Wanneer stoppen met Utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by junior1, Dec 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hallo lieve dames!

Ik heb even een vraagje. Ik heb deze maand voor het eerst Utrogestan gebruikt. Mijn arts vond het eigenlijk niet nodig maar ik mocht het hebben omdat het mij rust zou geven. Ik had namelijk al een week bruinverlies voor mijn NOD steeds. Ik kreeg voor 10 dagen

Nu ben ik zwanger (yes). Ik heb wederom op eigen verzoek weer Utro gekregen voor nog 10 dagen. Ze zeiden dat het z'n werk al had gedaan en dat het niet zoveel zin meer had. Maar ja, ik ben gewoon eigenwijs.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat vrouwen in IVF of ICSI ook Utro krijgen, soms wel tot week 12. Maar ik weet niet hoe dat zit met IUI. Ik vind het een beetje eng om te stoppen met Utro...

ALVAST BEDANKT!!!!!

2. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Ik weet dat artsen hier heel verschillend over denken. Sommige moeten stoppen gelijk bij hun nod, andere heeft dan nog voor 1 week erna en andere tm 12 wk.

Zelf heb ik meerdere miskramen gehad en bij m'n twee zwangerschappen die goed zijn gegaan heb ik ze tot einde zwangerschap gebruikt. Ik zou in ieder geval adviseren t/m 12 wk, want dan neemt de placenta het normaal gesproken zelf over.

3. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Beste Joy85, hartelijk dank!

Vreemd he, dat ze er allemaal anders over denken. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het wel geholpen heeft.
    Wel heftig dat je 40 weken lang met die bolletjes in de weer bent geweest. Maar ja, het was voor een goed doel.

4. mana87

mana87 Actief lid

Jun 3, 2013
    335
    20
    18
    Ik doe ook iui met utrogestan... Alleen nog niet zwanger. Maar ik heb een schema meegekregen dat als ik zwanger zou zijn op mijn test datum dan moest ik gaan afbouwen en mocht zeker niet direct stoppen. Bij mij is het ook niet nodig maar omdat ik bijna ivf ga doen doen ze dat ter voorbereiding zeg maar...

5. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    @Joy95: Nog even een vraag. Had jij de andere maanden de Utrogestan wel eerder afgebouwd? Of heb je toen helemaal geen Utro gebruikt?

@Mana87: Heel veel succes met de IVF!!!

6. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Bij m'n miskramen, heb ik het ook steeds gebruikt.
    M'n oorzaak voor miskramen is een mthfr gen homozygoot en schildklier.
    Utrogestan gebruik je dan tot 12 wk, maar sindsdien ik utrogestan en clexane injecteerde ( is bloedverdunner voor m'n gen)vanaf terugplaatsing ( ivf) kreeg ik goede zwangerschappen. Ik durfde gewoon niet te stoppen met de utrogestan, wilde geen enkele risico nemen.

Maar ik ben een grote voorstander van utrogestan tm 12
    weken. Niet in 1 keer stoppen maar volgens afbouwschema.

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik heb het gebruikt vanwege IVF, ik durfde ook echt niet te stoppen, maar ze waren op en ik kreeg geen nieuwe... Bij mini's het goed gegaan, tenminste daar ga ik van uit. Ik heb in ieder geval geen bloedverlies en ik ben al 3 weken geleden gestopt. Maar jij hebt wel een andere indicatie dan ik, dus ik zou het niet weten... Succes!

8. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest afbouwen..
    normaal 3x2 per dag (bij icsi)
    de eerste 3 dagen alleen s morgens en savonds daarna 3 dagen alleen savonds en toen stoppen
    anders zou ik morgen ff bellen hoor!

Gefeliciteerd btw :)

9. panter1984

panter1984 Actief lid

Nov 6, 2012
    175
    2
    16
    Ik mocht gelijk stoppen na de positieve test (verse TP ICSI), maar ik durfde/vertrouwde het ook nog niet helemaal. Ik ben daarom doorgegaan met utrogestan tot de 1e echo dat was met 6w5d en erna een week afgebouwd.

10. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Ik ben sinds vrijdag gestopt met de utrogestan. Mocht pas vanaf week 12 afbouwen. Ik gebruikte ook 2x progynova. Ik vind het zo spannend hoe het nu verder gaat lopen..

11. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Ik heb sinds gisteren de dosis gehalveerd. Eens kijken wat er gebeurt. Als ik ook maar een bloeddrupje zie, dan ga ik gelijk terug op de Utro.

Ik vind het wel spannend, maar ik kan nergens vinden, dat bij IUI Utro nu nog zin heeft...

12. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Hier hetzelfde!! Als ik ook maar een veegje bruin of iets zie, dan begin ik meteen weer.. Vind het echt zo spannend. Tot nu toe gaat het goed.

13. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook met 12 weken mogen stoppen. Maar ik lees zo hier en daar dat mensen het online verkrijgen. Wellicht kun je daar eens naar kijken wil de arts je niets meer voorschrijven.

14. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Is bij jou alles goed gegaan na het stoppen?
    Ik heb nog zoveel utrogestan en progynova, daar kan ik de rest van de zwangerschap mee doen..

Share This Page