Overstappen naar Belgie, maar welke?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Samba80, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Hallo dames,

Ik heb al een topic gezien over UZ Gent. Volgens mij zijn alle dames in dat topic inmiddels zwanger. Supergoed natuurlijk! Ik heb ook heel veel goede verhalen gehoord over UZ Gent. Wij willen voor onze 3e poging dus naar Belgie. Wij twijfelen echter tussen Gent en Brussel. Zijn er meiden die bij 1 van de 2 ervaring hebben, en zo ja goed of niet?

We zijn nu meer dan een jaar bezig met ICSI en ga deze maand mijn laatste cryo (mits goed ontdooit) terugkrijgen. In januari 1 vroege miskraam en nu de laatste keer licht posi test maar toch gaan menstrueren op nod :(

Ik heb steeds heel mooie blasto's dus ik denk dat de extra onderzoeken die ze in Belgie doen mij wel kunnen helpen.

Misschien zijn er dames die ook binnenkort deze overstap maken. Zou wel ervaringen willen uitwisselen

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ben er eentje uit het UZ Gent-topic en je begrijpt dat ik je Gent van harte zou aanraden. Heel lieve mensen daar, superkundige doktoren, ze nemen alle tijd voor je en vinden geen enkele vraag lastig of gek. Ben echt ontzettend blij dat we naar hen overgestapt zijn. Ook heeft mijn verzekering een contract met UZ Gent dus nooit gedoe over de rekening, da's ook wel fijn.

3. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik ben ook tevreden over Gent ongeacht of het goed blijft gaan natuurlijk

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben zelf van België en lees hier inderdaad dat heel veel mensen uit Nederland positieve ervaringen hebben met UZ Gent.
    Als ik heel eerlijk mag zijn (ik heb met geen van beiden ervaring), maar normaal gezien is Jette (Brussel) het beste ziekenhuis voor fertiliteit in België. Zij zijn x-aantal jaar geleden ook gestart met ICSI.
    Dus als ik eerlijk ben, wil ik dat ziekenhuis toch aanraden!

5. Gent! Het is uiteraard niet zonder reden dat ze zo enorm positief aangeschreven staan ;)

6. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Ik ben van België dus weet niet hoe het in Nederland gaat.
    Mijn 'lokale' gynwerkt smen met Gent. Voor pu naar het z Sint Lucas en voor tp naar het UZ... Van beide ziekenhuizen tevreden maar het UZ gaf me een veel profesionelere indruk.. Vond ook dat ze tijd namen ondanks dat m'n tp op een feestdag was.
    12 jaar geleden pu en tp in het Jan Palfijnziekenhuis te Gent gehad en was daar ook zeer tevreden...

7. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Wauw dames, bedankt voor jullie reacties!

Inderdaad hoor en lees je veel over Gent, maar Jette (Brussel) schijnt nog beter te zijn. (ik zeg schijnt, want ik weet het ook niet natuurlijk).

Hebben jullie enig idee over wachttijden bij beide ziekenhuizen? In NL valt het tegenwoordig erg mee, maar weet niet hoe het daar is. Ik zou natuurlijk zo snel mogelijk beginnen.

Alle zwangeren gefeliciteerd!

8. Meestal een paar maanden, maar het kan heel erg verschillen per periode. Ik zou gewoon bellen en als je nog steeds twijfelt, kun je natuurlijk ook bij beide een afspraak maken voor een intake, zodat je daarna kunt kiezen bij welke van de twee je je het fijnst voelt! :)

9. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn enkele dagen geleden op intake gegaan naar Gent (we wonen dan ook in België) maar hebben toch even getwijfeld. Maar na de intake was ik echt wel enthousiast over de manier waarop de artsen, ... met ons omgingen. Wij hebben ook een nieuwe afspraak moeten maken door omstandigheden buiten het ziekenhuis om en dat kon pas over een goeie 2 maanden. Hoe het in Brussel zit daar heb ik geen ervaring mee. Maar wat ik hier al van Gent gelezen heb klinkt toch positief.

Veel succes!

biepje 80

10. JoJo89

JoJo89 Actief lid

4 dec 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik word opgevolgd in Jette, werk daar zelf op de verloskamer, dus voor mij was het een makkelijke keuze. Ik ken daar bijna alle artsen en werkte er vroeger mee samen, dus mijn vertrouwen was er meteen. Ook internationaal staat het UZBrussel hoog aangeschreven, veel patiënten komen uit het buitenland naar hier... En niet enkel Nl, ook van veel verder.
    nu ik ben er zeker van dat Gent ook uitstekend is hoor! Maar bij ons zijn al deze technieken (ivf-icsi) ook uitgevonden, wat toch wel wat Wilt zeggen over de expertise hier :)
    wachttijd is ongeveer een maand denk ik... Maar schommelt wel, soms geen wachttijd.

11. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Ah kijk! Bedankt jojo89. Dit soort verhalen heb ik meer gehoord. Inderdaad een goed idee om bij beiden een gesprek aan te vragen.

Super bedankt voor alle reacties!

12. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    He meiden,

Ik heb even mee gelezen. Ik twijfel steeds vaker om ook deze stap te gaan zetten. Hoe gaat zo'n procedure? Moet je eerst een verwijzing van je eigen arts hebben en moet je gewoon naar dat ziekenhuis bellen voor een intake?
    Ben zo bang dat het allemaal zo lang gaat duren. Daarbij kijk ik ook een beetje tegen de praktische zaken op zoals het reizen en de kosten..aan de andere kant moet je er wat voor over hebben maar ik hoop nog steeds op die ene goede kans hier in mijn eigen ziekenhuis...

13. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb gewoon Gent gebeld en een afspraak gemaakt, pas daarna heb ik een verwijzing van de huisarts gevraagd.

Deel Deze Pagina