Hier even mijn verhaal. Mijn dochter is in november geboren,ze bleek een kort tongriempje te hebben, deze is nu 4 dagen geklieft. ze dronk heel gulzig en had erg veel kramp. met de kraamhulp hebben we alle spenen en flessen uitgeprobeerd maar de dr brown bleef de beste dus dat was een goede koop ook hebben we rooibosthee geprobeert etc etc. Niets werkte we gingen naar de kinderarts en kregen zantac voor de verborgen reflux en daar konden we het mee doen..onze dochter huilde de hele dag door uiteindelijk ging ze snachts knock out omdat ze zo moe was(ontzettend zielig) na 10 weken mochten we eindelijk overstappen op de pepti, wat een wereld van verschil gaf de eerste fles.. mijn dochter is ontzettend lief en blij kind ze huilde alleen zodra ze moe was en na een tijdje weer bij de fles erge krampen overstrekken buik uit zetten knietjes naar der buik toe huilen niet willen drinken etc. Wij krijgen de flessen er wel in maar het kdv bv niet. we moeten donderdag weer naar de ka en denk dat hij dan wil gaan provoceren maar ik heb het idee dat de pepti misschien niet goed genoeg is omdat ze tijdens de fles nog krampen en hele harde scheten laat ze is nu 5 maanden dus de krampjes zouden toch wat af moeten nemen..? ze had verborgen reflux en nu is ze echt aan t spugen ook gewoon 2 3 uur na de fles komt er een hele hoop uit.. ze groeit gelukkig wel goed wat denken jullie kan het zijn dat de pepti niet voldoende is of zou het toch 'gewoon' krampen..? ik ben even radeloos...
Als het eerst beter ging op pepti en nu weer niet meer, is er een grote kans dat je zwaardere dieetvoeding nodig hebt. Het lichaam komt eerst tot rust omdat het geen koemelkeiwitten meer lijkt op te merken, maar dat effect neemt na een tijdje weer af als het toch opeens wel weer die verknipte eiwitten begint op te merken. Was hier bij ons ook het geval. In ieder geval niet accepteren dat je moet gaan provoceren. Als de klachten er nog steeds zijn, heeft dat geen enkele zin.
dankje shakes maar had jullie kleine er ook voornamelijk alleen last van tijdens de fles? verder op de dag gaat t wel goed ja ze laat harde windjes maar dan hoeft ze niet te huilen het is echt tijdens de fles dat het bij haar ontzettend zeer doet..
Hai... zoals idd al gezegd is zou ik nog niet provoceren... ik heb uit eindelijk door moeten zetten op het gebruik van nutramigen. Mijn dochter heeft bij elkaar een maand in het ziekenhuis gelegen omdat ze stopte met drinken van de pijn
Nee hier was het de hele dag door. Maar dat maakt volgens mij niet echt uit. Wat van belang is: zijn de klachten die je had verdwenen met de pepti, en vervolgens weer terug gekomen? Als dat het geval is, zou ik opteren voor zwaardere dieetvoeding.
geweest de KA vind het onzin hij wilt nog tot augustus verder met de pepti maar vind dat de darmen gevoelig zijn(ja heus dat kan hij zo zien) ik kijk het nog even aan wat vaste voeding gaat doen als ze daar geen last van heeft ga ik toch terug want als je gevoelige darmen zou hebben zou ze daar ook op moeten reageren! wat een gedoe zeg als je kindje íets heeft..
Hier precies hetzelfde. Pepti gaf een ENORM verschil na maanden ellende vanaf de 1e slok. Een week lang een totaal ander kind gehad en toen begon het weer. De hele riedel van krampen, overstrekken, huilen, ongemak kwam weer terug. Gelukkig wel een kinderarts die daar meteen op insprong en zei dat het vaker voorkomt bij heftige intolerantie. Dus overgestapt op neocate (recept via KA) en nooit meer problemen gehad. Ze vond het ook niet nodig op dat moment al te provoceren, omdat voor haar ons verhaal wel duidelijk genoeg was. Hij was toen 5,5 maanden. Dat is nu precies 4 maanden geleden en we gaan nu pas de provocatietesten doen, omdat er nu wel een kans bestaat dat hij er overheen is gegroeid. Hoop dat je wat aan deze ervaring hebt! Laat je niet gekmaken en vertrouw op je moedergevoel!! Succes!
En nog even over de gevoelige darmen. Mijn zoon had ontzettend gevoelige darmen, die allergie (of intolerantie hoe je het ook noemen wilt) is daar juist een kenmerk van!! Niet andersom! Ik heb ook erg lang gewacht met introductie van vaste voeding (ruim 6mnd) en bijna alles wat ik nieuw introduceerde gaf een nacht onrust, krampen, lucht, etc. Sommige dingen verdroeg hij helemaal niet. Inmiddels eet hij zowat alles, op melkproducten na, en dat gaat pas sinds een paar weken echt goed. Het komt goed! Maar juist door die neocate hebben zijn darmen de kans gekregen om rustiger te worden, wat zooo veel fijner voor hem (en ons!) was. Daarbij heb ik hem ook nog 2mnd probiotica voor baby's (te koop bij de tuinen) gegeven, wat naar mijn idee ook hielp. Nogmaals succes!!
Hey ik heb iid ook probiotica gegeven en daarmee lijkt t wat beter te gaan maar nog steeds krampen en nu uitslag in der nek morgen maar langs de dokter aangezien de KA daar niet naar wilde kijken. het is zo lastig want wat is normaal mijn kindje heeft nu veel minder kramp als voor de pepti natuurlijk maar nog steeds wel last van kramp met 5 maanden en stink scheetjes en veel harde scheten vooral tijdens de fles ook is haar poep ene keer normaal dan weer dun etc ze poept wel elke dag soms wel 2 x en soms slaat ze een dag over.. ik heb het idee dat de ka er wel makkelijk over doet maarja ik weet niet wat normaal is ik zie dat ze pijn heeft maar niet altijd soms gaat een fles prima en dan moet ze alleen even harde scheten laten soms is t drama met huilen overstrekken etc soms weigert ze de fles ze is niet erg consequent..