ruim 10 weken en nog steeds 120 cc

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kimkivits, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hallo mama's

zijn er hier nog meer baby's die ruim 10 weken zijn en weinig drinken?
    hayley heeft de eerste 4 weken bv gehad daarna overgestapt op fv. ik kolfde de bv en op het laatst dronk ze rond de 100-110. maar nu ruim 6 weken verder maken we elke dag 6 flessenvan 120 en hiervan laat ze tussen de 40-60 staan. af en toe gaat hij er helemaal in. ik vraag me af of dit normaal is en of er nog meer kleine eters zijn.
    andere fiep hebben we al geprobeerd, groter gaatje maar ze valt ook niet in slaap verder. ze begint goed maar halverwege stopt ze alsof ze drinkt tot het hongergevoel weg is. boertjes laten doet ze verder ook goed.

gr. kim

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dit topic gaat zo verhuist worden, dan weet je dat alvat ;)

Enneh onze Demi heeft ook heel lang op 120cc gezetn, die kon gewoon niet gauw grotere hoeveelheden aan. Dat werd vanzelf wel anders

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre drinkt nog steeds max 120 cc als ze een flesje krijgt ;) en heeft in de eerste 6 maanden (nog geen bijvoeding) denk ik nooit meer dan 160 gedronken (en dat was echt zeldzaam, ik denk dat ze gemiddeld op 120-150 zat toen ze 4-6 maanden was).

Sommige kindjes eten nu eenmaal minder dan anderen. Ik zou wel letten op de plasluiers (krijgt ze genoeg vocht binnen) en het rekensommetje op basis van haar gewicht:

De meeste kinderen willen ongeveer 6 keer per dag een fles. Maar er zijn kinderen die minder vaak drinken, en andere drinken juist iets vaker. Als uw kind niet meer wil drinken, ga het dan niet opdringen. Het flesje hoeft niet leeg. Een kind heeft op een dag ongeveer 150 milliliter (ml) vocht per kilo van zijn gewicht nodig. Dus als uw kind 5 kilo is, heeft het op een dag ongeveer 5 x 150 ml= 750 ml vocht nodig. Hier komt de melkpoeder nog bij. Uw kind krijgt in ieder geval genoeg binnen als het goed groeit, plast en levendig is.
    (http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... esvoeding/)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

het rekensommetje wordt altijd gemaakt voor FV, maar wel als richtlijn gehanteerd voor BV. Lees goed: als richtlijn. Dat betekent dat je bij BV op nogal andere hoeveelheden uit kunt komen. Dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met de kwaliteit van je BV: is die erg voedzaam, dan zal je kindje minder nodig hebben, heb je minder voedzame BV, dan heeft je kindje meer nodig.
    Als je dochtertje goed groeit, voldoende plasluiers heeft (4-6 per dag) en energiek en vrolijk is, is er niks mis mee dat ze minder drinkt.
    Wij zitten op zo'n 100-120 cc per fles afgekolfde melk, maar dat is nogal afhankelijk ook van hoe haar pet staat, :) Uit de borst drinkt ze nog altijd beter, (vermoed ik op basis van hoe lang ze daarna kan slapen).
    Verder is het overigens ook wel normaal bij BV dat je kindje een tijdje minder drinkt. Zolang ze groeit je vooral niet druk maken, :)

5. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    Ok zo te lezen niks aan het handje dus! Thanks ladys!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

60 tot 80 cc per keer is wel bizar weinig zeg! Ze groeit wel goed?

Maar goed, je kunt haar moeilijk dwingen natuurlijk ;) En inderdaad, zolang ze goede plasluiers heeft en goed groeit, zou ik me ook geen zorgen maken. Alhoewel ik persoonlijk het wel bij mijn huisarts zou checken.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat een schatje trouwens :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh mijn kind is ook alweer bijna 9 weken :rolleyes: Ik dacht dat die van jou veel ouder was maar dat slaat dus helemaal nergens op. En dan heb ik ook nog eens een zwaar kind. Ah dan is het niet zo bizar dan ik aanvankelijk dacht ;)

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    dank je merleq! waar had je foto's zien staan? in mijn album staan alleen foto's van de eerste ;)

het is gewoon zo dat ik twijfel omdat ik overal om me heen hoor en lees dat andere kinderen van haar leeftijd veel meer drinken. al 180 enzo. dus dan ga ik twijfelen snap je.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar er zit zo ongelofelijk veel verschil tussen al die kindjes. Als je alleen al naar het gewicht kijkt, het zware kind kan twee keer zo zwaar zijn als het lichte kind! En dan heb je dus ook nog eens hongerige kindjes en kindjes die er niet zo om malen.
    Maar ik snap het wel hoor, je gaat toch vergelijken. :)

Oh nou dat is in ieder geval je eerste kindje een poepie ;)

Deel Deze Pagina