daarom wachten wij ook een jaar met het uitzetten van de gezins module tot deze baby een jaar is geweest omdat manlief zich wil laten sterriliseren
Hier dit jaar voor het eerst enkel een basisverzekering. Voorheen het pakket incl bevallen zegmaar Maar we gebruiken eigenlijk zelden tot nooit zorg anders dan huisarts en longarts. En dat valt gewoon onder de basisverzekering. Hebben ook wel enige reserve dus mocht het nodig zijn betalen we de ziektekosten dus zelf. Betalen nu via unitedconsumers.. 97/maand voor de basisverzekering via vgz. Vorig jaar enkel gebruik gemaakt van psych zorg voor onze dochter. Maar 2e lijns psych zorg voor kleuters... Valt dus ook gewoon onder je basisverzekering Verder even gekeken of we nog dingen in de planning hadden... Bijv sterilisatie, bevalling etc... Nouja, niet dus. Dus we gaan dit jaar maar eens voor goedkoop. Nu maar hopen dat we geen spijt krijgen
Aangezien man mijn dus weer naar de revalidatie moet en w.s nog een paar orthopedische schoenen nodig heeft, behoud hij t aanvullende pakket en 350 eigen risico. Ik laat alles vallen en verhoog mn risico naar 850. Scheelt toch weer 30 euro per maand.
pff ik vind het echt heel moeilijk! Ik wil voor mijn bril, de fysio, dieetadvisering en alternatieve geneeskunde goed verzekerd zijn en ook tandarts vind ik belangrijk... maar als ik dat allemaal vrij hoog zet krijg ik van die giga bedragen... moeilijk moeilijk
qua aanvullend moet je je echt afvragen wat je echt nodig bent, vaak is het goedkoper om incidentele kosten zelf te betalen. Het meeste wordt namelijk toch uit de basis vergoed. Kijk dit programma maar eens. Archief » Uitzending » Trosradar.nl
@pcootje bedankt voor de link, het zet me aan het denken! misschien toch maar allebei naar cd direct, tis dan niet helemaal basis net wat extra's maar scheelt ons: 50 euro per maand! tov nu
Graag gedaan, het is dat ik kronen moet en mn man een sterilisatie anders gingen we beide naar alleen basis en dan zetten we het geld wat we nu voor aanvullend betalen op een aparte rekening om eventueel fysio, bril of tandarts van te betalen.
Hier ook de boel aan het uitzoeken. Vanuit mijn werk ook wel aantrekkelijke aanbiedingen dus even het nodige uitzoek- en rekenwerk doen vandaag.
hier heb ik fysio had nodig ben elk jaar ongeveer 15 keer bij de fysio... Ook een bril vind ik belangrijk maar als het niet vergoed word en de maandpremie is ernaar dan vind ik dat oke. Maar veel aanbieders hebben de combi bril en fysio in het pakket... zelf zit ik in april al aan mijn eigen risico dus die zet ik niet omhoog, die van mijn man wel die is afgelopen jaar 0x bij fysio of huisarts geweest. Hij heeft echt wel een slecht gebit... denk denk... zit nu te denken aan: czdirect.nl voor manlief 87.15 en voor mij 118.60 nu hebben we manlief: 113.65 en ik 147.13
Mja die premies voor het vergoeden van bril zijn het waard om na te rekenen... Zag 1 verzekering.. Geen idee meer welke eerlijk gezegd. Betaalde je elke maand 10 (12 keer dus) voor een vergoeding van 100. Ben wel gek maar niet ZO gek
Ik stap over van cz naar cz direct En mijn vriend van dsw naar cz direct. Scheelt ons in totaal 60 euro per maand!!
Ik stap over van Ohra naar Delta Lloyd, scheelt me 30 euro in de maand. Manlief gaat van CZ naar FBTO, scheelt hem ook 30 euro per maand.
Bij mij kan een aanvullende verzekering makkelijk uit. Ik heb veel fysio nodig ivm een dubbele hernia. Daarnaast kijk ik naar de bril- en lenzenvergoeding. Ik heb daglenzen, dus die vergoeding haal ik er sowieso volledig uit. Dan is de rekensom niet zo moeilijk.
Wij blijven allebei bij de IZZ Ik ga alleen van pakket 3 (meest uitgebreide pakket) terug naar pakket 2 en ga bij man in zn collectieve verz., man gaat zelf van pakket 1 naar alleen basis, hij maakt i.p. nooit zorgkosten dus neemt het risico... Wat we uitsparen gaat op de spaar voor als het evt. toch nodig is! Scheelt voor ons samen in totaal zeker 50 euro per maand en ik ben nog steeds uitgebreid genoeg verzekerd (ivm fysio en tandarts)
Even iets anders... ik wist het eerder ook niet maar sommige (of alle?) zorgverzekeraars hebben een overzicht met voorkeursgeneesmiddelen (bijv. VGZ, Univé). Mijn man heeft bijv. cholesterolverlagers en migraine pillen. Als we dat nu van een leverancier die op die lijst staat bij de huisarts bestellen, gaat het niet van het eigen risico af. Dit geldt ook voor veel andere medicijnen.
Ik heb Achmea avero basisverzekering en heb nu aanvullend.ik ga rond de 130 betalen (zoontje gratis).ik wilde dat omdat wij ook gebruikmaken van alternatieve geneeswijzen en geneesmiddelen. Dat valt dus niet onder eigen risico.buitenland dekking ook belangrijk en tot nu toe ben ik tevreden.misschien is unive wat dat betreft beter maar wilde toch bij huidige verzekering blijven.ik kan het ook nog rustig uitzoeken.nu zat ik met remigratie en scheiding dus heb me er te weinig in kunnen verdiepen...
was laatst op koffietijd dat een basis pakket altijd hetzelfde moet vergoeden! Dus maakt niet uit bij welke verzekering en dat je basis en aanvullend ook bij verschillende mag hebben! Heeft iemand dit ook?
dit kende ik niet, maar heb even snel gegoogeld en geld niet voor mijn maatschappij. Op internet staat een hele lijst incl uitleg etc kiesBeter.nl - Zorgverzekering 2013 - Vrijstelling eigen risico