Interessant topic. Wat mij opvalt: Bij UMC krijg je 4e en 5e poging vergoed, als ik verder geen tandartsverzeking doe, ben ik voor 131,- klaar. Prima bedrag, betaal nu 109, dus valt me mee! Maar, groot nadeel is, dan je in buitenland slechts het NLse tarief vergoed krijgt. Dus als ik onverhoopt voor een 3e of 4e (of 5e) poging naar Dusseldorf ga, zijn de meerkosten voor mijn eigen rekening.. Bij PNO daarentegen krijg je 'alleen' de 4e poging vergoed, maar vergoeden ze tot 200% van het NLse tarief in het buitenland. Maar, wel veel duurder, daar zou ik per maand 148,- kwijt zijn... Nu is de grote vraag, wat zijn de meerkosten ve behandeling (IVF) in Dusseldorf. Weet iemand dat??
Zo ff uit mijn blote hoofd: IVF 1300 euro ICSI 2300 euro Narcose 230 euro Cryo terugplaatsing 230 euro Vijf dagen gebruik van de embryo scope: 500 euro Assited hachting: 160 euro (maar dit nooit bij de verzekering indienen want dan vervalt je recht op vergoeding) Verplicht bloedprikken op HIV en Hepatitus (verplicht bij punctie) 90 euro pp (dus met partner 180 euro. Maar dit kun je ook in de week voor de punctie via je huisarts laten doen, dan vervalt deze kostenpost. Hoop dat je hier wat aan hebt. Als je niet voor de embryoscope zou kiezen en geen cryo's hebt is in geval van IVF ipv ICSI eenmaal het Nederlandse tarief toereikend.
Als ik het vergelijk met PNO, ik zou bij UMC veel minder gaan betalen. Bij PNO zou ik 190,24 gaan betalen en bij UMC slechts 160.... Maar die klantenservice.... Bij PNO word ik altijd keurig ter woord gestaan.... En heb ik niet torenhoge telefoonrekeningen omdat ze daar wel kort en bondig mij ter woord kunnen staan...
Herkenbaar dat van die zorg verzekeringen. Ik zit nu te twijfelen tussen unive zorgzaam ster 4 en PNO, PNO vergoed de 4e behandeling in het buitenland 200% en Unive vergoed de 4e en 5e behandeling maar, maar 100% Nederlandse tarief als het goed is, vraag ligt bij Unive Wij willen graag naar Gent. Ik heb nu al mijn vragen bij PNO en Unive neer gelegd en vanuit daar uit ga ik verder kijken. Wij hebben nog een 3e behandeling vanuit de basis staan stel dat we nog een behandeling doen zijn dat twee ICSI in een jaar, ik ga er vanuit dat dat genoeg is voor 1 jaar. Dan kunnen we altijd volgend jaar weer naar Unive gaan. poeheee!! wordt er echt helemaal gek van..Zit zelfs al te dnken om maar gewoon in Nederland te blijven en naar Geertgen te gaan, die doen volgens mij ook een hoop extra behandelingen zoals AH etc. Ik hoorde ook al dat je verplicht bent de medicijnen in het ziekenhuis mee te nemen en dat je dat in het buitenland zelf (bij pno) voor moet schieten! kun je zo ff een paar duizend euro af tikken!!
Ik zit dus echt met precíés hetzelfde. Slaap er al een paar dagen slecht door Wij lopen al in DD en hebben inmiddels 2 pogingen achter de rug. Een kindje van ons samen zit er niet in, dus gaan we verder met een donor. We beginnen eerst weer aan IUI, is dat na 3 keer niet gelukt, dan gaan we weer door met IVF. PNO vergoedt 200%, maar bij UMC zouden we nog een extra poging krijgen. Weegt het bedrag van die extra poging (a 2000 euro die je vergoed krijgt) op tegen wat we zelf zouden moeten betalen? Ik weet het echt niet.. Ik weet vrijwel zeker dat we in 2014 niet aan een 5e poging toekomen, zelfs als alles misloopt, maar wat nou als UMC volgend jaar ook besluit dat ze hun voorwaarden aanpassen en wél een medische selectie doen? Dan sluit ik die verzekering liever nu vast af, zodat we onze 5e poging krijgen. Dit jaar heb ik er ontzettend veel spijt van gehad dat we niet naar PNO zijn gegaan, dat was zoveel voordeliger geweest. Nu twijfel ik of ik niet zo hoog mogelijk moet grijpen, omdat ik anders misschien weer spijt krijg dat ik dat níét gedaan heb..
Ik wordt er echt gestoord van! Met name dat je bijvoorbeeld bij Gent voor de punctie 3600 moet af tikken en dat je vanaf 2014 de medicijnen in het buitenland eerst zelf moet voorschieten dat loopt kn de honderden euro's, daarna mag je het declareren maar toch.. Ik heb dat niet op de plank liggen.. Wij zitten nu te denken om unive zorgzaam ster 4 te nemen, die vergoeden een 4e en 5 e poging en dan deze in het geertgen te doen. Dan hebben we geen rompslomp en stress en is alles vergoedt. Geertgen doet volgens mij ook allemaal aparte behandelingen zoals AH etc. Ik ga ze morgen mailen.het wordt ons zo lastig gemaakt om een kindje te mogen krijgen.. Ik baal daar enorm van! Mocht ik meer info hebben dan zal ik het hier plaatsen.
Onvz heeft medische selectie, ik ben meteen afgewezen met een vriendelijke brief. Heeft je man, vader, moeder bij defensie gewerkt kijk dan eens naar zorgzaam ster 4, heeft ook 4e en 5e vergoeding. Umc zorgverzekeraar ook!
Lola, ik kan je alleen maar aanraden om voor het buitenland te kiezen.. Er wordt hard gewerkt aan het probleem omtrent de medicijnen, ik hoop echt dat dat snel opgelost is..
Maar bij PNO kan je ook een vijfde poging vergoed krijgen hoor! Ik was al bezig met de aanvraag maar toen was ik zwanger dus was niet meer nodig. Er staat ook bij vergoedingen 4e en eventueel volgende poging. Even navragen dus.
Ik ben heel benieuwd waar je dit hebt gelezen. Ik kan het nergens vinden. Zou je een linkje kunnen plaatsen? Dank je wel alvast. Ik ben bij PNO verzekerd en ze hebben dit jaar keurig mijn 4de behandeling in Gent betaald, twee maal NL tarief
Ik kan die vijfde poging ook niet vinden bij PNO. Volgens mij is voor mij alleen PNO of UMC een optie. Heb helaas geen relaties met defensie... Of is er nog eentje voor me?
Volgens mij ook alleen PNO en UMC Poema.. Ik denk dat wij toch maar voor PNO gaan, áls ze me daar accepteren.. Ik kom tot nu toe nergens iets over een medische selectie tegen? Of is dat pas nadat je het hebt afgesloten?
Ik hoop dat het medicijn probleem snel wordt opgelost, ik wist niet dat ze daar mee bezig waren! Hoeveel is tweemaal het Nederlandse tarief dan? ik lees overal wat anders..Ik heb nog geen reactie van PNO en Unive. Ik dacht trouwens dat PNO ook maar een keer een 4e poging vergoedt en geen 5e! Volgens mij zijn de enige verzekeringen waar je in aanmerking komt voor een 4e poging en evt. 5e: PNO (4e) Onvz top fit (4e en 5e) UMC (4e en 5e) en Unive zorgzaam ster4 (4e en 5e) Wij willen dolgraag naar Gent maar ik vind het echt een soort ontmoedigings beleid van de zorgverzekeraars
Het Nederlands tarief voor ICSI was dit jaar 2047,nogwat. Het tarief voor volgend jaar en voor IVF weet ik helaas niet.. Het medicijn-probleem moet inderdaad opgelost worden. Freya is er druk mee bezig om iets voor elkaar te krijgen. Iemand van het Düsseldorf-clubje is vrijwilliger bij Freya en zij geeft aan dat je wettelijk gezien recht hebt om de keuze te maken om je in het buitenland te laten behandelen en dat hier dus ook een oplossing voor móét komen. Ik hoop dat dat ook echt snel gebeurt, want daar loop ik toch ook wel om te stressen..
Hoi, Ik ben dit jaar overgestapt naar PNO. Er was geen selectie. Ik was toen net zwanger van onze 2e ICSI poging, maar dacht, stel dat het mis gaat, heb ik nog 2 pogingen achter de rug. Ik vond ze altijd erg vriendelijk en meteen antwoord op mn vragen. Bij ons is het goed gegaan, dus achteraf voor niets een hoge premie betaald, maar dit maakt me niet uit, liever dit, dan de stress dat ik nog maar 1 poging vergoed zou krijgen. Iedereen heel veel succes!! Hopelijk hoeven jullie niet eens voor een 4e of 5e poging op.
Nou hier ook een en al stress! Ik las net op het Freya forum dat UMC zorg 4 een contract heeft met Gent! Ik heb hun net ook maar even de zelfde email gestuurd als PNO en Unive. Super dat Freya actie onderneemt. Happy: Wat een geweldig nieuws zeg! En ach die premie die je dan dat jaar heb betaald boeien als je zo een mooi wonderdje in je armen mag sluiten!