Overstappen naar welke voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ennas86, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik gebruik nu h.a. Ik wil overstappen naar een andere voeding, standaard of Omneo ivm krampjes..
    Alleen welke zou ik doen? M'n kleine meid heeft geregeld last van krampjes, maar ik weet niet zeker of dat 'genoeg' is voor Omneo...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom wil je overstappen?

Waarom ben je met ha begonnen?

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb vroeger zelf kma gehad, maar de arts had het er over, omdat ik eerst bv heb gegeven, dat de ha niet zo heel veel nut had. Omdat je dat blijkbaar vanaf de eerste fles al had moeten geven. Dus vandaar... Dan heeft het niet veel zin meer. Vandaar dat ik over wil stappen naar de standaard voeding...

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je enkel bv hebt gegeven kan ha wel nuttig zijn. Bv is iets heel anders dan fv en niet te vergelijken.

In standaard zitten de 'gewone' (bewerkte) eiwitten.
    In ha zitten de verknipte eiwitten.
    In bv zitten ook eiwitten, maar niet vergelijkbaar, omdat het eerst door jouw lijf is gegaan. De kans op kea is juist kleiner door bv, net als bij ha. (Hoewel ik niet zou durven zeggen op welke plaats bv zou horen kwa eiwitten)

Ik ben het dus niet eens met de arts.
    Simpelweg omdat bv juist de kans op kea verkleind.

Kwa krampjes, juiste fles, juiste bereiding en juiste houding kan een hoop schelen. Overstappen kan juist voor krampen zorgen en krampen horen er vaak gewoon bij, helaas.

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Die tips had je ook al in een ander topic genoemd idd! Daar zijn we ook volop mee bezig! Dank je wel nog daarvoor...

Ja ik ben wat dat betreft ook een leek en 'vertrouw' een arts gauw. Desalniettemin vertrouw ik jullie en jullie ervaring ook allemaal, dus vandaar dat ik het hier ook nog even vroeg!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind dat je altijd zelf moet nadenken bij wat een arts zegt.
    Klinkt dit logisch? Nee? Doe navraag.

Mensen hier hebben vooral ervaring en geen medische opleiding, maar in de praktijk weten artsen vaak veel te weinig over borstvoeding.

Ik zou op dit moment niet overstappen.

Deel Deze Pagina