ik gebruik omnibionta pronatal. Aangeraden door m'n gyne! elke morgen er eentje nemen. Hier zit alles in wat je nodig hebt als je zwanger wilt worden of bent!!
vitamine supplementen zijn zo gedoseerd dat ze de maximale grens niet overschrijden.... een teveel aan vitamine a is inderdaad niet goed maar daar is hier geen sprake van, net zo goed als dat een overdaad aan andere vitamine's niet goed voor je is, is ook een teveel aan vitamine a niet goed, maar elk lichaam heeft het wel nodig....en vaak zit het al in verschillende soorten voeding e.d maar voor een wat slechtere eter is het een uitkomst om op die manier toch aan de benodigde vitamine's te komen...
Ik neem mijn foliumzuur altijd 's avonds in voordat ik naar bed ga... Ik heb nergens last van hoor, ook al eet ik niet vantevoren... tis maar een vitamien, dus wat maakt dat nou eigenlijk uit. Ik vind het persoonlijk makkelijker om het 's avonds voor het naar bed gaan in te nemen, deed ik ook toen ik de pil slikte, dus ik heb dat automatisme er nog inzitten, anders vergeet ik het geheid! En nogmaals het is een vitamien, dus al het overtollige verwijderd je lichaam vanzelf weer...
Omnibionta pronatal??? Ik zou ook wel graag willen weten wat dat is en waar je dat kunt kopen Liefs, mussie
Ik slik Vrouw Vitaal capsules van de Kruitvat. Zit niet alleen foliumzuur in maar ook bijv. teunisbloemolie tegen PMS. Volgens mij moet ik er wel veel van plassen. Nog iemand ervaring hiermee?
Ik ben uit Belgiƫ en heb dat gekocht bij de apotheker. Misschien moet je het daar eens vragen of ze dat hebben! Ik kreeg het aangeraden van enkele mensen en later van m'n HA en gyne! Dat bevat alles dat je nodig hebt voor een gezond beebje, maar ook om jezelf veilig te stellen bij het begin van de zwangerschap! Ik ben er content van!
Bij de meeste foliumzuurtabletten of multivitaminen voor zwangere vrouwen wordt inderdaad aangegeven dat je ze moet innemen bij of na de maaltijd, maar ik heb altijd het idee dat dat alleen maar is zodat je ze makkelijker wegkrijgt omdat ze niet altijd een even lekker smaakje hebben. @Yasmine: van vitamines B en C, kun je nooit een teveel krijgen want het teveel plas je weer uit omdat deze vitamines in water worden opgelost. De vitamines A, D, E en K (ezelsbruggetje: je kunt er het woord KADE van maken) zijn niet in water oplosbaar maar worden opgenomen in vetcellen. Hiervan kun je gemakkelijker een teveel krijgen. En een teveel aan vitamine A kan schadelijk zijn voor je ongeboren kindje. Vandaar de richtlijnen met betrekking tot het gebruik van vitamine A tijdens de zwangerschap. Maar zoals anderen ook al opmerkten: bij multivitaminen voor zwangere vrouwen wordt hiermee uiteraard rekening gehouden. Aan Gravitamon is bijvoorbeeld helemaal geen vitamine A toegevoegd. Groetjes, Wendy
aanvulling: als je een donkere huid heb, dan heb je wel opletten dat je zeker 's winters voldoende vitamine d slikt.