Overstappen naar PNO?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja!

2. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    40 uur werken op kantoor, heel veel sporten en pro
    Arnhem
    Echt??? dus de 3e en 4e? Ik kan het gewoon niet geloven..Niks geen addertjes dus?

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb voor de zekerheidnog ffeen mail gestuurd maar de vijfde word helaas niet vergoed nee!!

Dit kreeg ik terug

Geachte mevrouw,

In uw e-mail stelde u de vraag op welke manier de kosten van een vierde IVF poging vergoed wordt en of een eventuele vijfde poging vergoed wordt. De eerste drie IVF pogingen worden vergoed vanuit de PNO Basisverzekering.
    De kosten van de vierde IVF poging in een regulier ziekenhuis wordt vergoed vanuit de aanvullende PNO Compleet verzekering. Het is echter wel noodzakelijk dat u de vierde IVF poging bij ons aanvraagt. Dit kunt u doen door een email te sturen naar ZSB@PNOzorg.nl of een Aanvraagformulier IVF/ICSI fertiliteitbehandeling te downloaden van onze website en ingevuld naar ons op te sturen via de post. De kosten van een vijfde IVF poging worden niet vergoed vanuit zowel PNO Basisverzekering als de aanvullende PNO Compleet verzekering.

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 21.00 uur via 030 639 62 62 en staan graag voor u klaar. Voor meer informatie kijk ook eens op PNOzorg.
    Met MijnPNO kunt u uw gegevens online bekijken en wijzigen. Nog geen account? Vraag er een aan op PNOzorg.

Met vriendelijke groet,

Pno zorg

4. Klopt Lola! Het is alleen wél zo (maar dat ligt niet aan PNO maar aan die stomme Nederlandse regeltjes) dat de medicatie vanaf 1 januari niet meer rechtstreeks vergoed kan worden als je in het buitenland onder behandeling bent. Dat moet je dan voorschieten, maar wordt heel snel uitbetaald door de verzekering. Ik hoor van andere meiden die bij PNO zitten, dat PNO vaak binnen een paar dagen al uitbetaalt.

@Sammy; Jij gaat zo hard meissie! Gaat het goed met je?

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @Sammy; heb je ook een link naar dat formulier? Ben wel benieuwd wat ze dan vragen. Kan het op de site niet vinden namelijk...

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Onder brochures en formulieren, zorg in het buitenland

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    maar ik wil het niet in het buitenland doen maar gewoon in NL...

8. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Hoi Poema,

naar welk ziekenhuis wil jij dan graag?

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik blijf gewoon in Utrecht. Daar heb ik mijn andere drie pogingen ook gedaan...

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Shaddix.. jaa het gaat echt hard nu.. Merk nu wel dat ik snel moe ben enz . maar verder voel ik me gelukkig prima.

Ik lees af en toe ff je blog.. heftig allemaal :( hoop dat jij ook snel succes heb.

Poema je moet idd de brief hebben van IVF/ICSI in het buitenland. Dat is het enige formulier dat ze hebben.. het maakt niet uit dat je het in NL doet.. heb ik ook gedaan. Je arts kan hem gewoon invullen.

zal ff kijken of k een link heb.

11. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Reactie van PNO aan de hand van mijn vragen over ICSI in Gent of Düsseldorf:

In uw e-mail stelt u ons een aantal vragen over de vergoeding van ICSI behandelingen.

Vanuit de Basisverzekering komen de eerste drie zwangerschapspogingen ICSI en de bijbehorende medicijnen voor vergoeding in aanmerking tot de leeftijd van 43 jaar. Als het gaat om behandelingen in het buitenland, dus ook in Gent of Düsseldorf, dan geldt hiervoor een vergoeding van maximaal het in Nederland geldende wettelijke en marktconforme tarief. Dit betekend dat u hetzelfde bedrag vergoedt krijgt wat u ook vergoedt zou krijgen als de behandeling in Nederland zou plaatsvinden.

Een vruchtbaarheidsbehandeling in het buitenland dient altijd vooraf aangevraagd te worden. Zo kunnen wij niet alleen bepalen of u aan alle voorwaarden voldoet om voor vergoeding (in Nederland of het buitenland) in aanmerking te komen, maar zo kunnen wij u ook een exact overzicht geven van de kosten die wij vergoeden en de kosten die eventueel voor eigen rekening blijven.

Vanuit de aanvullende verzekering PNO Compleet worden de kosten van zorg vergoed die voor eigen rekening blijven, vanwege een overschrijding van het bedrag dat zou zijn vergoed als de zorg in Nederland was verleend. De vergoeding is beperkt tot maximaal tweemaal het in Nederland geldende wettelijke en marktconforme tarief. De vergoeding vanuit de Basisverzekering maakt hier onderdeel van uit.

Vanuit de aanvullende verzekering PNO Compleet komt ook de vierde ICSI poging en de bijbehorende medicijnen voor vergoeding in aanmerking, zolang u jonger bent dan 43 jaar. Als het gaat om een behandeling in het buitenland, dus ook in Gent of Düsseldorf, dan geldt hiervoor ook de vergoeding tot maximaal tweemaal het in Nederland geldende wettelijke en marktconforme tarief.

Wij zijn een restitutie verzekering, wat betekend dat u zelf bepaald waar u behandeld wilt worden.

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 21.00 uur via 030 639 62 22. Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met uw verzekeringsadviseur. Of kijk eens op Zorgverzekering - ONVZ Zorgverzekeraar voor uw zorgverzekeringen.

Aan deze e-mail kunnen geen rechten worden ontleend. Voor de exacte informatie kunt u onze polisvoorwaarden raadplegen op Polisvoorwaarden

12. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb net nog de volgende vragen gestuurd:
    - Hoeveel is het Nederlandse marktconforme bedrag wat jullie twee maal vergoeden?
    - Moet je eerst zelf de kosten van de ICSI behandeling en de medicatie afrekenen in het ziekenhuis?
    - En vergoeden jullie de Geertgen kliniek?

Even afwachten dus..

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    het bedrag voor icsi in 2013 was 2047 nog wat volgens mij
    dus dat x2 krijg je vergoed..
    wat de bedragen in 2014 zijn kan ik niet vinden op het nza..
    daar word nog over 2013 gepraat

bij buitenlandse behandelingen moet je eerst alles zelf betalen..(behalve als pno een contract met het buitenlandse ziekenhuis heeft maar uit je mail van hun maak ik uit van niet)
    de rekeningen die je krijgt kun je inscannen via app of pc bij pno
    soms staat het geld er heel snel op... soms kan ut 10 dgn of langer duren
    het is dus wel handig dat je een spaarpotje hebt

14. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Ik heb slecht nieuws gekregen van UMC, wie heeft er allemaal te horen gekregen dat je er niet hoeft te werken??

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Tahoma,sans-serif]Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen hebt over de UMC Zorgverzekering en de vergoedingen ervan. Graag informeer ik u hierover.[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Tahoma,sans-serif][/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Tahoma,sans-serif]U kunt alleen bij UMC een verzekering afsluiten als u werkzaam bent in één van de UMC Ziekenhuizen.[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Tahoma,sans-serif]Er geldt alleen voor de UMC Extra Tand 3 een tandheelkundige selectie. Voor alle andere aanvullende verzekeringen geldt geen selectie. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Tahoma,sans-serif]UMC vergoed alleen een 1[/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif][SIZE=-1]e[/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif], 2[/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif][SIZE=-1]e[/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif] en 3[/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif][SIZE=-1]e[/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif]poging bij IVF. In de bijlage van deze e-mail heb ik de voorwaarden voor IVF toegevoegd. [/FONT][/SIZE][/FONT]

15. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Dat is ook stom, ik heb net met ze gebeld en aangegeven dat ze die mail verstuurd hebben. Deze mevrouw zei, nee hoor, het kam wel, het is alleen niet gebruikelijk.

Ik snap er echt niks meer van. Wij weten ook niet goed voor welke we nou moeten kiezen 😞

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik ga denk ik voor de zekerheid toch voor PNO.
    Vind het op de een of andere manier toch eng om mijn huidige verzekering op te zeggen... Moet je je dan eerst bij de andere aanmelden en daarna pas bij PNO aanmelden? Of hoe werkt dat eigenlijk ;)

17. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

In de verzekeringsvoorwaarden van UMC lees ik dit, dus ik ga me wel gewoon daar aanmelden:
    De UMC Zorgverzekering staat open voor alle
    verzekeringsplichtigen
    die woonachtig zijn in Nederland
    of in het buitenland.

orgverzekeraar UMC is een

18. PNO zegt het voor je op, als je aanvinkt dat je dat wilt. Je hoeft niet aan te geven waar je verzekerd bent, dat regelen zij allemaal. Ideaal! Ik heb vandaag de zorgpassen ontvangen en vannacht een mailtje van FBTO (waar we dus eerst zaten) met de opzeg-bevestiging.

19. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik begreep ook dat je je gewoon daar kunt verzekeren ondanks dat je niet werkzaam bent daar.
    Alleen heb ik inmiddels wel gelezen dat je uitgesloten wordt van zorg die bij/voor aanmelden al bekend is. Dus neem aan als je al met ivf/icsi bezig bent je geen 4e/5e vergoed krijgt. Ik ga toch nog even mailen, maar denk niet dat we in aanmerking komen.

20. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    ik heb nog seeds geen reactie van UMC, ik denk dat ik ze morgen maar even ga bellen.
    ze kunnen zeggen dat je als je al op voorhand weet dat je ivf nodig hebt je weigeren voor de aanvullende, maar als je bezig bent met de eerste of tweede kun je nooit weten of je een 4e of 5e nodig hebt.
    PNO lijkt mij een goede verzekering alleen balen dat je alles voor moet schieten, ook de medicatie als ze geen contract hebben met het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina