Overstappen naar flesjes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Edelweisje, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ik denk er sterk aan om de bv stilletjes aan af te bouwen.
    Ik kreeg via K&G een schemaatje voor hoe je dat best doet.
    Mijn zoontje zit nu aan 5 voedingen per dag en daar is dit schema ook op gebasseerd.
    Nu kolf ik af voor de avondvoeding (zijn laatste voeding krijgt hij dus in een flesje)

Maar ik merk dat het een heel werk is om zo'n 180 ml bij elkaar te krijgen.
    Het lukt wel maar ik denk dat hij dan de andere voedingen net niet genoeg heeft.
    Graag had ik geweten welke kunstvoeding de beste is en of je dat in plaats van de 2 weken die je eigenlijk nodig hebt om helemaal overgeschakeld te zijn. Dit een beetje langer kunt rekken.
    Gr. Edelweisje ***

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik lees uit je bericht dat je het eigenlijk heel jammer vind om af te gaan bouwen, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Annika krijgt een combi van KV en BV. overdag krijgt ze BV en 's avond voor het slapen nog zo'n 300 cc KV. Je hoeft dus niet helemaal te stoppen als je KV gaat geven, je kunt ook bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds de borst geven en overdag gewoon een flesje KV, dat is geen enkel probleem. Je kunt zelfs flesjes maken van KV en BV door elkaar, dus als je niet genoeg kolft kun je ook aanvullen met KV.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi Loeki2, vraagje ik ben er namelijk bang voor dat ik niet genoeg gekolfd krijg voor Jesper nu ik weer werk. Maar dan zou ik hem dus ook gewoon een flesje kv kunnen geven bij de oppas of zo? Ook al wil ik bv blijven geven? Kijk bij mij drinkt hij genoeg daar ben ik niet bang voor maar ja dat kolven he....
    Vandaag 2x gekolfd op het werk en kreeg er maar 2x 100cc uit...ja is dat genoeg vraag ik me dan af?

4. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    nee hoor, ik wil heel graag afbouwen maar wil het langzaam zodat mijn zoontje de kans krijgt om zich goed aan te passen.
    nu geeft ie vaak over na de voeding welke kv raden jullie me aan?

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben overgegaan op Friso Normaal na de borstvoeding, maar het maakt niks uit welk merk je pakt, alle merken zijn goed.

Ik heb afgebouwd in 6 weken.
    Ik heb de ochtend- en de avondvoeding langer aangehouden.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je kunt je tekort idd aanvullen met KV. Ik had altijd kant-en-klare nutrilon mee voor het geval ze aan de gekolfde hoeveelheid niet genoeg zou hebben.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle merken zijn even goed (of slecht), naast prijsverschil heb je alleen een smaak- en geurverschil. En wat je kind het lekkerst vindt is volledig persoonlijk.

Je kunt op zich heel lang borstvoeding en kunstvoeding blijven combineren. Hiermee blijft je kind profiteren van de antistoffen in je moedermelk, en ook van de stoffen die de hersenontwikkeling stimuleren. Je kind mist bij een combi wel de voordelen die volledige borstvoeding geeft, en zelf mis je natuurlijk ook de gezondheidsvoordelen.

8. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    hey,
    Ik heb even K&G gecontakteerd en samen zijn we eruit gekomen Nikolaj Nan A.R. 1 nodig heeft. Aangezien hij vaak overgeeft na zijn eten.
    Ik ben sinds gisteren dus gestart met de voorlaatste bv te vervangen door een flesje van 150 ml. Het ging heel goed, eerst keek ie wel wat raar maar toen viel het bijzonder in de smaak.
    Ik ga het een goe 2 weken op 1 vervangflesje houden, daarna ga ik verder met een tweede bv te vervangen enz... Zodat hij tegen begin maart (dan moet ik terug werken) helemaal van de borst af is. Zo is de verandering niet te brusk voor hem en voel ik me beter erdoor. En heb ik weer wat meer zin om nog verder te doen met bv. Die ik nu wel een beetje beu begon te worden. Maar op die manier voel ik me er heel goed bij.

Gr. Edelweisje***

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat het goed gaat.
    Als de bv verder goed bevalt, dan kun je als je werkt natuurlijk altijd gewoon zelf voeden op momenten dat je niet werkt, bijvoorbeeld vroege ochtendvoedingen en avondvoedingen.

10. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ben ook blij dat het goed gaat maar het is echt wel de bedoeling dat Nikolaj tegen begin maart volledig is overgeschakeld hoor. :)

Gr. Edelweisje

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    OK, nou geniet van de tijd die jullie nog hebben dan!
    (Had zelf altijd de 2 jaar in mijn achterhoofd, dus kan me een beetje weinig voorstellen bij zo jong al afbouwen).

Deel Deze Pagina