Laatst opende ik een topic waarin ik zei dat Kynan bijna geen vast voedsel binnenkreeg. Dat is inmiddels (gelukkig!) wel anders. Sinds 1.5 week eet hij van de één op de andere dag mega veel. Hij vindt echt alles lekker! Super leuk om samen aan tafel te zitten. Nu ziet de dag er ongeveer zo uit; 09.00u Voeding 11-12u Slapen 12u Fruithapje 14-15u Slapen 15.00u Voeding 17-18u Slapen 18.00u Groentenpap (Soms nog even een halfuurtje slapen) 21.00u Voeding + daarna Naar bed voor de nacht. Nu Kynan zoveel en goed fruit en groenten eet drinkt hij daarna veel minder (bied nog steeds de borst aan erna). Dus krijgt hij opeens ook veel minder vocht binnen. Probeer wel water of rooibosthee uit een beker, tuitbeker, hij snapt er allemaal niks van... Hoe deden jullie dit? Als je het zo bekijkt zit hij nu maar op 3 fatsoenlijke voedingen en wat slokken tussendoor. Ik vind dit toch echt niet veel... Hoe deden jullie dit? Hebben jullie nog tips? En dan nog iets, hierdoor gaat mijn melkproductie waarschijnlijk ook veranderen. Heb nu ook vaker vollere borsten. Wat is beter; zo laten of kolven tussendoor? Groetjes
Ik geef een voeding voor dat is vast voedsel geef, op die manier drinkt Annika iig voldoende en voor het slapen drinkt ze een fles van 300 cc, dus per dag gaat er hier nog ruim voldoende in.
Inbderdaad eerst bv en dan vast voedsel geven. Verder voed ik nu ook meer op mijn verzoek, op min of meer vaste tijden. Want waar hij eerst heel erg duidelijk wist te maken dat hij wilde drinken, vergeet hij het nu weleens omdat er zoveel te ontdekken valt .
ik geef ook eerst bv, en dan de gewone hap. hij krijgt verder eigenlijk niets anders te drinken nog dan bv.
Bedankt voor jullie antwoorden. Dat ga ik dan morgen proberen. Maar zo komen ze toch nooit aan een 'volwaardige' groenten- of fruithap? (a 150-200gr.) Dus jullie laten eigenlijk pas een hele BV vervallen als je kindje zelf goed uit een beker kan drinken? Of zie ik dat verkeerd? (Ps niet dat ik sta te springen om perse minder voedingen te geven hoor, we vinden het allebei nog heerlijk! )
zolang je nog veel bv geeft hoeven ze ook helemaal geen 'volwaardige' groente- of fruithap. het is nog maar oefenen. bij ons is inmiddels wel een hele bv (late avondvoeding) komen te vervallen omdat Jo veel eet al (fruit, brood en groente). Hij krijgt nu nog minimaal 4x bv. daar zit jij al onder dus ik zou zeker proberen die 3x en slokken tussendoor te blijven geven. Ik geef ook altijd bv voor de vaste voeding. wel soms ook een paar slokken thee of water maar dat is meer omdat Jo altijd mee wil drinken uit mijn beker.
Wat een 'volwaardige' portie is verschilt van kind tot kind. In het begin van de bijvoeding is de beste volgorde: borst-eten-borst Als je kind met meer smaak gaat eten wordt het eten-toetjesborst Het makkelijke met borst is ook dat je de bijvoeding verdeeld over veel meer tijdstippen op de dag kunt geven. Moedermelk stimuleert de opname van voedingsstoffen uit bijvoeding, en daarom kun je het goed samengeven, terwijl je met kunstvoeding altijd een pauze van een uur tussen fles en hap moet aanhouden, omdat je kind anders weinig aan het eten heeft.