Wat lief, dankjewel! In een ander topic was iemand die met PNO gebeld heeft en daar hebben ze tegen gezegd dat het volgend jaar hetzelfde blijft.. Nu durf ik het nog steeds pas te geloven als het echt online staat, maar het is een positief begin
Ah, da's zeker een goed begin. Die verzekeringen beginnen nu ook allemaal weer spotjes op tv uit te zenden, dus dan zal het binnenkort wel weer vast liggen toch?
Ha meiden, Ik heb PNO een mail gestuurd en daarin mijn situatie beschreven. Dit kreeg ik terug als antwoord: In uw mail vraagt u of per december 2013 kunt overstappen naar ons, voor een vergoeding van de 4e ICSI poging vanuit de aanvullende verzekering. Als u op dit moment echter al aangewezen bent op deze zorg, kunnen we u de pakketten waarin dit is meeverzekerd, in dit geval de aanvullende PNO Compleet verzekering, helaas niet aanbieden. De reden hiervoor is dat de verwachte kosten niet opwegen tegen de premie die betaald wordt. Een verzekering wordt afgesloten om onvoorziene kosten te dekken, maar omdat u al bent begonnen met de behandelingen zijn dit geen onvoorziene kosten meer. En aangezien het hier om een aanvullende verzekering gaat, zijn verzekeraars er helaas vrij in om de keuze te maken om verzekerden hiervoor te accepteren of niet. Heel vreemd, aangezien iemand anders in dezelfde situatie gebeld had en wel een positief antwoord gekregen had. Ik ga voor de zekerheid toch ook maar even bellen deze week! Misschien hebben ze me verkeerd begrepen.... hoop het
Misschien bedoelen ze dat, als je al 3 ICSI's achter de rug hebt, je niet meer over mag stappen voor enkel de 4e poging? Ik weet het ook niet.. Ik weet wel dat er vorig jaar tig meiden uit het DD-topic over zijn gestapt die toch ook al langer bezig waren..
@ Shaddixxx: Er stond ook nog onderaan de brief dat ik telefonisch contact op kon nemen als ik nog vragen had. Dat ga ik dus ook zeker nog doen!
Hm, ik heb ook al drie ivf pogingen achter de rug.... Ga ze van de week ook maar eens bellen denk ik. Het blijft dus toch nog vaag? Of misschien beter niet bellen en gewoon aanmelden en hopen dat je dan gewoon wordt aangenomen. Iets met slapende honden niet wakker maken
persoonlijk (ik zit ook bij PNO) zou ik gewoon afwachten wat er half november ongeveer bekend word gemaakt.. ook zal er dan duidelijk vermeld worden net zoals bij ONVZ (waar PNO de dochteronderneming van is) of je wel of niet toegelaten word als je al in het IVF/ICSI traject zit! nog 2 weken geduld dames.. hopelijk blijven de regels zoals ze nu zijn
In 2012 heb ik met hen contact gehad. Ik wilde vanwege hun 4e poging overstappen. Ik ben toen eerlijk geweest over mijn IVF verleden. Zij weigerden niemand voor de verzekering en gaven ook aan dat zij mij niet zouden uitsluiten van de vierde poging indien ik die nodig zou gaan hebben. Ik had toen al mijn drie eerste pogingen voor mn dochter al gehad en twee mislukte pogingen voor een 2e kindje. Dit was hetgeen wat juist zo bijzonder was aan PNO: niemand uitsluiten op basis van welke geschiedenis de patient had. Maar ik snap best wel dat dit een verzekeraar klauwen vol geld kost... En dat ze nu een strenger beleid gaan voeren...
Ik denk trouwens dat je of het beste geen slapende honden wakker kunt maken of kunt gaan mailen met ze. Telefonisch verklaard de 1 dit en de ander dat en heb je later geen poot om op te staan.
met maartje eens het komt vaak voor dat er per email wat anders word gezegd dan per telefoon.. of andersom en nogmaals bij de bekendmaking half weg nov voor het jaar 2014.. word er wel duidelijk vermeld of er nu WEL of GEEN toelatingseisen zijn ik hoop voor jullie natuurlijk niet!!
Nog even afwachten dan dus maar... Pfffff. Net als ik zo'n beetje de knoop heb doorgehakt... . En anders betaal ik het zelf...
PNO vergoedt inderdaad de 4e behandeling, wij proberen ook over te stappen, ik weet alleen dat ze voor 2014 een medische selectie invoeren. Ik heb de polis via internet aangevraagd om zo geen slapende honden wakker te maken. Ik weet niet of jij of je partner, vader of moeder ooit bij ministerie van defensie heeft gewerkt? Maar daar vergoeden ze (2013) een 4e en 5e poging, je komt alleen in aanmerking voor deze polis (zorgzaam ster 4) heeft gewerkt, deze persoon moet wel mee overstappen maar kan een goedkoper pakket nemen. De voorwaarden van 2014 zijn helaas nog steeds niet bekend, maar we blijven hopen dat er niets gewijzigd is. Deze polis is ook niet zo duur als PNO
Hey Lola, Hoe weet je dat van PNO? Ik kan op hun site nog steeds alleen de vergoedingen van 2013 vinden... Heb je gebeld? Weet je het zeker van die medische selectie. Dat is natuurlijk balen voor ons, dan nemen ze denk ik niemand aan die al eens IVF heeft gehad...
@Doortje: denk je dat? Ik denk dat ze dan ook kijken naar waarom je ivf doet. Als de kans echt heel klein is om ook op die manier zwanger te worden kunnen ze je misschien wel weigeren? Ik zit een beetje met mijn leeftijd (ben al 41)... zouden ze daar ook op kunnen weigeren?
Poema, bij ONVZ was het destijds zo dat je niet aangenomen werd voor die aanvullende verzekering als je al IVF had gehad of als het er maar op leek dat je het nodig ging hebben (Bijvoorbeeld IUI). (PNO hoort volgens mij bij ONVZ). Ik schrik hier dus wel van! Ik ben nu al bij de een na duurste van PNO, ik hoop dus dat ze mij wel aannemen omdat ik al klant ben... maar ik ben er bang voor... Ze gaan volgens mij naar kans van slagen kijken als je al aangenomen bent om te bekijken of ze het ook uberhaupt willen gaan vergoeden, hiervoor heb je de brief van je behandeld arts nodig waarin staat dat hij/zij het nut ervan inziet. Ik ga maar vast sparen
We hebben heel veel gebeld en gemaild met PNO, het grappige is dat ik mijzelf gewoon voor de zekerheid heb aangemeld voor de zorgzaam polis via internet, daaruit kreeg ik de reactie dat we geaccepteerd waren, nu nog steeds geen polis ontvangen, ik hoop dat dat komt doordat nog niet alles bekent is. aan de hand daarvan weer gebeld en toen vertelden ze mij dat we echt wel geaccepteerd waren. tot op heden niks gehoord. Op www. Freya.nl staat een hele hoop op het open forum onder kopje verzekeringen. Wij hebben het toen met z'n allen lopen uitzoeken, we wilden namelijk geen slapende honden wakker maken. Zeker een aanrader om even door te lezen. Groetjes, Lola
Lola, dank voor je antwoord. Ik hoop gewoon dat deze poging raak gaat zijn, dus ik wacht nog ff af, maar na een negatieve test ga ik me denk ik ook maar zsm aanmelden dan... (Hoewel ik toch wel zwart op wit wil zien van die 4e poging eigenlijk.
Ik wilde even laten weten dat UMC zorgverzekering ook de 4e en 5e poging vergoed in het duurste aanvullende pakket. UMC zorgverzekering is voor personeel van universitaire ziekenhuizen weet niet of anderen ook bij hun kunnen verzekeren