Laatste fles niet genoeg? Zoontje van bijna 4 mnd.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Marty, Dec 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marty

Marty Actief lid

Sep 28, 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden drinkt 4 flessen van 210+7 schepjes Friso Hypoallergeen per dag.
    Dit gaat al een hele tijd goed en sinds hij dit krijgt slaapt hij ook de hele nacht door.
    De laatste fles geven we rond 23.00u.
    Ongeveer een maand geleden sliep hij hier dan op tot 08:00/09:00u, maar dit wordt nu langzaamaan steeds vroeger. De laatste dagen is hij al om 05.00u wakker en heeft hij echt honger.
    De avondfles drinkt hij ook in 10 minuten leeg en daarna jengelt hij nog een beetje dat hij eigenlijk nog wel honger heeft. Wanneer ik hem dan de speen dan geef is dit over en valt hij ook meteen in slaap.
    Maar blijkbaar vult deze fles niet meer zo aangezien hij steeds vroeger wakker wordt.
    Ik ben toen hij drie maanden werd overgegaan op een flesspeen van Avent met 3 gaatjes. Zou dit te snel gaan en kan ik beter weer terug gaan naar 2 gaatjes zodat hij er langer over doet?
    Maar het lijkt mij niet dat de fles dan ook meer verzadigd.
    Meer voeding geven lijkt mij ook geen optie, want dan gaat hij over de 1000cc per dag heen en dat mag niet toch?

Hij is nu dus bijna vier maanden en weegt ongeveer 6500 gram.
    Kan ik het beste wachten tot hij straks fruit en groentehapjes mag en zal hij dan 's nachts weer langer slapen?
    Of je hoort ook wel eens iets over rijstebloem en johannesbroodpitmeel?
    Heb je misschien tips voor me?

Alvast bedankt!!
    Martine

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Martine,

Ik denk dat je zeker kunt proberen om de andere speen weer te gaan gebruiken. Hoe langer een kindje over een voeding drinkt, des te meer verzadiging de voeding geeft. Wanneer je kindje een verhoogd risico op een allergie heeft, kun je beter wachten met bijvoeding totdat je kindje 6 maanden is. Rijstebloem kun je in overleg met je consultatie bureau wel eerder gebruiken. Is er geen verhoogd risico, dan mag je ook starten met bijvoeding vanaf 4 maanden.

Groeten eveline

Share This Page