half uur huilen voor melk

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jade11, Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    even een vraagje,

ik weet niet of dit bij alle soorten melk zo is, (mila heeft speciale voor prematuur) maar wij moeten dus water koken, half uur af laten koelen en dan pas klaar maken.

dat wil dus zeggen: ze word wakker, begint te huilen en gaat een half uur door voor ze eten krijgt. heb al geprobeerd te schatten wanneer ze weer honger heeft, en dan proberen klaar te hebben als ze wakker word, dus snachts wekker zetten, maar dat werkt dus niet, want of ze word wakker van de wekker, of ze slaapt doodleuk een uur langer door dat we dus opnieuw kunnen koken.

met gevolg, in dat half uur gehuil (vooral snachts) gaan papa en ik elkaar afmaken deze week...

in het ziekenhuis huilde ze nooit, en kon ze goed een uur wakker zijn voor ze eten kreeg.
    weet iemand waarom dit nu sinds 3 dagen veranderd is?
    en hoe overleven jullie dat half uur?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Werkt het niet om het water van te voren te koken, en in de koelkast te bewaren en dan het afgekoelde water opwarmen in een flessewarmer oid als je het nodig hebt. Lijkt me idd er onprettig als je kindje honger heeft, maar een half uur moet wachten.

Mag er trouwens ook geen koud water bij om het sneller af te laten koelen?

Dat huilen als ze willen eten wordt wel minder als ze wat ouder is, maar ja daar heb je nu niets aan....

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wij geven Friso Comfort, die moet je met kokend water klaar maken. Wat ik doe is gekookt water in een steriel flesje in de koelkast bewaren. Als het tijd is om de fles te maken kook ik nieuw water. Dan neem ik een nieuw flesje, doe dat half vol kokend water. Poeder erbij, schudden en dan aanvullen met gekookte water uit de koelkast. Je hebt dan een volle fles met gekookt water die meteen op de juiste temperatuur is. Succes! Dit scheelt echt heel veel huilen.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier ook gestart met prematurenvoeding en dat maakten we klaar met bronwater. Lijkt heel duur, maar valt reuze mee. Nog maken we de melk aan met Bar le Duc of ander bronwater en dat bevalt prima!
    Of idd al het water dat je die dag nog hebt voorkoken en in een thermosje doen.

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Bronwater is alleen niet steriel! Dus niet geschikt voor prematuurtjes want moet alsnog eerst gekookt worden..

Die tip met water voorkoken en in een steriel flesje in de koelkast bewaren is wel een goeie. Volgens mij mag je het zo wel 24 uur bewaren. Dan kan je de waterflesjes ook voor alle voedingen een hele dag vooruit maken, scheelt veel werk en stress!

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Je kunt inderdaad voor de hele dag melk aanmaken en in de koelkast bewaren. Is 24 uur houdbaar.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Klopt helemaal maar toch kan gekookt bronwater wel helpen de krampjes te verminderen.

8. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Edit moderator: Verplaatst naar Flesvoeding.

9. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    volgens mij moet je aangemaakte melk binnen een aantal uur opmaken toch? of maak je het koud aan? opgewarmt moet binnen 2 uur gebruikt worden.

10. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    oh en ik doe altijd als ik bezig ben met voeding opwarmen een speen bij de kleine in. hij heeft veel zuigbehoefte en zo komt hij aan zijn aantal minuten zuigen haha

maar als je geen speen gebruikt zou ik het niet begruiken hoor want als hij wend aan een speen kan je die moeilijk weer afleren.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Nee hoor, als je aangemaakte melk met gekookt water af laat koelen en dan in de koelkast zet dan is het 24 uur houdbaar

12. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    oh met nurtilon mag dit niet, mag ook niet opnieuw opgewarmd worden staat erop?

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ja wel, ook met nutrilon mag het als het maar gekookt water is en als het maar in de koelkast bewaard wordt. Staat ook op de doos. Ik gebruik ook nutrilon.

14. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    sorry, maar denk dat je je verpakking beter moet lezen. er staat namelijk dat je het gekookte water 24 uur mag bewaren in de koelkast maar niet het aangemaakte melk met het gekookte water.

echt waar

15. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Maar kan je dan niet een flesje geven met een deel afgekoeld gekookt water en daarbij vers gekookt water? Of is een ander al met dit slimme idee gekomen? ;)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Yake: ja, heb ik al heel in het begin gepost. Werkt ideaal. Verse fles in no time klaar en op de juiste temperatuur!

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Doe jij het op je eigen manier dan doe ik het op de mijne. Zo deed mijn kraamverzorgster het ook en ik neem aan dat ze weet wat ze doet.
    Bij friso op de verpakking staat dat je het zo mag doen, en nutrilon is echt geen geheel andere voeding hoor.

18. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    je zei zelf dat het op de verpakking stond en ik zeg alleen dat het niet zo is voor de rest moet je het inderdaad zelf maar weten.

sorry hoor

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Meisjes toch. Beetje lief blijven hoor.

20. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ga dit inderdaad eens proberen. zijn er nu wel achter dat ze dus een half uur stil is als ze bij ons in bed ligt, maar is vrij moeilijk om dan zelf ook waker te blijven en wil het risico niet lopen zelf in slaap te vallen.

wij geven haar nutriprem van cow and gate (weet niet of dit in nederland ook te krijgen is) en staat bij ons op de verpakking dat we melk maximaal een uur mogen bewaren, dus 24 uur in de koelkast is geen optie. dat water voorkoken is inderdaad een goede, dat gaan we vannacht eens doen.

Share This Page