Overstappen naar UMC zorg...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anja1977, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voornemend om aan het einde van het jaar over te stappen naar UMC zorg, zij vergoeden een vierde en vijfde ivf/icsi poging.

Als ik het goed begrijp vergoeden zij 1x het Nederlandse tarief. Wij lopen momenteel in het UZ Gent.
    Wie heeft er inzicht in de Nederlandse tarieven tov de Belgische?
    Ik wil graag weten wat de kosten zijn om in Belgie te blijven of evt verder te gaan in het LUMC. ( ik neem aan dat deze kosten wel volledig worden vergoed)

Hoe zijn jullie ervaringen met deze zorgverzekeraar?

Thanks!

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij zijn naar umc overgestapt voor de vierde poging.
    Wij hebben 100% van het nl tarief vergoed gekregen, € 2300. De kosten ( voor ons) van de icsi in gent waren ongeveer 5000. De losse echo's, bloedprikken, pipelle en terugplaatsing heeft umc aanvullend vergoed. Per saldo hebben wij ongeveer € 1500 zelf moeten betalen.

De premie voor volgend jaar komt op € 184. Dit is basis+ basis tand+ het uitgebreidste aanvullende pakket ( icsi/ivf 4 en 5)

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Betalen trouwens snel uit. Ook andere facturen.
    Communiucatie laat echter wel te wensen over.
    Medicatie valt vanaf komend jaar onder het standaard nl tarief, krijg je dus niet meer los vergoed

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je antwoord!
    Ik wil ze volgende week een mail sturen met mijn vragen..
    Pittige premie, maar ja dat weegt uiteraard niet op tegen de kosten van evt 2 icsi behandelingen:)

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Heb afgelopen jaar ook umc verzekering gehad. Vierde en vijfde poging vergoed gekregen. Qua rekeningen liep alles via het ziekenhuis, dus geen omkijken naar gehad (wel zkh in NL).
    Toevallig belde ze deze week om door te geven dat mijn pakket inderdaad aankomend jaar 25 euro duurder wordt en of dat ik dan eventueel niet beter een ander pakket kan nemen, als ik deze dure niet meer nodig heb ;)
    Maar zelfs met die premie incl eigen risico ben je natuurlijk veel goedkoper uit voor 2 pogingen.
    Ik heb trouwens vorig jaar ook via de mail al mijn vragen beantwoord gekregen dus ook meteen alles zwart op wit.
    Dus al met al...tevreden. Helaas nu alsnog voor zelfbetaalde poging 6 :(

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    PNO keert 200% uit van het nl tarief. Dus 4600 voor een ICSI behandeling. Dan kun je Gent nog meer kostendekkend krijgen. Alleen heb je geen 5e poging....

Lumc of Uz Gent is in mijn ogen alleen geen enkele vergelijking. Ik geloof per saldo niet dat het lumc iets wel voor elkaar krijgt als Gent dat niet kan...

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat alles goed geregeld is qua vergoedingen.
    Pittig een 6e behandeling, hopelijk gaat dit je geven waar je/jullie zo lang voor vechten!
    Klopt LUMC en UZ Gent zijn niet te vergelijken, maar het is of 1 extra poging in belgie met pno of twee extra in NL en blijf geloven dat het in NL ook moet lukken...
    We hebben nog even bedenktijd en misschien is t niet nodig :))

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou m'n kop niet in het zand steken en gaan voor kwaliteit. Alsin de allerbeste kans ipv kwantiteit.

Juist degenen die blijven hangen in matige ziekenhuizen zie ik het niet redden. Laatst ook weer een topic van iemand die niet te stimuleren viel en dan toch in een streekziekenhuis(!!!) bleef voor ICSI nr 4. Allemaal geëindigd in stadium punctie zonder zelfs maar bevruchting of terugplaatsing. Kansloos, slopend, en uiteindelijk lege handen.

Het lumc is zeker beter dan een streekziekenhuis maar Gent is wel the place to be ( of Dusseldorf, goedkoper als Gent) om met jouw leeftijd en vruchtbaarheids probleem zwanger te worden.

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je tip!

Deel Deze Pagina