prematuur drinkgedrag

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sonja17, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Mijn dochtertje is opgenomen geweest in het zkh en daar kwam de pre logopedist achter dat de coordinatiei drinken zuigen slikken nog niet goed ontwikkeld is. Nu is ze bijna 10 weken,(3 weken terug in zkh geweest)en ze doet het nog steeds, veel morsen, klakken,. We hebben een methode gekregen om haar te laten drinken maar die helpt niet. het ging een tijdje redelijk, en zelfs met een nieuwe fles 24 uur lang perfect. Maar nu zijn we weer bij af, ze wil de fles niet meer nadat ze 100 cc heeft gedronken ze is dan bekaf. Ik mocht geen nutriton door de voeding doen, terwijl ik zelf het idee heb dat dat wel helpt. Nu zeg het zkh dat ik moet wachten tot haar zuigbehoefte afneemt zodat ze niet meer zo hard zuigt en dan betere controle krijgt. Heeft u nog ander tips? Ik weet het ff niet meer.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat lastig voor je kindje dat het drinken moeizaam gaat. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet dat een Dodie speen soms wat makkelijker drinkt omdat het materiaal heel zacht is. Ook hoor je wel dat een dental speen het proberen waard is.
    Succes ermee.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina