Hoe krijg ik straks ritme in de borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mappel, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

momenteel ben ik.36 weken zwanger van ons eerste kindje en we willen heel graag borstvoeding geven. Echter heb ik een eigen bedrijf, waar ik met 4/5weken weer aan het werk wil gaan. Ik wil het zo indelen dat ik vnl.de avond uren werk, want dan is manlief thuis. Ik heb nagedacht over kolfen, maar liever niet.....
    Het komt er straks op neer dat ik van 19 t/m 22 uur van huis ben, maar stel dat het kindje de eerste weken steeds tussen 20 &21 uur komt? Is het dan mogelijk om dat ritme een beetje aan te passen of is een flesje dan het enige wat kan?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Het ligt in de lijn der verwachting dat kindjes de eerste 10 weken in de avonduren juist komen om te clusteren. Dit is normaal gedrag. Je kunt overdag dan 1 of 2 flessen kolven zodat je partner dit kan geven. Start hier dan mee vanaf een week of 3, zodat je kindje hier aan went en je al in dat ritme zit.

Wanneer je overdag extra kolft is dat prima, wanneer je dat niet doet en je vervangt de voedingen dat je 's avonds weg bent maakt je lichaam minder voeding aan en kom je misschien snel te kort voor je kindje. Even uitproberen dus.

Aanpassen van ritme kun je altijd proberen. Risico is dat je kindje dan 's nachts komt om productie veilig te stellen.

Mijn advies: eerste 2-3 weken vol inzetten op gewoon voeden aan de borst, dan kijken hoe het gaat en kom dan nog eens hier terug om te overleggen wat je mogelijkheden zijn en welke kolf je best kunt aanschaffen. Je kunt ook via mijn eigen site een e-consult aanvragen

Veel succes en geniet nog van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina