overstappen naar andere verzekering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caruli, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden even een vraagje
    ik zit op dit moment bij cz en wil over naar unive voor 4-5e ivf poging
    unive zegt dat dat geen probleem is en ook zonder medische keuring.
    maar zegt dat ik me kan afmelden en aanmelden tot 31 dec

maar nu staat overal beschreven dat je een 2 maanden opzeg termijn hebt bij je oude verzekering
    dus als ik niet voor 1 nov me afmeld kan ik me niet meer aanmelden bij unive
    maar unive weet nog niet de prijzen en de pakketindelingen van 2009 die worden pas bekend in half nov

hoe weet ik dan nu naar welk pakket ik moet overstappen..

hoe hebben jullie dat gedaan?

ik wil wel zeker weten dat het goed gaat en we nog niet 1 jaar dubbel moeten gaan betalen

2. bengel

bengel Niet meer actief

je mag tot 31 januari je oude verzekering opzeggen hoor, je hebt 1 maand extra speling..

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo Caruli, allereerst wil ik je zeggen hoe erg ik het vind dat de poging is mislukt...

ik heb begrepen dat de premies van zorgverzekeringen niet heel erg omhoog zullen schieten volgend jaar, dus het pakket met poging 4 en 5 dat er nu is zal niet heel veel duurder kosten volgend jaar...

als de opzegtermijn 2 maanden is ben je nu nog ruim op tijd... ik heb het zelf niet bij de hand gehad maar ik zou zeker overstappen als je daarmee de 4e en 5e poging vergoed krijgt.

eigenlijk verbaasd het me dat ze zo makkelijk zijn.... maar daar ben ik wel heel erg blij om... ik had altijd begrepen dat je zoals ze dat zeggen "een brandend huis niet tegen brand kunnen verzekeren" oftewel overstappen omdat je meteen aanspraak wilt maken op dure behandelingen dat ze dat dan weigeren of je moet eerst een jaar bij ze verzekerd zijn.... gelukkig is dit dus niet zo.
    en trouwens anders hadden na een jaar die kosten er alsnog gekomen dus ik vond dat zowieso al een stomme beredenering van verzekeringen.

ik ben benieuwd....heel veel succes

groetjes jose

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Caruli,

Volgens mij heeft Bengel gelijk.
    Ik dacht namelijk ook dat je nog tot uiterlijk eind januari de tijd hebt om van verzekering te wisselen. Daarna kan het dus niet en moet je weer een jaar wachten.
    Raar dat beide verzekeringen hier niks over heeft gezegd. Vraag het hun anders ook nog even.

Succes.

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    tegen mij hadden ze ook gezegd dat dat niet gaat als je al met behandelingen bezig bent. nou ja, ik hoop voor je dat het gaat lukken, en dat poging 4 voor jullie ook de laatste mag zijn!

liefs wies

6. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hier ook iemand die graag wil overstappen naar unive...dus alle info is welkom... :D Ben net begonnen met uitzoeken hoe het precies zit met alle dekkingen.

X

7. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Ik hoop ook voor je dat het gaat lukken.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    unive zegt dat je gewoon mag overstappen terwijl ze weten dat ik er 3 heb gehad
    ze zei: we weten dat mensen juist voor de 4-5e ivf komen
    maar daarmee hopen ze natuurlijk klanten te trekken die voor de toekomst misschien blijven ;)

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    zo hee..... nou dat ga ik zeker onthouden caruli... heel erg fijn als je door over te stappen deze pogingen nog kunt benutten...
    hopelijk heb je aan eentje genoeg.

gr jose

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    He Caruli,

Ik heb dit van de site van cz afgehaald:

U wilt per 1 januari uw verzekering beëindigen?
    U moet uw oude verzekering uiterlijk op 31 december van een kalenderjaar opzeggen. U kunt zich dan tot 1 februari van het nieuwe jaar aanmelden bij een andere verzekeraar. Uw nieuwe zorgverzekering gaat dan in met terugwerkende kracht per 1 januari van dat jaar. U kunt de verzekering alleen per brief of e-mail opzeggen. Telefonisch opzeggen is niet mogelijk.

De aanvullende verzekering eindigt volgens de Zorgverzekeringswet niet automatisch zodra de basisverzekering eindigt. U blijft dus ingeschreven voor de aanvullende verzekering, tenzij u dit expliciet vermeldt bij uw opzegging. Houdt u er wel rekening mee dat er dan een opslag op de premie wordt berekend om administratieve kosten te dekken.

Succes ermee!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    unive zou voor mij dan de verzekering opzeggen.
    dan zal ik er dan wel bij vertellen dat ze dus dan ook de aanvullende op moeten zeggen voor ons

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dat zullen ze denk ik wel goed nakijken, maar het kan nooit kwaad om het er even bij te zeggen. :D

13. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Zora heeft gelijk in deze. Unive zegt de verzekering op bij de oude verzekeringsmaatschappij. Opzeggen kan tot 1 januari, aanmelden bij de nieuwe verzekeringsmaatschappij kan tot 1 februari. Als je je pas na 1 januari aanmeldt, zal de verzekering je erop attenderen dat het kan zijn dat je niet weg kan bij de vorige maatschappij, daarom is het belangrijk dat je nu al je overstap maakt. Ben je zeker op tijd!

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja idd
    maar nu ga ik nog niet
    omdat de pakket samenstelling nog niet bekend is en de prijzen

ze konden niet met zekerheid zeggen dat pakket 5 de ivf pogingen zouden blijven houden. ;)

maar in nov word het bekend en als het goed is, dan stappen we alsnog over

Deel Deze Pagina