Hey meiden Ik hoop dat er meer meiden zijn die deze maand gaan starten (of net gestart zijn) met Clomid. Wij zijn vorige week voor het eerst bij de gynaecoloog geweest nadat wij vorig jaar met de pil zijn gestopt en ik na een jaar nog steeds niet ongesteld ben geweest. Bij de gyn is PCO vastgesteld en ook het zaad van mijn man wordt onderzocht. Aanstaande vrijdag moeten we terugkomen en horen we wat er nu gaat gebeuren. Enige kink in de kabel kan het afvallen nog zijn. Ik ben 44 kg afgevallen, dat was ook wel nodig, maar het liefst wil ik nog 10 kg kwijt. Omdat de gyn hier naar vroeg heb ik dit ook eerlijk verteld. Met nog 10 kg zit ik op een gezond BMI, nu heb ik nog overgewicht. Met dit BMI kan ik eigenlijk prima behandeld worden en de gyn heeft al wat uitleg gegeven over Clomid. Haar enige twijfel is nu of we nu gaan starten of na die 10 kg en dit wilde ze overleggen met een collega. Ik heb aangegeven dat ik nu wil starten en uitgelegd dat dit ook goed moet kunnen. Tot het moment daar is kan ik gewoon nog blijven diëten. Zij beweert echter dat zij denkt dat er een grote kans is dat ik meteen zwanger raak bij de eerste poging (hoe kun je dat nou weten???) en dat die 10 kg die ik nog wil dan niet kan. Maar daar zit ik dan ook niet zo mee moet ik eerlijk zijn. Ik wil gewoon van start gaan, wie weet reageert mijn lichaam helemaal niet op Clomid en zijn we zo een jaar verder. Omdat ik echt "bleu" ben en de aankomende periode erg spannend vind zou ik het leuk vinden om weer een nieuw groepje op te starten om ervaringen te delen en te kletsen over onze grootste droom: mama worden! Liefs, Daan