Via via hoor ik veel verhalen over babies die veel krampjes hebben door de Friso voeding. De krampjes waren over toen er was overgestapt op Nutrilon. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen hier..
Hier nooit krampjes gehad bij Friso. Persoonlijk denk ik dat het louter toeval is dat het bij Friso gebeurd. Kan me namelijk niet voorstellen dat Friso zo dusdanig afwijkt van andere voedingen dat het krampjes veroorzaakt. ( lijkt me dat het dan niet eens verkocht mag worden )
Ik zou dat ook denken ja.. Maar ik hoorde echt een paar gevallen en dat zet je toch aan het denken, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen..
ik gebruikte eerst nutrilon.. enorma krampjes hierdoor.. friso is beter verteerbaar ben overgestapt hielp wel een beetje.. uiteindelijk toch niet geholpen omdat hij 3 maand lang krampen heeft gehad.. Ik heb alles geprobeerd!!! friso hypoallergeen hielp het meest en nu zijn we bij de 4 maanden en zit ik weer op friso standaard!!
mijn dochter kreeg krampen van friso comfort ( tegen spugen en krampen ) nu overgestapt naar friso standaard en nu bijna geen last meer
Hmm.. daar heb ik dan weer niks aan he.. ghaha... Jullie hebben dus allemaal goede ervaringen met Friso... Ik ga het morgen even vragen op het CB, ben benieuwd. Ik zou het haar zo graag wel willen nemen, ze is altijd zo tevreden, maar het valt me steeds vaker op, dat ze na een fles erge krampjes heeft..
Wij hebben Friso voeding en in het begin heeft hij wat krampjes gehad, maar op een gegeven moment is dat over gegaan. Ik denk ook dat veel baby's gewoon standaard last hebben van krampjes.
Kikibo, Als jouw meisje steeds na de fles erge krampjes heeft zou het mij niet kunnen schelen wat andere voor ervaring met deze voeding hebben maar gewoon zelf kijken hoe het is als je andere voeding geeft. Zeker omdat ze deze voeding nu toch al een tijdje krijgt ! Hier overigens Nutrilon HA gebruikt bij M&R en nooit krampjes gehad (geloof ik) en daardoor ook nooit overgestapt. Maar mochten ze krampjes hebben en dat blijven zou ik zeker kijken hoe het zou gaan met andere voeding.
Ik heb juist gehoord dat Friso minder vaak buikkrampen veroorzaakt dan andere voeding, haha.. Onze kleine krijgt Friso ha en heeft nooit last van krampjes gehad..
Hier echt nooit krampjes gehad bij Friso. Friso schijnt juist beter verteerbaar te zijn. Maar als jouw kindje er wel last van heeft, dan zou ik andere voeding gaan proberen in overleg met het CB. Pim
Ik ben begonnen met nutrilon, en toen had mijn uk krampjes. Overgegaan op friso en geen krampjes meer. Friso schijnt idd lichterverteerbaar te zijn dan nutrilon.
Hmm... op zich fijn te lezen dat er ook heel goede ervaringen zijn met Friso. Ik ga het straks vragen, voordat ik zelf ga experimenteren.. In het zh zeiden ze dat we zeker niet zelf moesten overstappen op andere voeding (zonder overleg), omdat ze helemaal in het begin een dagje had, dat ze geen voeding kon verdragen. Bedankt voor de reacties allemaal, soms is het even fijn om ervaringen van anderen te lezen..
hier ook een tijdje friso gebruikt,maar mn zoontje zijn ontlasting werd er zo ontzettend hard van. hij moest er veel door huilen en had echt pijn. heel zielig. ik denk dat ieder kindje weer anders reageert op voeding. ben ook direct weer overgegaan op nutrilon en het gaat nu echt perfect. haha dus toch iemand die er negatief over is haha.
Hier ook positieve ervaring met friso. Eerst friso hypoallergeen gebruikt, geen last van krampjes, later overgeschakeld naar friso standaard en ook hier geen krampjes. Gebruik nu nog steeds friso, maar dan de opvolgmelk.