop dat je baby er snel wat minder last van heeft!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Wat ik eerst zou proberen is een andere fles. Hier werkte de dr brown fles super. Ik zou niet 123 overstappen op andere voeding, want dat is ook weer een aanslag op de darmpjes.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Wij gebruiken ook hypo-allergene voeding. Hebben een paar keer geprobeerd over te stappen op andere voeding (standaard) door 1 schepje hypo te vervangen door standaard. Dit was geen succes (lees vreselijk) Na 1 fles al gestopt omdat het gillen was en dit heeft anderhalve week geduurd (en heftig spugen) ook toen we de pepti gingen proberen. Hier erg gevoelige darmen.
    Misschien dat het jou lukt.
    Hier werd gezegd dat je beter ook niet teveel middeltjes moet proberen (als infacol enzo) omdat de darmen daar ook weer aan moeten werken...
    Zou ook even overleggen met HA ofzo.
    Succes!

5. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ja idd dat infacol leek hier ook een boosdoener.. Ik heb het nog weleens een keer geprobeerd om toe te voegen aan de fles en toen was het gelijk weer raak.

6. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maar stoppen met de infacol, want die doet eigenlijk niets. De ene dag zijn de krampjes erger dan de andere dag. Soms lijkt het of het beter gaat en vervolgens gilt ze de boel bij elkaar. Ik ben vandaag bij het CB geweest en daar zeggen ze natuurlijk dat de krampjes erbij horen, maar ja, wanneer is het niet normaal meer? De arts heeft aangegeven dat we de comfort voeding van de Etos konden proberen. Kijken of dat helpt. Ik twijfel nog, moet ik andere voeding gaan proberen of moeten we die maanden maar uitzingen?
    Ik vind het zo zielig! Als ze geen krampjes heeft, is ze zo lief en huilt amper om andere dingen.

7. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van Nutrilon naar Omneo gegaan. Na 2 weken had hij weer krampjes.Dan overgestapt naar Pepti en alles was in orde! Wij gebruiken Dr Brown flessen, ook een topper!

8. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Ik gebruikte nutrilonstandaard, maar ook vreselijke krampjes hier.Begonnen met infacol dat een paar dagen heel goed leek te helpen. Daarna keamen de krampjes weer trug. Na overleg met cb overgestapt op 50% omneo. Rond dizelfd4 tid bgonik metpoeder van ABC Dolphius. Die combi helpt ons nu al iets van 2.5 week zo goed als kramp vrij tezijn.

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gebruikte eerst nutrilon H.A. Ze had heel veel krampjes, elke avond uren huilen. echt zo zielig. infacol hielp niets. Toen overgestapt op omneo. Er stond op de verpakking dat je 2 weken vol moest houden voor resultaat (moet sowieso met elke voeding, omdat de darmpjes moeten wennen aan een nieuwe voeding) en inderdaad: langzamerhand zagen we verbetering en na 2 weken eigenlijk alle krampjes verdwenen. We gebruiken het inmiddels nu al bijna 2 maanden en ze is nu heel vrolijk en helmaal geen krampen meer. Heerlijk! Wij willen geen andere voeding meer :)
    Ons dochtertje had trouwens ook heel veel moeite met poepen. eerst deed ze dat eens in de drie dagen en het kostte heel veel moeite en pijn. Nu met omneo poept ze prima elke dag.
    We gebruiken de Avent flessen.

Share This Page