Hallo mama's Al vanaf de geboorte van Floor zijn we al een het martelen met de voeding en ik weet nu gewoon weeeeer niet wat te doen! Begonnen met nutrilon standaard. Na een week kreeg ze heel veel krampjes, terugspugen, hikken, huilen, overstrekken en eczeem in haar gezicht. eerst een paar weken aangezien tot ze met 4 weken bij het consultatiebureau zeiden dat ik maar eens pepti moest proberen omdat het leek op koemelkallergie. Dat ging een paar dagen goed en toen kwamen de klachten (met uitzondering van de eczeem en het overstrekken) weer terug. Naar de dokter geweest die me niet serieus nam omdat ze wel goed groeide en toen uiteindelijk de wijkverpleegkundige thuis gehad en die heeft een fles meegekeken en kwam tot de conclusie; reflux. Dus nutriton toegevoegd aan de pepti en als het pak pepti op was mocht ik gewoon weer terug naar de standaard nutrilon. Dat durfde ik eigenlijk niet en ben toen overgestapt naar omneo. Na 3 dagen huilen, huilen, huilen en haar hele gezicht weer onder de eczeem snel weer op pepti overgestapt en direct de eczeem weer weg en een tevreden kind. Tot een week geleden ongeveer. De krampjes worden weer erger en ze is onrustiger. Ik twijfel enorm of ze niet toch ook koemelkallergie heeft en of ze niet op nog andere voeding of medicatie moet voor de reflux. De dokter neemt mij alleen niet serieus en nu kan ik dus ook alle peptivoeding steeds zelf betalen. Hij is van de oude stempel en vind dat ze er prima uitziet en dat baby's nou eenmaal huilen. Ze spuugt ook niet dus niets aan de hand. Maar ik ben toch zeker niet gek! Ik weet gewoon zeker dat het anders zou moeten kunnen! Moet ik nu de boel gaan lopen aandikken om een verwijzing te krijgen voor de kinderarts of kan ik ook zelf de kinderarts bellen en de dokter hierin overslaan. En kan het zo zijn dat de pepti nog niet zacht genoeg is o.i.d. of moet ik hier gewoon even doorheen? Mijn zoontje heeft helemaal nooit krampjes gehad dus ben het niet gewend. Hoeveel krampjes zijn nog normaal? Floor heeft echt na elke voeding krampjes en soms zijn de krampjes na 4 uur (tijd voor de volgende fles) nog niet eens over en heeft ze zo veel pijn dat ze er niet van wil drinken. Graag jullie ervaring en ik moest mijn verhaal even kwijt
Echt een verwijzing vragen naar een kinderarts! Jouw verhaal zou bijna een kopie kunnen zijn van dat van mij! Behalve dan dat mijn huisarts het heel serieus nam en me doorstuurde naar het ziekenhuis, waar Lucas 4 dagen is opgenomen. We zijn daar heel goed opgevangen, er is van alles geprobeerd met voedingen én we blijven onder controle. Wij gebruiken nu ook pepti en ik ga vanaf vandaag toch weer wat nutriton toevoegen. Lucas heeft last van verborgen reflux, dus spuugt niet veel. Maar die krampen, het onrustige, het pijn hebben tot de volgende voeding is zoooo herkenbaar!! Lucas heeft waarschijnlijk koemelkallergie en dus ook verborgen reflux, en is nu na behandeling zo'n ander en tevreden kindje dan voor de opname... Laat je niet afschepen wat een kindje wat zolang en zoveel huilt/pijn heeft is echt niet goed. Wij hadden hier een manneke wat nog maar 10 uur per dag sliep en als hij wakker was, dan huilde hij! Ook uitslag in zijn hele gezicht, daar hebben we nu creme voor want dat is nog steeds niet weg. En anders zou ik gewoon de huisartenpost bellen, of een second opinion via een andere huisarts. Succes ermee in ieder geval!!!
Gewoon bellen dat je een verwijzing naar de KA wilt. Of als je het in het weekeinde echt te gek wordt, naar de HAP.
ik heb er nog niet zoveel verstand van, maar onze kindjes zijn bijn even oud. je hebt best wel veel omschakelingen gehad van voeding. probeer echt naar de ka te gaan!! die neemt jou wel serieus.
Verwijzing ka eissen! Zelf naar ka stappen gaat niet meer. Verzekeringen vergoeden niet zonder verwijsbrief. Dit kreeg ik maandag namelijk te horen in het zh, toen ik geen verwijsbrief bij had. En dat terwijl mijn zoontje al onder behandeling bij de ka was, maar het betrof een nieuwe klacht, dus nieuwe verwijsbrief. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat de pepti te licht is en je een sterkere variant nodig hebt. Bij mijn dochter dachten we in eerste instantie ook aan reflux. Ze vertoonde alle symptomen daarvan. Naderhand kreeg zij ook hevige krampen, huilde urenlang overdags. De reflux werd bij haar veroorzaakt door de koemelkallergie.
Precies hetzelfde als bij ons, de pepti ging ongeveer een week goed en toen begon de ellende weer, hier kwam de uitslag ook weer terug. Pepti bleek niet zwaar genoeg en nu op nutramigen. Ik zou inderdaad naar de KA gaan en intussen misschien alvast zelf nutramigen proberen, bij ons waren de klachten binnen 1 dag minder.