overstappen naar autostoel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by guppie81, Jul 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    De eerste paar keren wel, we moeten er echt op letten dat we haar kont helemaal naar achteren duwen, ze goed rechtop zit en dan buikding strak tegen haar buikje doen, want anders glijdt ze inderdaad langzaam naar beneden. Als dat gebeurt gaat ze ook wel protesteren, want dat zit natuurlijk niet zo lekker. Robin is geen spriet, maar ligt wel iets onder het gemiddelde met haar gewicht.

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Hihi het is of of, mijn kindje is nog geen 9 maanden maar weegt wel al meer dan 9kg (11kg).

Wij hebben hem vanaf maand 6 in de 1+, die werkte gewoon beter. Hij zat beter (hij is ook vrij lang).

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wij hebben de priori van maxi cosi. Gewoon in de winkel gaan testen waarin hij het beste zat.

4. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    als je kindje met 9 maanden nog geen 9 kilo is en nog in de maxi coso past zou ik het daar lekker in laten. noa was met 9 maanden te lang geworden voor de maxicosi dus die heb ik in de autostoel gedaan maar ze is nu pas 9 kilo met 15 maanden.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva zit niet zo lekker meer in de maxicosi, het is een beetje proppen omdat ze zo breed is. En over ongeveer een maandje weegt ze 9 kilo. Maar zolang het nog gaat, gaat ze in de Maxicosi. Is toch het veiligst en dat vind ik belangrijker dan comfort (tenzij het dus echt niet meer kan).

6. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    Mijn lange man is nu 7,5 maand.
    Steekt met zijn hoofdje boven de rand maxi-cosi uit.
    Voor het eerst afgelopen weekende in de romer-kingplus gezeten dit ging helemaal perfect.
    Wij hebben wel iso-fix in de auto maar geen iso-fix stoel.
    Wat heel prettig is bij deze stoek zijn de flappen aan de zijkant waar hoofdje tegen aan steunen kan.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dertien kilo... Dat is twee keer zo veel als dat Lena nu weegt en nu moet ik d'r al bijna aanstampen wil ze er in passen.

Ik heb gekeken op de site waar wij de MaxiCosi hebben gekocht, die zeggen ook dertien kilo. Nou.. 9 kilo klinkt wel logischer.

Och we zien wel wanneer het niet meer past...

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    ik heb op de site gelezen van veligheid in de auto, dat bij babies het beste is tot een jaar in de maxicosi te houden. (als ze daar nog goed inpassen, uiteraard)

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lieve meiden,

stoeltje 0+ is TOT 13 kg

stoeltje 1+ is VANAF 9 kg

zoals dus al gezegd, als je kindje met zijn kruintje boven de rand van de MC (0+) uitkomt of boven de 13 kg is, dan moet je over naar 1+.

wij zijn over gegaan toen lars 1 werd, wij hebben voor zijn verjaardag een priory gekregen. (had ik zelf uitgezocht.)
    toen paste hij nog in de mc, maar tilde ik me een breuk, hij was toen 10 kg. overigens past hij nog in de mc maar we vinden het beide niet prettig meer dus staat die nu op zolder :-D

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Fioontje, je moet een kind van 10 kilo ook niet meer met maxicosi en al tillen ;). Eva is nu bijna 8 kilo en ik doe het niet meer hoor, til me anders inderdaad een breuk...

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    deed ik ook zo min mogelijk hoor snoopy, maar als het zeikt van de regen ga ik niet eerst de mc in de auto zetten en dan lars erin, dan ben ik dweil, dan maar ff slepen haha ;) :-D

Share This Page