Overstappen naar PNO?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    40 uur werken op kantoor, heel veel sporten en pro
    Arnhem
    Lastig, ik denk dat ze minimaal 6 IUI pogingen doen dan ben je 6 maanden verder, daarna gaan ze meestal over op IVF, het zou krap aan zijn..Het lijkt mij dan handiger om volgend jaar pas over te stappen. ligt er natuurlijk aan wat je nu voor je huidige zorgverzekering betaald. Ik betaalde bij Menzis meer maandelijkse kosten dan bij bijvoorbeeld UMC of Unive zorgzaam ster 4, twerwijl bij Menzig maar drie pogingen worden vergoed.

2. Ik heb zojuist van het Geertgen vernomen dat alleen CZ volgend jaar nog een contract heeft met het Geertgen! :D

3. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Hoi allemaal, gisteren heb ik Unive en UMC gesproken beide hebben een contract bij Geertgen! Bij Unive kun je de eerste drie behandelingen worden gelijk gedeclareerd door geertgen aan unive en de 4e en 5e poging moet je eerst zelf voorschieten en daarna krijg je het weer terug van unive. UMC was het spoor helemaal bijster dus die bellen terug hoe het gaat met de 4e en 5e poging, ik ben benieuwd!

Xxx

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Maar Unive is alleen voor mensen die een relatie hebben met defensie toch?

5. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Toevallig... Wat jij zegt over umc

Ik heb gister gebeld, die aan de tel wist geen antwoord op mijn vraag, dus stond heel lang in de wacht.
    Komt hij uiteindelijk terug en zegt sorry mevrouw op deze afdeling weten wij het niet ik ga het even ergens anders navragen.
    Weer lang in de wacht en opeens werd de verbinding verbroken :(

Ik weer gebeld, kreeg ik iemand anders aan de lijn, die wist het ook niet, dus ging het even navragen, weer in de wacht. Uiteindelijk antwoord.

Maar omdat het allemaal zo raar ging, ga ik nog wel even mailen zodat ik het zwart op wit heb.

6. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Pfff. ja erg he, ze hebben mij nog steeds niet gebeld! ik wacht het nog even af en dan ga ik weer bellen, Wat een gedoe het is al lastig genoeg.

Unive zorgzaam ster 4 en 5 is inderdaad voor mensen die bij defensie hebben gewerkt of werken, geldt ook voor je pa, ma of vriend, deze moeten dan wel overstappen

7. Weet je, in november, december en januari zitten er tig mensen die een training van 2 weken hebben gehad aan de telefoon, omdat het gruwelijk druk is. Iedereen spreekt elkaar tegen, omdat ze simpelweg niet weten hoe het in elkaar steekt. Ik zou m'n keuze baseren op de feiten en wat in de voorwaarden staat, niet op wat de telefonisten zeggen..

8. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Inderdaad, alleen kan ik niks terug vinden of je de 4e en 5e poging ook moet voorschieten als je naar de Geertgen kliniek gaat of dat Geertgen rechtstreeks naar UMC factureert, weet een van jullie dat? Bij Unive moet je d 4e en 5e poging wel eerst zelf voorschieten en daarna de factuur opsturen. Overigens wordt ik daar wel goed te woord gestaan.. Je zou toch verwachten dat UMC een goede klantenservice heeft, ten eerst is het een zorgverzekeraar voor medisch personeel (die weten meestal wel waar ze over praten en verwachten neem ik aan een goede feedback) en ten tweede moet je betalen voor de klantenservice..

Groetjes,
    Lola

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Voor diegene die nog interesse hebben :)

Ligt al een tijdje stil dit topic, maar heb iig mailbericht van pno dat de 4e poging vergoed wordt ondanks dat we al in fertiliteitstraject zitten. Ik neem wel aan dat ter zijner tijd wel een aanvraag moet worden goedgekeurd.

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb zeker nog interesse en ga me van de week inschrijven bij PNO. Goed om te horen Zuuske!

11. En wij hebben al toestemming voor KID in het buitenland volgend jaar, waarvan ze tot 200% van het Nederlands tarief vergoeden :cool:

12. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden
    even een vraag.
    ik heb een aanvraag gedaan bij pno maar ze hadden allerlei medische vragen over Fysio. daar heb ik dit jaar helaas wel aardig gebruik van gemaakt en zeker kans dat dat aankomend jaar ook moet.
    ik ga zeker geweigerd worden denk ik. wat denken jullie?

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dit staat op site:

21. Waarom moet ik gezondheidsvragen beantwoorden?
    Om er voor te zorgen dat we ook in de toekomst een betaalbare premie kunnen bieden, hebben we besloten om met ingang van 1 januari 2014 voor het afsluiten van onze meest uitgebreide pakketten een aantal gezondheidsvragen te stellen.

Bron : PNOzorg - al zes jaar op rij de beste zorgverzekeraar van Nederland > Klantenservice > Veelgestelde vragen

Denk niet dat ze je weigeren, ze zijn zich ervan bewust dat ze als 1 van de weinigen een goed aanbod hebben voor fysiotherapie. Maar dat is wat ik denk :) Wel even goed op de lijst kijken voor chronische aandoeningen, want daar zit wel een beperking op.

14. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben inmiddels gekozen voor umc maar werden bij beide probleemloos aangenomen

15. Wat raar.. Ik heb al die vragen helemaal niet gehad. Geen enkele vraag zelfs! Ik kreeg meteen een bevestigingsmail en had binnen een paar dagen m'n polis en zorgpassen in huis. Of zal dat komen omdat ik al erg vroeg ben overgestapt?

16. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hoi meiden
    Ik begin in jan met ivf .
    Dan krijg ik mijn 1e poging
    Ik zit nu nog bij vgz ben ik tevreden over

Wat zouden jullie doen?

Nu al overstappen naar pno /umc voor het geval dat....

Of eerst 2014 afwachten en eventueel eind 2014 overstappen mocht het nodig zijn....

17. Ik zou niet overstappen hoor ster. 4 pogingen binnen een jaar is moeilijk haalbaar en ook lichamelijk en geestelijk niet heel gezond, in mijn ogen. Als je in januari aan poging 1 begint, denk ik dat je in 2014 geen 4e (laat staan een 5e) poging nodig zult hebben! :)

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik vind het ergens toch wel verstandig om nu al over te stappen, want stel dat ze dan in 2015 wilt overstappen, kunnen zij al zien dat ze met IVF bezig is geweest en dat het dus misschien om die 4e poging gaat.. Ik bedoel dus, naar mijn gevoel een hogere kans op afwijzing aankomend jaar. En daarbij kan het ook weer veranderen, die 4e poging, dat ze die er toch uit halen volgend jaar.

Maar ja, het blijven overwegingen he Ster, we hopen natuurlijk dat het met de 1e poging gewoon bingo is !!

19. Bij PNO wordt je ook geaccepteerd als je al bezig bent. Daarnaast weet Ster al dat ze met IVF moet beginnen, dus áls je daarop geweigerd zou worden, mag ze dat nu ook niet achterhouden ;) Wat jij zegt overigens ook; stel dat ze die 4e poging er na 2014 uithalen; dan heb je dus een jaar lang voor niets een hoge premie betaald..

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bedankt voor de reacties
    Ik blijf nog een jaar bij vgz
    Mocht ik niet zwanger raken dan bekijk ik het volgend jaar opnieuw.

Deel Deze Pagina