baby 3 maand hoeveel voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door monique30, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monique30

monique30 Lid

20 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi
    ik heb een vraagje mijn zoontje is nu 12 weken en weegt 5688 gr
    hij krijgt 5 flessen van 180+6 schepjes
    hij drinkt best onrustig de fles heb al een andere speen nu met meer gaatjes en na sde fles huilt hij gelijk zijn dit krampen
    en hij is onder het slapen ook iedere keer aan het huilen, mijn vraag is krijgt hij niet te veel voeding.
    hij krijgt dit sinds 2 weken daarvoor waren het flessen van 165 cc maar hij huilde toen de hele dag en dus dachte ze op he cb dat hij meer voeding moest hebben, hij slaapt wel weer beter maar snap niet waarom die iedere keer huilt

groetjes monique

2. monique30

monique30 Lid

20 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij krijgt om de 4 uur voeding moet hem soms wel wakker maken

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Monique,

Deze hoeveelheid voeding is het maximale wat hij voor zijn gewicht tot 6 maanden mag hebben. Het kan wel zo zijn dat dit nog iets teveel is voor je zoontje. Je zou eens kunnen proberen om terug te gaan naar flessen van 150 ml + 5 schepjes voeding, om te kijken of dit iets uitmaakt. Hoe snel drinkt hij zijn flesje leeg? Als hij heel snel drinkt (sneller dan 15 minuten) dan kan hij daar ook last van hebben. In dat geval kan je het beste een kleiner speentje kiezen.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina