Ben inderdaad even bij umc aan het zoeken geweest. Je kan je daar volgens mij ook verzekeren als je daar niet werkzaam bent. Wat ik nog niet kan terugvinden is of ze je aannemen wanneer je al bezig bent met vruchtbaarheidsbehandelingen. Zal er eens over mailen. Houd jullie op de hoogte.
Umc neemt ook klanten aan die niet in de zorg werken en hanteren geen medische selectie! Net gebeld met hun. Het staat ook op de site
Weten jullie iets over de vergoedingen van UMC bij behandelingen in het buitenland? Ik kan daar niet echt iets concreets over vinden.. Alleen over wanneer je 'toevallig' in het buitenland bent, maar niet wanneer je er bewust voor kiest om daar behandeld te worden..
Het klopt dat UMC poging 4 en 5 vergoedt, zonder medische selectie. Werk je (of je partner) bij een UMC krijg je korting op de premie. Heb het zelf aan 2 verschillende mensen van UMC zorgverzekering gevraagd en zeiden allebei hetzelfde (dat ze poging 4 vergoeden als je als 3 pogingen elders hebt gehad). Als je vergoeding voor buitenland behandeling wilt moet je eerst contact met ze opnemen (heb net ff de vernieuwde voorwaarden gelezen).
Als ik de website goed lees, kan iedereen die zorgverzekeringsplichtig is zich aanmelden. http://www.umczorgverzekering.nl/verzekerden/klantenservice/veelgestelde-vragen/aanmelden/
Interessant... zou betekenen dat je dan nog twee extra pogingen kan doen daar... ik ben sceptisch en denk toch aan een addertje onder het gras... wat jullie?
Ja dat denk ik dan ook steeds Poema. Het is wel een flinke premie, maar dat is het wel waard. Weet je, ik ga nu geruster de derde poging in nu er evt opties zijn en dat alleen al is het al waard. Wat ben ik blij met dit topic!
Umc vergoed enkel 100% van het nederlandse tarief, is dat de adder? Ik zou dan 4 meer gaan betalen per maand dan dit jaar, kan ik prima mee leven
ik ga zelfs tien euro minder betalen dan wat ik nu betaal... dan dan zou een vierde en een vijfde poging vergoed worden... toch heb ik er een beetje vreemd gevoel bij... iemand ervaring met deze verzekering?
Ik heb ze net gebeld om te vragen wat het addertje is 😁. Ik denk toch echt geen. Bij de vierde en vijfde krijg je 100% van het nederlands tarief en de medicijnen krijg je apart daarvan vergoed
Hm, dan denk ik toch dat ik serieus ga overstappen var deze. Heb je ook geen verklaring nodig van je arts? (Niet dat dit een probleem is voor mij...)
Hoi, De site heet Freya, het staat bij open forum en dan laatste berichten aanklikken. Wat interessant UMC ik ga het ook eens even verder bekijken! Thanks voor de tip!!
Rizzoli, waar staat dat formulier dan precies? Heb het afgelopen jaar mazzel gehad door net op tijd over te stappen naar PNO, van tevoren gecheckt of deze wel echt een 4e IVF-poging zou vergoeden en aan welke voorwaarden je moest voldoen. Mijn arts heeft vervolgens een motivatiebrief geschreven en daarna kreeg ik al vrij snel toestemming. Niets dan lof over PNO (qua afhandeling / benaderbaar etc), maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze nu wel een medische selectie gaan invoeren. Want als ik eerlijk ben ben ik daar alleen maar verzekerd vanwege de 4e poging en betaal ik minder premie dan dat ik het afgelopen jaar gekost heb. Dus ben benieuwd of ik nu weer zo'n mazzeltje krijg door over te stappen naar UMC voor de 5e (sowieso laatste) poging...
Ik heb nu meerdere malen geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice van UMC zorgverzekering. Maar wat een waardeloze bende is het daar. Ik heb een simpele vraag: Ik ben nog geen klant bij hen. Kan ik als ik mij nu het meest uitgebreid laat verzekeren in aanmerking komen voor poging 4 en 5, terwijl ik poging 1, 2 en 3 al zonder succes heb ondergaan. Ik word in de wacht gezet, krijg te horen dat ik mn nummer moet achtergeven en dat ik dan wel teruggebeld ga worden (wil ik niet), ik krijg te horen in december maar weer te moeten gaan informeren want nu zouden de voorwaarden niet bekend zijn, ik krijg te horen dat ik maar een email moet gaan sturen (oh krijg ik dan ook in december pas antwoord?? Nee, per mail kan ik nu al wel antwoord krijgen per mail.).... In totaal heb ik bijna een half uur nu aan de lijn gehangen, waarvan ook heel wat minuten in de wacht... En wat denken jullie? Heb ik op mijn simpele vraag antwoord gehad? Nee...
Maartje, dat is ook gek. Ik heb nu 2 keer gebeld en ben keurig te woord gestaan. Bijzonder. Ik kreeg wel het antwoord dat ik de 4 e en 5 e vergoed zou krijgen