koorts

Discussie in 'Verzorging' gestart door cat2, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb zojuist de temperatuur bij mijn dochtertje en deze is 37.6. Dat zal door de hitte komen. Het is wel iets om in de gaten te houden. Ze draagt alleen een rompertje met korte mouwen. Is er nog iets wat ik zou kunnen doen dat haar temperatuur niet hoger wordt? En bij welke temperatuur neem je contact op met de huisarts?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoe oud is ze? Ervan uitgaande dat ze ouder is dan 3 maanden, contact opnemen met huisarts als temp langer dan 3 dagen boven 38, ze minder dan de helft drinkt, ze suf is (dus niet hangerig, suf is echt geen contact meer kunnen maken). En natuurlijk als je denkt dat ze last heeft van oortjes, of dat ze benauwd is en dat soort dingen. Die temp nu is niet verontrustend, zeker niet met dit weer.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan weer niet weet of je haar koeler kunt krijgen, zit is zelf ook pas mn eerste kindje, haha. Misschien washandje met lauw water op hoofdje ofzo?

4. cat2

cat2 Niet meer actief

Ze is net 3 maanden. Ik dep haar af en toe met een washandje. Ze ligt nu in de gang te slapen. Dat is de koelste plek hier in huis.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, en je vroeg bij welke temp neem je contact op met ha. Boven 40,5 zoiets. Maar temp alleen zegt helemaal niks, het gaat echt om het totaalplaatje. Het ene kind kan lekker spelen met 39,5 graden, het andere kind is erg ziek met 38.
    Slim om dr op de gang te leggen!

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

CB gaf hier aan dat we de kleine ook lekker in badje konden doen mocht ze erg warm worden! En dan de temperatuur van het badje net ietsje koeler dan normaal.

Gisteravond was ze erg warm, hoewel de temperatuur gewoon 37 was, dus lekker in het badje en ze vond het heerlijk:)

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier ook 3 keer per dag in een badje van rond de 35 graden. Ze begint al te lachen als ik er een voetje in laat zakken!

Ik zou dit eerst even proberen, stel dat ze echt ziek lijkt kun je altijd even de huisarts bellen.

Hier slaapt ze in het schuurtje aan huis, das echt de koelste plek! Wel een beetje gek om haar daar neer te zetten maar gewoon in de wandelwagen bak en babyfoon er naast.

Deel Deze Pagina